Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Mål/drømme 2016 - Hvordan gik det ?
Forfatter: 
Dato:  14-12-2016 19:10

Så er der allerede gået endnu et år... som tiden bare stryger afsted.

 

Jeg er i vanlig stil nysgerrig... hvordan gik der med jeres mål og drømme for i år?

 

Hvis du ikke kan huske hvad du skrev, så er tråden her:

 

www.heste-nettet.dk/forum/14/ 1137603/1137603/

 

Mit år gik ikke som jeg regnede med. Salvador har haft fri siden foråret. Han er haltfri nu, så genoptræningen står lige får døren. Det glæder jeg mig rigtigt meget til.

 

Farvel Pony

2016 blev året hvor vi sagde farvel til vores elskede pony... Hun hed jo egentligt Capriole, men hun blev altid kaldt Pony.

 

Hun fik et astmatisk anfald og sammen med hendes stadig manglende evne til, at kunne holde til græsset, måtte vi sige tak for nu.

 

Hun forlod os en fredfyldt morgen efter en lang nat på marken fri for mundkurv.

 

Billede

 

Ny pony

Salvador fik en ny kammerat. En skøn 5 år gammel new forest vallak, som jeg var så heldig at kunne købe af en god veninde.

 

Det blev til en "instant bromance" så det hjalp utroligt meget på at han skulle bruge ponys boks. (hun forlod os dagen før han kom)

 

Billede

 

Den nye dreng hedder Juvel og jeg er super glad for ham. Han er ikke tilredet, men det bliver han forhåbentligt i 2017.

 

Der her billede er taget 1½ time efter han flyttede ind.

Billede

 

 

 

Hvordan gik der jer? som i regnede med, eller spændte ting ben for jer?


 

Ridetanten

 

3
0
Svar på denne tråd
 
 Vores år
Forfatter: 
Dato:  14-12-2016 20:33

Mine forventninger til året har været lidt blandet.

Jeg havde håbentlig på en part til min unghest, da jeg blev mor til min søn i juni. Det vidste sig at være utrolig svært at finde, så jeg opgav det igen. Min hoppe fyldte 3 i år.

 

Billede

 

 

Jeg forsøgte med udlån, men opgav at finde en låner. Det føltes ikke som det rigtige. Jeg besluttede mig for at tage tingene som de kom og beholde hende. Og pludselig tog tingene fart. Jeg fik en veninde til at hjælpe mig og det førte til at jeg rent faktisk fandt en rigtig dygtig part, som har hjulpet mig med Calypse.

 

Vi er derfor alligevel endt med at begynde tilridningen af Calypse, og det går bare over al forventning. Jeg har endda selv, trods lang ridepause, været oppe på hende!.. så for vores vedkommende så slutter året vidst over al forventning

 

Billede

Her rider Jette og Calypse for første gang uden longe.

 

Billede

Årh, hvor jeg dog elsker den hest. 3,5 år har vi haft sammen nu


 

Sagde Camilla og Apocalypse af Schade.


www.kogevejenshestepension.dk/
Ringsteds hyggeligste hestepension!

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Hmm...
Forfatter: 
Dato:  14-12-2016 22:56

Jeg fik startet mine LA1 og 2.

Havde sat målene overskueligt.

Så må vi se, hvad næste år byder på..


HorsePhotoHolic

 


Du må stå inde for det du får ud af livet,
for der er ingen som går ud af livet i live

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mine mål
Forfatter: 
Dato:  15-12-2016 07:26

I starten af året var målet at få luftet rytterlicensen så meget som muligt med Asterix. Jeg ville ud og starte LA6 hen på året, og jeg var faktisk ret tændt.

 

Sidst i februar fik jeg en hjernehindeblødning, heldigvis mens jeg var på job, så jeg fik hurtigt hjælp.

Jeg tilbragte en måneds tid på sygehuset i Århus og et par måneder på Hammel Neurocenter, og kom hjem sidst i maj, på 3 måneders dagen for blødningen.

 

Tiden derefter er brugt på at genskabe en hverdag og fortsætte træningen fysisk og kognitivt, så jeg forhåbentligt igen bliver i stand til at forsørge mig selv

 

Jeg arbejder igen, dog kun foreløbigt 12 timer om ugen. Jeg havde et mål om at nå på halv tid inden jul, men det nåede jeg altså ikke.

 

Et andet mål var, at jeg ville ud og starte stævne - ikke nødvendigvis et distriktsstævne, men bare et stævne - og det har jeg været

 

Den 1. oktober var jeg til fjordhestestævne på Lando og red LC3 og LB1, og i sidste weekend startede jeg distriktsstævne på hjemmebane og red en LA2 på Asterix - og jeg kunne huske programmerne!

procenterne var også ganske fine, så jeg er rigtig glad. Der er kommet et par skavanker til, fordi min krop er blevet lidt skæv, men jeg arbejder på det, og indtil videre er det lykkedes mig IKKE at ride hestene skæve

 

Så, alt i alt: jeg er godt tilpas med året - når det nu skulle være

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

4
0
Svar på denne tråd
 
 Jamen, det gik..
Forfatter: 
Dato:  15-12-2016 08:13

Jamen, det gik slet ikke som håbet.

 

Den søde hest kom til at tabe mig, så jeg slog mig temmelig meget, og ikke var i stand til at ride.... Et slag på hoften/ øverste del af låret, som jeg stadig efter 8 mrd. har problemer med.

 

Nå, men det er ikke bare skidt. Vi har øvet at gå i trailer, så det er næsten på plads.

 

Galoppen er også ved at komme på plads, men der er stadig et stykke vej endnu.

 

Stævner har vi til gode, men mon ikke det kommer i det nye år...

 

Og så er der lige det med vægten......... uændret...

 

Så der er heldigvis også ting at tagge fat på i det nye år

 


mvh

 

Julle

 

DIN hest - DIT ansvar !!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ehhm ja jo næ
Forfatter: 
Dato:  15-12-2016 09:41

Jeg ville ha´haft et føl efter min NF hoppe Nutella, men det gider hun ikke så vi prøvede jo igen uden det lykkedes...

 

købte så en ifolet NF hoppe Marnows Cassiopeia <3

med termin april maj 17

 

Nutella kunne jo så ligeså godt få noget mere uddannelse...

Dog var jeg så uheldigt at skade mit knæ og nu ser frem til flere mdr. på bænken... og de gode ryttere hænger ikke på træerne (jo hvis jeg havde penge til det)

så nu er jeg bare en anelse sur og frustreret.

 

Så NEJ mine må holdt ikke :(

 


 

 

Elmholst Nutella

Marnows Cassiopeia

Sjocho

Filuca

 

STALD HARBOGAARD

Avl af New Forest Ponyer

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 dddddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  15-12-2016 19:03

Det gik nogenlunde. Der blev sat en stopper da ejeren af hesten valgte at flytte til Jylland. Så er hun er nu gået på pension i en alder af 17 år i stedet og går nu i jydelandet og hygger sig.


Vi nåede dog:


Flere MA starter og 4. Prix st. George starter til fine procenter.

 

Forbedret samlet trav

 

Forbedret galop piruetter

 

Og vi fik nået at lave 5 ettere.

 

Vi må have en tråd for 2017 også :D

 

Billede

 


Følg mine blogindlæg på Hestegalleri.dk - HER

Følg mig på Facebook:

Konkurrencerytter - Sandra Charlotte Kempf

 

You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at.

2
0
Svar på denne tråd
 
 Året 2016
Forfatter: 
Dato:  15-12-2016 21:23

Hej.

Ja, så er det år snart gået - som tiden dog flyver.

 

Mit år er gået med ridning på rideskolen det meste af året....og arbejde og lidt ferie

OG kigge på heste....

Fik så én på prøve i tre ugers tid hvorefter jeg besluttede at hun skulle blive min.

Hun er i dag blevet handelsundersøgt og som dr. dyr sagde:" Jeg kan desværre ikke finde nogen fejl på hende" i spøg selvfølgelig.

Så nu skal jeg bare have betalt ejer og skrevet kontrakt og finde en rimelig forsikring til Stella fra Skindbjerg, som hun hedder.

 

Så nu kan jeg endelig kalde mig for hesteejer :D


Hilsen Ann

 

Ejer Af Islænderen Stella Fra Skindbjerg

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 JA, vi har nået vores mål!!
Forfatter: 
Dato:  16-12-2016 00:39

Mine mål for 2016 er til fulde blevet opfyldt! Vi har da haft lidt bump på vejen, men trods det har Grenanda bare leveret og leveret, så faktisk er året gået bedre, end jeg havde turdet håbe på.

 

Mit første delmål var at debutere i LA1 i februar. Jeg skrev, at vi nok ikke kom til at vinde, og allerede her blev jeg overrasket - for vi debuterede nemlig både i LA1 og i LA2, i LA1'en landede vi midt i feltet, og LA2'en vandt vi sørme!

 

2. plads i vores sidste LC3 og 1. plads i vores første LA2:

Billede

 

Herefter fik jeg desværre en diskusskade i lænden, så ridning blev lagt på hylden hele foråret. Grenanda blev flyttet på sommergræs, og over sommeren kom vi i gang med dressuren igen. I juli overraskede hun sørme igen - vi blev nemlig overtalt af en medopstalder og rideveninde til at kaste os ud i en LA3 og LA4 - GISP, var min tanke helt ærligt, jeg følte, det absolut var med et mulehår, vi var klar til disse klasser. Mit ultimative mål for hele året var jo, at vi MÅSKE kunne nå disse klasser inden nytår.

 

Min supermule ovarraskede igen. Hun gik nemlig, i 30 graders varme og træt efter LA1+2 til 68% med to placeringer dagen forinden, til lidt over hhv. 65 og 64 % i LA3 og LA4.

 

Billede

 

Et stævne i august resulterede i endnu et par placeringer i LA2 - så målet om pæne LA1+2-programmer over sommeren er vist også godkendt:

Billede

 

Billede

 

I september-oktober havde vi en rigtig dårlig periode, Grenanda var flyttet på stald et ny sted, da jeg selv er flyttet over sommeren, og selvom stedet på papiret er skønt, var jeg bare ikke glad for at være der - og det tror jeg smittede af på vores træning, intet fungerede, og jeg blev mere og mere frustreret. Vi red et stævne i september til vores til dato dårligste procenter - og jeg blev klar over, at NU måtte vi altså gøre noget og ikke mindst komme i gang med noget undervisning.

 

Stævnet i september - Grenanda fik et flip i middelgaloppen, som blev til en hel serie af bukkespring, og i kritikken står der en fin kommentar om, at hesten er "lidt glad" i galoppen!

Billede

 

1. november fik vi endelig plads i Active Horse løsdriftsystemet på Thommysminde - og at flytte hende dertil er den bedste beslutning, jeg har taget! Hold nu op, hvor vi begge trives på stedet.

 

Et enkelt stævne i november blev det til, det gik rigtig pænt og tilfredsstillende, og vi landede som første uplacerede i en LA-procentklasse med LA2, nr. 8 ud af 27, og som nr. 10 ud af 27 i samme klasse med LA3. To stævner her i december er desværre aflyst, så vi må vente til 2017 med flere stævner.

 

LA3 i november:

Billede

Billede

 

Jeg har, siden jeg fik Grenanda utilredet og grøn, selv redet og trænet uden undervisning. Men på Thommysminde har jeg alle muligheder for undervisning hos en håndfuld dygtige beridere, og jeg har nu fundet en, der bare er eminent god til os. Hun har fået os ud i en udvikling, jeg end ikke havde drømt kunne være mulig - min fantastiske hest rykker bare og udvikler sig med KÆMPE skridt, og jeg er så stolt af hende!!!

 

 

 

Et andet mål for 2016 var jo, at Grenanda skulle springe noget mere. Det er også blevet opfyldt! Grundet min rygskade og dermed tidlige flytning til gården, hvor hun skulle på sommergræs, blev det ikke til mere springning med den underviser, jeg skrev om sidste år. Men her i sommers besluttede jeg at søge efter en dygtig springpart til hende, da jeg ikke rigtig selv har hverken interessen eller evnerne til at uddanne hende i spring. Jeg var så heldig at finde en vanvittig erfaren springrytter, der tidligere har sprunget S, redet professionelt i Holland en periode, selv har uddannet sine heste hele vejen til toppen og desuden har undervist i ridebanespring gennem 10 år. Efter at have prøvet Grenanda et par gange udtalte hun, at Grenanda nok kunne blive en fin MB-hest. Jeg så sådan ca. sådan her ud i hovedet: - for jeg havde jo bare tænkt, min dressurmusse skulle springe lidt for sjov!

 

Hjemme på banen:

Billede

... og i byen til træning hos min gamle berider, hvor vi kunne prøve lidt fyld:

Billede

Billede

 

Hun har sprunget Grenanda ca. en gang om ugen indtil vi flyttede på Thommysminde. Der er desværre ingen fast springdag eller springundervisning, hvor der er sat en hel bane op, og rytteren er travl med job og to yngre børn, så springning er lidt på stand by lige nu.

 

 

Derudover har Grenanda lært at gå i trailer - sådan virkelig lært det. Hun var blevet lidt ked af at blive læsset, og det var endt med, at det tog timer at læsse hende, enkelte gange har jeg måttet give op. Nu har hun fået sig en fin single-trailer, som hun klart foretrækker, og jeg har trænet og trænet og trænet over sommeren. Hun kan nu nemt læsses af én person, som faktisk bare kan stå på jorden og sende hende op selv. FANTASTISK!

 

 

Så efter denne lange fortælling kan jeg kortfattet sige, at JA! Vi har i dén grad nået vores mål for 2016, og jeg GLÆDER mig til et forhåbenlig fantastisk 2017 med flere mål, der skal nås!


 


Nu med

* Smukkedukken Grenanda *

 

 

Tidligere med

* Dakar Knudsgaard * Hidalgo * Lenzicco * Enzo * Palatino * Indian Kapella *

1
0
Svar på denne tråd
 
 Epirus
Forfatter: 
Dato:  16-12-2016 18:57

Ih de er så hyggelige de her tråde! :D

Jeg var netop stoppet med at ride da jeg skrev i den gamle tråd, og vidste ikke om 2016 ville byde på heste og ridning overhovedet, og ellers var målet egentlig bare at få klaret årets eksamener i bedst mulige stil

 

I foråret savnede jeg simpelthen hestene for meget, og med en god aftale med min mor kunne det endelig lade sig gøre at have min egen, og vi begyndte at kigge efter hest. Vi fik set nogle stykker, men kunne ikke finde den helt rigtige - så da jeg blev spurgt om jeg ville låne min gamle part istedet takkede jeg pænt ja. Det er den her bandit, hvis nogen kan huske ham:

 

Billede

 

Så Nørde flyttede ind i starten af september, og han havde MEGET svært ved flytningen, men er efterhånden faldet fint til. Han havde stået stille i et halvt år da jeg fik ham ind, så vi gik stille og roligt igang igen - indtil han fik en hovbyld som endte med at tage 5 uger. Men nu er vi igang igen, og starter op på undervisning i den kommende uge - det glæder jeg mig rigtig meget til!!

 

Så 2016 blev bestemt ikke hesteløst for mig - og det blev i stedet året hvor jeg fik "min egen" hest, selvom han på papiret bare er en låner Vi skal forhåbentlig have mange gode år sammen endnu.


 

... Sofie Støjko

- stud.med.vet

 

3
0
Svar på denne tråd
 
 Målene er nået!
Forfatter: 
Dato:  18-12-2016 18:29

Åhh, jeg har glædet mig til at skrive dette indlæg...

 

Mine mål for ridehesten "Hans" og jeg var i 2015 følgende:

 

"Med Hans vil jeg gerne blive bedre end vi er nu.

Starte en masse stævner og gerne snart i M klasserne.

Få nerverne endnu mere under kontrol og få mere rutine.

Prøve at bliver mere end "første uplaceret!"

Få en masse gode "heste oplevelser" og suge til mig af inspiration.

Få taget nogen flere ridebilleder."

 

Vi har knoklet hele året med undervisning og vi har forbedret os. Specielt har jeg fået mere føling med det hele, hvilket var mit store problem, sidste år.

Vi har startet en masse stævner og er blevet placeret til d stævner og en enkelt gang til et c stævne. Det var stort, at få den første roset til et c stævne.

 

Men endnu bedre var vores debut i MB0 i går!!!!!!

 

Vi red til 63 procent med byttene, som de store "fradrag". Men med en kritik, hvor der står "pænt tegnet, men mangler rutine" er jeg ovenud tilfreds.

Springet fra LA til MB har været svært for mig, men nu er vi endelig ved at være der og med rutine er jeg sikker på, det bliver godt.

 

Mht. ridebilleder har jeg dog kun fået et mere i kassen - men det er bedre end ingenting ik..

 

Billede

 

Vores avlsmål var lidt nemmere at komme om:

 

"For vores ponyavl er målet i 2016 er at få taget en beslutning om, hvad der skal ske

Skal vi forsætte med at avle eller ej.?"

 

Vores avlshoppe tog beslutning, da hun var tom i år.

Så nu holder vi pause med avl for noget tid.

Vi var dog til dyreskue med plagen i sommers, som fik 23 point og ROS fra dommeren.

 

Billede

 

Så fin er hun blevet. Hun ligner ikke helt en pony vel?!.

 

Jeg havde besluttet, at hun skulle sælges, men på dette tidspunkt af året, kan det vist bedre svare sig at gemme hende til foråret og tilride hende selv.

 

Sidst satte jeg et mål for vores renovering:

 

"Sidst er målet at få sat lidt mere skub i renoveringen herhjemme. Vi er gået noget ned i tempo, men mangler stadig en del ting.

Men vi bliver jo heller ikke yngre!"

 

Jeg ved ikke om tempoet er kommet op, men synes vi har fået lavet en del gode ting rundt omkring. Men der er altid noget at lave på "det lille Gods"

 

Så en super opfølgning på vores mål, der blev sat i 2015, fra vores side

 

Glæder mig allerede til næste års udfordringer

 


 

www.staldlauenborg.dk

Salg af smukt designet pandebånd

Smuk palomino hoppeplag sælges ( se profil )

2
0
Svar på denne tråd
 
 uridelig
Forfatter: 
Dato:  21-12-2016 14:17

Jeg skulle have styr på galoppen og ellers ude til en masse dressurstævner i LD og LC klasser.

 

Målet er bestemt ikke nået, nåede et enkelt stævne i midten af maj, var med til Roskilde dyrskue hvor ponyen havde en opførelse som var underligt. Pony blev efterfølgende uridelig.

 

Håber på at 2017 bliver året hvor pony bliver ridelig, får styr på galop og starter dressurstævner. Vi skulle også gerne komme i skoven og ride ture.


Hilsen Helle

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 mål 2016...
Forfatter: 
Dato:  22-12-2016 22:15

Nåede jeg dem? Nej desværre...

2016 blev desværre ikke helt som håbet. Heldigvis skete der da også gode ting og endnu en hest kom ind i mit liv :)

 

Min sorte lånehest stoppede jeg med at ride i starten af året. Det var noget af en rutchebane følelsesmæssigt for mig.. Jeg var dog klar over at 1 hest ikke var nok ridemæssigt for mig, og låneheste trængte jeg til en pause fra så beslutningen blev at købe en mere der var min jeg selv bestemte over..

Så i april flyttede denne lille dame ind :)

En 4 års hoppe efter Don Olymbrio, kun lige tilredet.

Billede

 

Hvis jeg selv skal sige det udvikledede hun sig ret hurtigt til en smuk hest

Billede

Billede

Der gik desværre ikke mere end 2 mdr før hun blev ramt af en skade, det betød uplanlagt sommerferie til damen. Men når jeg ser tilbage på det var det nok en god tid for lidt pause.

 

Hen over efteråret er hun dog kommet godt igen og udvikler sig så fint.

Bla. gik hun 77% i LC3, til hendes kun 2 stævne.

Billede

 

I november stillede jeg hende til hoppekåring i DV hvor resultatet blev en kåring i DH (y)

Billede

 

Billede

 

Planen er nu at gøre hende klar til LA..

 

 

For min elskede Ganeshhest gik det slet ikke som planlagt. I starten af maj blev han let forfangen. Heldigvis opdaget i starten. Kort efter fik han dog en gaffelbåndssade af at aflaste.

Så sommeren blev brugt på spaophold, hygge, genoptræning og skridt, skridt og skridt.

Billede

Hen over efteråret vendte vi dog tilbage på stævnebanerne. Ganske udemærkede resultater, et par sejre og placeringer i MB. Vi kom en tur til Broholm og var heldige med en start på blue hors til dressurfestivalen.

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Men min mavefornemmelse har aldrig været rigtig god, han har gået fint men lige manglet den sidste gnist. Han er ikke halt og så sent som i søndags gik han knap 69% i en MB2.

Men da han så opførte sig underligt den anden dag han havde smed valgte jeg at køre ham til kontrol for at berolige mine nerver, desværre kunne det blot bekræfte min mistanke at han ikke er helt ok. Gaffelbåndet driller stadig, så nu skridter vi igen og krydser fingre for det nye år kaster mere held i vores retning.

 

Det har følelsesmæssigt været et hårdt år at være hesteejer, for første gang nogensinde har jeg tænkt tanken om det virkelig er det værd. Men det er det <3 Og jeg har om noget kunne bruge året til at lære hvor vigtigt det er at lytte til ens mavefornemmelse.

 

Jeg elsker mine heste og håber så inderligt 2017 bliver et år uden sygdom og skader.


Mvh Stinne c",)

 

Dressage is dancing with my best friend...

3
0
Svar på denne tråd
 
 Prikprik
Forfatter: 
Dato:  23-12-2016 11:15

Sikke en dejlig post NU vil jeg altså være med, også selvom, jeg faktisk aldrig fik skrevet mine mål ind i den sidste post... så vidt jeg husker MEN derfor blev de sat alligevel, og de er opnået til fulde og 10000 gange bedre end forventet

Billede

Min 2 års blev til 3 års... og nu til 3½ års Stor og smuk, - både større og stærkere end forventet, og det er FANTASTISK

 

Så kom jeg på nakken af ham først i foråret, blot til tilvænning, og så voksepause 4½ mdr. og så igang igen her d. 3. nov. OG TIL HVILKEN GLÆDE Jeg er SÅ lykkelig for min unghest, der er SÅ glad for at ride, arbejde, samarbejde og være hest under rytter. Han er glad, tilfreds, ligger sig SÅ flot og lærer så hurtigt, at man kun kan blive forundret

 

Mest utrolige unghest, jeg endnu har siddet på, og jeg KNUSELSKER ham og hvert sekund med ham Et af mine absolut bedste køb til dato, og jeg er MEGET spændt på, hvad fremtiden bringer. Nu skal vi bare hygge os med ridning max 3 gange om ugen og tage det i Babys tempo, for han gør alting så flot

Billede

 

Billede

Fantastisk med en 3 års, der giver en god tur hver gang

 

En meget, meget lykkelig hesteejer Jeg ønsker jeg alle glædelig jul og alt held og lykke med jeres heste fremover

 


*****

VH

ANNA OG CASINO ROYALE

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Op og ned, mest nedtur.
Forfatter: 
Dato:  25-12-2016 13:46

 

Jeg har som sådan haft et l o r t e år!

 

I Feb. mistede jeg min stjerne hest gennem 24 år.

Jeg har jo vidst at den dag ville komme fra dag 1, men den rammer alligevel som en totalt udslettende oplevelse der genoplives, hver eneste gang jeg tænker på hende. Det gør i dag lige så ondt som det gjorde for 10 måneder siden.

 

Selvom jeg fik en ny hest, nogle måneder senere (en Haflinger som ligger så langt fra Frieseren som næsten muligt) så har helbredet ligesom sat en stopper for at nyde den fuldt ud som hest/rytter.

 

Jeg er kommet af med 2 heste i år og hverdagen er blevet lidt nemmere. Nu har jeg kun een hest (og så 6 ponyer) sammen med mine piger.

 

En del af 2016 er brugt på at klargøre ejendommen til salg, den rammer markedet om kort tid, så i 2017 håber jeg på flytning, af grunde som jeg hverken kan eller vil uddybe her. Dog ser jeg noget lysere på 2017, med de muligheder og opgaver der venter der.

 


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

 

Happy wife, happy life

1
0
Svar på denne tråd
 
 Det var et godt år!!
Forfatter: 
Dato:  28-12-2016 15:18

Jeg har ikke skrevet i den oprindelige tråd - men mine hestemål for 2016 var at komme ud og starte et par trecstævner - og hvis jeg fik overvundet min angst for at springe, ville jeg også gerne prøve et springstævne. Jeg brækkede nogle ribbem for 17-18 år siden ved at lande i en oxer - og siden har jeg været så bange for at springe at jeg var lidt nervøs bare der lå en bom på jorden når jeg var på banen... man ved aldrig hvad de der bomme kan finde på ;)

Jeg valgte så at blive hypnotiseret - for jeg vil ikke lade mig begrænse af en irrationel angst.

I foråret meldte jeg til 2 x bom på jord - og var sikker på at det var RIGELIGT til mig. Men første runde gik så godt (tænk, bommene sprang ikke op og brækkede mine ribben, som jeg lidt forventede) at jeg ændrede 2. tur til 30 cm. Og jeg overlevede!!!

Vi har kun 3 bomme derhjemme, så mine træningsmuligheder er begrænsede - men jeg har været til en del sløjfestævner i årets løb. Jeg holder mig stadig til de meget lave klasser - målet er "overlevelse" og overvindelse af frygt (den lurer stadig i baghovedet - specielt når stævnearrangørene er så ondsindede at stille oxere på banen - hvad ligner det også???? ) ...

Jeg har også startet dressur - en LD, men det er også fint som mit livs første dressurstævne. Desværre skete det dagen efter at hestene var flyttet på en ny fold - så Baloo havde "festet hele natten" og var så træt at han nærmest skulle bæres rundt på banen. Vi gennemførte dog programmet (med en kort lur i et hjørne, hvor vi gik i stå) og fik endda en 3. plads. Så det kan jeg jo ikke klage over!

Som planlagt fik vi også startet Trec - og det blev også til orienteringsridt, distance og endda et lidt vattet forsøg med agility

Håbet for året var også at Baloo ville blive lettere at læsse. Til de første par stævner var det et gedemarked - og jeg havde et stævne hvor jeg var 1½ time om at få ham i traileren da vi skulle hjem (selvfølgelig et stævne hvor jeg var alene afsted og derfor måtte bede fremmede om hjælp. Men siden er han blevet en superstjerne og går lige op NÆSTEN hver gang - så længe det ikke er mig der trækker ham (han kan vist mærke at jeg ikke helt tror på at han gør det).

Vi skal nok blive bedre til det! Og målet for næste år er endnu flere stævner - både i spring og dressur. Måske skal der endda mere afstand mellem jorden og bommene!!


£isbeth & Baloo


Se en trec forhindringsbane fra sadlen

Kom og vær med!!

1
0
Svar på denne tråd
 
 året der er gået.....
Forfatter: 
Dato:  29-12-2016 22:33

Det er skønt at læse alle jeres historier for året der er gået :)

 

Jeg er ikke helt nået i mål med 2016 - men det går nok :)

 

På min egen var målet at ride LB dressur - der nåede vi ikke til, vi har startet en masse LD2 og LC1 - så hun er blevet ret dygtig til det der stævne noget.... men siden i sommer har "noget" drillet så vi er gået lidt i stå.... MEN der kom styr på mave problemerne og det bagben der åbenbart har drillet hende er ogå bedre - så jeg flytter LB målet til 2017.

Til gengæld havde vi et dejligt TREC forår - hvor jeg har været meget tilfreds med hende og vores ridelejr på Blueberryhill var fantastisk :) - så fedt at være tilbage :)

Springningen har vi også holdt pause fra siden i sommer, grundet det problemer hun har bokset med - men vi fik nogle FANTASTISKE spring ovre på BBH - ca 60 cm så ganske stolt.

 

På Ponymor siden er det gået fantastisk (selv om de ikke heelt er nået LC endnu) - Strejfer er en guttermand og har givet min yngste fantastiske ture på springbanen - og en enkelt dressur start er det også blevet til. Og meget vigtigt St. hestedag!!! - med både mønstring og 2x60cm med en sløjfe!!! . De rider nu 60-70cm, og når de bliver bedre til afstande skal det nok blive lige så stabilt i 70 som det er i 60cm....

 

Så trailerens mål for i år er indfriet - hold fest det er dejligt bare at kunne køre afsted!

 


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er gået
Forfatter: 
Dato:  01-01-2017 18:01

over al forventning. Købte en hest i oktober 2015. Ren medlidenhed og i mit hovede en mulighed for en billig hest, der KUNNE blive god til mig med tiden.

 

Jeg fik mig en hest hjem, der løb ud og ind af stalden, ikke ville hentes på folden, klart sagde nej til rytter, fløj tilbage i kæderne poå staldgangen bare jeg kløede mig i håret foran hende.. Der udover så hun spøgelser overalt og løb med mig, stejlede og bukkede, hvis jeg "pressede" hende lidt.

I dag - mange ormekure, kiropraktik, massage, tandlæger senere og en MASSE tålmodighed, er hun ridebar og ikke mindst min lille kælepot der kan røres overalt, strigles, nusses, børstes i hovedet og nyde det, vaskes overalt på kroppen. Min sidste tur på hende alene var i skoven og anden natur på halvanden time. Helt alene uden følge af andre heste, og det gik bare SÅ godt. Skridt, trav og galop

I november fandt jeg ud af, at jeg er gravid, så hun har stået siden. Jeg er så glad for hende,og hun prøver virkelig at være en god skovturshest. Men som gravid tænker jeg alligevel, at det er bedst at lade være. Hun har stadig dage, hvor hun ser spøgelser, bliver bange for et blad i vinden, sin egen skygge eller andet "skørt", og jeg magter altså ikke at kysse jorden som gravid.

Så til juni når jeg har født og er kommet mig, vil det vise sig, om jeg skal starte forfra ridemæssigt, eller om jeg kan sætte mig op rimeligt problemfrit... Men indtil videre må man sige, at målet er nået.


Heste sladrer ikke - men det burde tilskueren gøre!

Stop dyremishandling.

 

Enggaarden - livskvalitet for heste

 

Fjordglimt Miss Armani - Welsh Cob.

Kongshøjs Happy Ending - Welsh sec. A.

2
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  08-01-2017 12:48

Jeg havde egentlig ikke heste-drømme/mål for 2016... Havde været uden hest i flere år og ikke savnet det...

 

Min ryg har været noget træls - så i foråret, blev min kæreste og jeg enige om, at finde en hest... det er god motion og godt for ryggen...

Ca samme tid hørte jeg om TREC for første gang og det lød kanon!!!!!

 

Fandt et virkelig godt opstaldningssted og hesten jeg måtte eje dukkede op først på sommeren.

En noget for tyk men meget meget dejlig fjord-vallak. En masse tid med skridt, skridt, en smuuuuule trav, skridt igen og atter engang, for at få kondi op og kg væk...

 

Jeg fandt ud af, hvor meget det gav indeni at komme i stalden - arbejde med hesten og bare være... kan godt være jeg ikke havde savnet det - men kunne mærke jeg havde manglet det!!!!!

 

Spat satte en stopper for det hele..........

 

Fik derefter lov at låne en hest - men vi fandt aldrig helt melodien og han kom hjem igen.

 

En gratis part, ikke langt herfra - stoppede desværre også... da jeg skal derud inden mørket falder på og min ryg forhindre ofte jeg kan køre bil... not win-win...

 

Nu må vi så se, hvad 2017 bringer...

 


Never argue with an idiot

they drag you down to their level

and then beat you with experience

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider