Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 at købe brugt trailer privat
Forfatter: 
Dato:  02-02-2014 14:43
hejsa

Når man køber en brugt trailer privat, hvordan er proceduren så?

Kan man tage traileren med hjem med det samme, eller skal den synes eller omregistreres først?

Betaler man kontant, eller kan man aftale en bankoverførsel?

Laver man en købsaftale?

Andet jeg ikke har tænkt på?

Maria

Et livs erfaring, men stadig nybegynder :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsa!!
Forfatter: 
Dato:  02-02-2014 15:17

Tror ikke der er nogen "manual" til at bruge ved privat køb/salg af trailer. Om traileren skal synes kommer vist an på hvor gammel traileren er.

Da jeg købte min i 2009 aftalte jeg med sælger at jeg kom dagen efter og havde kontanter med (sælger ønskede ikke bankoverførelse) og vi lavede en købsaftale hvor i der bl. a. stod at traileren skulle omregistreres inden en måned fra købsdato.

Min var så gammel at den skulle synes inden omregistreringen. Jeg skulle have lavet bremser på den inden. Så da det var lavet kørte jeg den til syn og derefter på skat for at få den omregistreret.

 

Mvh Kit

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tjaeh...
Forfatter: 
Dato:  02-02-2014 18:10

Når jeg har købt og solgt brugt trailer, har det altid været kontant betaling, og det har været køber der har stået for omregistrering. Syn har det været forskelligt om traileren er blevet synet før eller efter salg.



/Line

Fuldblod, hesten med xx faktor!
 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 manual
Forfatter: 
Dato:  02-02-2014 18:31
hehe, nej jeg forventer heller ikke en manual, men blot hvordan andre har gjort :-)

Maria

Et livs erfaring, men stadig nybegynder :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har købt...
Forfatter: 
Dato:  02-02-2014 18:34

... for nylig.

 

Der havde sælger fået den synet dagen før - den var i en alder hvor den skulle synes ved ejerskift.

Vi lavede først en aftale om at jeg fik tilsendt registreringsattesten når der var overført penge (fik en kopi med så jeg havde den når jeg skulle køre) - men så kom vi på at jeg da vist lige så godt kunne lave overførslen med det samme, fra hans computer - og så få registreringsattesten med med det samme. Det var jeg også mere tryg ved, selv om han absolut virkede særdeles hæderlig.

 

Derudover var aftalen at jeg skulle omregistrere den inden for de lovpligtige 21 dage - det blev gjort samme aften da jeg kom hjem. I virkeligheden BURDE vi nok også have gjort det sammen - det tror jeg at jeg ville ønske hvis jeg var sælger.

 

Sælger havde lavet en skriftlig aftale der vist var ud fra en skabelon på nettet - jeg havde også selv en med, udskrevet fra FDMs side, hvor den egentlig handler om salg af campingvogn, mellem private. Men streger man de irrelevante dele dele om f.eks. køkken og gaskomfur ud, virker den også fint til en hestetrailer.


£isbeth & Baloo

Kender du Trec? Læs om det på:

TRECDANMARK.DK
Se stævnekalenderen for forårets stævner og træningsdage.

Kom og vær med!!

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider