Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Viegaardens afdeling i Polen - advarsel!
Forfatter: 
Dato:  09-08-2013 21:23

www.youtube.com/watch?v=7dHUWqlpG6E

 

 

Og en leder fra Epona - om bagsiden af at avle præstationsheste:

 

The idea of breeding performance horses is to create a shining star to wow the world. If such a star is one in a million, then that begs the question: What about the 999,999 horses who don't make the cut?

 

epona.tv/blog/2013/august/the-dark- side-of-performance-breeding


Dressurkursus med Kirsten Hansen i Aars, Nordjylland den 17. og 18. august.

 

www.heste-nettet.dk/forum/9/223412/ 223412/

0
1
Svar på denne tråd
 
 Advarsel
Forfatter: 
Dato:  09-08-2013 21:24

STÆRKE og VOLDSOMME BILLEDER !!!!!!!!!!!!!!!!

 


Dressurkursus med Kirsten Hansen i Aars, Nordjylland den 17. og 18. august.

 

www.heste-nettet.dk/forum/9/223412/ 223412/

0
0
Svar på denne tråd
 
 nej nej nej
Forfatter: 
Dato:  09-08-2013 21:32

 

 

Den advarsel kunne du godt være kommet med før !!!!

Jeg græder ! Føj hvor gjorde det ondt langt ind i sjælen !

 

 

FØJ HVOR SKAL DE MENNESKER SKAMME SIG!!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

\\ Pernille

2
0
Svar på denne tråd
 
 Det beklager jeg :-(
Forfatter: 
Dato:  09-08-2013 21:34

Undskyld :-(


Dressurkursus med Kirsten Hansen i Aars, Nordjylland den 17. og 18. august.

 

www.heste-nettet.dk/forum/9/223412/ 223412/

3
0
Svar på denne tråd
 
 Hold da op!
Forfatter: 
Dato:  09-08-2013 21:37

Er mundlam. Sikke noget svineri!


 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Målløs
Forfatter: 
Dato:  09-08-2013 21:41

 

 

Jeg er vitterligt rystet, hvordan kan man overlade en hest til sig selv på denne måde ? Jeg så ikke videoen færdigt, det kan jeg simpelthen ikke. Billedet af miderne i såret har brændt sig fast i hornhinden.

 

 

Ar'men jeg ved slet ikke hvad jeg skal skrive ..

 

 

 

 

 

 

 

\\ Pernille

0
0
Svar på denne tråd
 
 Føj for den lede >:-(
Forfatter: 
Dato:  09-08-2013 22:00

Den første hest var jeg fuldstændigt overbevist om, at den var død. Det var den så ikke... men dens sidste dage var nok talte - i timer

 

Det er fuldstændigt utilgiveligt, at hestene ser sådan ud. Helt ærligt? Hvor dyr er en boltpistol, hvis man alligevel sparer penge på hø og hakkelse???


 

Venlig hilsen Camilla

 

 

Dressursadel, Silhouette, 17", MW bom sælges.

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Fy forhelvede
Forfatter: 
Dato:  10-08-2013 00:21

Er det eneste jeg kan sige til dette og så er det endda en på hestesiden kendt dansker der er i spidsen for dette, ja helvede, skam dig hr. Byrialsen...

 

Har aldrig set noget lignende. Manden har nu altid haft ry for at være rablende gal, men er alligevel i chock!!




3
0
Svar på denne tråd
 
 Skriv til deres hjemmeside
Forfatter: 
Dato:  10-08-2013 09:06

Skriv til dem, hvad I mener om dette.

 

www.viegaard.dk/ ?type=sektion&id=24

 

Også på facebook.

 

Alle bør vide, havd det er for mennesker, de køber hest hos, eller ser op til.

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Her er hvad jeg skrev
Forfatter: 
Dato:  10-08-2013 09:15

 

Hvad er det for noget nederdrægtigt svineri med jeres hesteproduktion i Polen?
 
Er det så vigtigt for jer at spare penge på lønudgifter, så medarbejderne lader det gå ud over dyrene.
 
Og lade så få mennesker have ansvar for så mange heste.
 
Føj, I skulle skamme jer.
 
Hvad foregår der oppe i hovedet på jer?
 
Håber på et snarligt svar.
 
1
1
Svar på denne tråd
 
 John Byrialsen
Forfatter: 
Dato:  10-08-2013 10:22

Talte for en del år tilbage (har vel været 6-7 år siden ca) med en mand til et springstævne.

Han kom så fra jylland, men var flyttet til sjælland.

 

Denne mand kunne fortælle, at Stald Viegaarden (v. John Byrialsen)var blevet nægtet at forhøje sit lån (kassekredit whatever) i banken, og allerede der havde han sendt de mest værdifulde heste til Polen, og fortalt banken, at han var da ligeglad, men så stod der x antal heste på den adresse som han ikke kunne købe foder til, så det ansvar kunne de så passende overtage.

 

Magen til arrogance og ligegyldighed skal man da lede længe efter. Hvis det er ved at brænde på, ville jeg da som minimum få aflivet/slagtet hesten/e så de ikke kom til at lide.

 

Men kan se at penge til foderet har han heller ikke haft i Polen.

 

Stakkels stakkels heste, håber de siden hen er blevet udfriet for deres lidelser.

 

Den hjemmeside der her bliver refereret til, den er dansk? Virker den mere tænker jeg. Er nemlig lidt i tvivl om manden bor i Polen, Danmark eller et helt tredie land.


Et godt hestemenneske hører når hans hest taler til ham,


- et stort hestemenneske kan høre hesten hviske,


men dårlige hestemennesker kan end ikke høre når hesten skriger!

11
1
Svar på denne tråd
 
 Byrialsen Viegaard
Forfatter: 
Dato:  10-08-2013 11:52

Allerede i 2011 var det galt med hestene i Viegaards polske afdeling. Der blev skrevet en presseartikel om det poznan.gazeta.pl/poznan/ 1,36037,10209980,Byly_...locie.html

der blev gennemfoert en kontrol af de veterinaere myndigheder og de har kraevet at Byrialsen forbedrer forholdene.

 

Den 8 august 2013 blev der offentliggjort denne frygtelige youtube video der viser de udsultede og doende/doede heste. Videoen blev optaget i 2012 og 2013. Intet har aendret sig siden 2011, snart tvaertimod.

 

I gaar blev der gennemfoert en kontrol af de statslige venterinaere myndigheder. De mente at der var intet galt med hestene og staldforhold.

 

Ogsaa i gaar blev der gennemfoert endu en kontrol - denne gang af Dyrepoliti (frivillig organisation). De har informeret politi om de forhold de har moedt. Det ser ikke ud til at det vil blive nemt at tage alle de 200 heste derfra og finde adoptive hjem til dem. Inden dette sker skal der vaere mydighedernes beslutning om at hestene skal fratages Byrialsen.

 

Her er billeder af hestene fra i gaar www.facebook.com/events/ 159527197573934/

3
0
Svar på denne tråd
 
 Utiltalende
Forfatter: 
Dato:  10-08-2013 13:42

 

 

Marianne Simonsen - det var dog et ganske utiltalende indlæg du har begået Du videregiver stævnesladder, grænsende til injurier, om en hesteejer???? Og hvilken forskel gør det, hvilket land John Byrialsen bor i??

 

Øv, for et indlæg

 


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

1
25
Svar på denne tråd
 
 videre udvikling
Forfatter: 
Dato:  10-08-2013 13:57

100 heste omgaaende taget derfra

 

epona.tv/blog/2013/august/100- posadowa-horses-taken-away

 

 

Beretning af en kvindeling fhv. medarbejder der har optaget videoen

 

epona.tv/blog/2013/august/posadowa- groom-on-factory-farm-of-horror

1
0
Svar på denne tråd
 
 Marianne har ret..
Forfatter: 
Dato:  10-08-2013 19:40

Marianne har nu altså ret, uagtet at det hun har hørt er 2. håndsviden til et stævne. Det er ingen hemmelighed at manden er gået konkurs adskillige gange og har mange ubalte kreditorer bag sig, så klap lige hesten.

 

Mht. John Byrialsen iøvrigt, så har jeg selv arbejdet for manden for mange år tilbage, den gang var han heller ikke helt frisk oveni, det vildeste temperament og et sprog som en anden havnearbjeder iøvrigt, og heste og personale, blev presset til det yderste og lidt til.

Dog var der dengang, det var da han var på Tjele, styr på sagerne, hestene var fine, fik mad og blev passet og plejet. Men allerede på det tidspunkt havde han overtaget det der nu er Viegaarden, og der gik adskillige føl og plage som godt nok blev fodret på, men ellers ikke set meget efter og var lidt forhutlede... Jeg var selv derovre med John et par gange, så det er 1. håndsviden ved selvsyn:-(

 

Det er fakta, at manden er blevet mere og mere rablende sindsyg med årene, han opfører sig xtremt grænseoverskridende over for både mennesker og dyr og tror han er gud og kan gå på vandet. Manden ejer ikke empati eller følelser for hverken mennesker og i særdeleshed dyr og er iøvrigt ret ligeglad med det meste, pånær penge:-(

 

Trist at se denne video, jeg håber de Polske myndigheder forbyder ham at have noget som helst med dyr at gøre i fremtiden. I min verden skulle manden i psykiatrisk behandling.

 

Søs

21
0
Svar på denne tråd
 
 Byrialsen
Forfatter: 
Dato:  10-08-2013 20:46

Jeg tvivler som sådan ikke på, at du har ret, Søs, både med hensyn til konkurser og hans opførsel. Ej heller er det i orden at mishandle sine heste. Ingen tvivl om det, jeg forsvarer ikke manden på nogen måde.

 

Men det betyder ikke, at jeg synes at det er i orden at videregive sladder (og jo, det ér sladder) om hvad nogen har hørt, at han skal have sagt til sin bank i forbindelse med et lån. Det var såmænd bare min pointe.


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

1
8
Svar på denne tråd
 
 Øv for fanden...
Forfatter: 
Dato:  10-08-2013 21:58

Hvor overrasker det mig ikke, at det er John Byrialsen der står bag...
Er det forbudt, at tale om noget, der er alment kendt i hestebranchen? Hans kreditværdighed (eller mangel på samme) er nok den mest sobre del af hans MEGET blakkede ry.

Jeg har også set hans stalde, ikke kun hovedstalden, men også nogle af gårdene han havde rundt omkring den med heste på, for 8-9 år siden, samt der hvor staldfolkene boede. De fysiske forhold lignede dem på videoen (det var ikke bedre for menneskene). Dog var hestene ikke med store sår og nær så udmagrede, som på videoen. Men lækkert var det ikke, hverken for mennesker eller dyr.



/Patricia

Søger dressurpart til min oldenborg på 172 cm, i det sydlige Århus. Se under Adrian af Egense på min præsentation.

 

5
0
Svar på denne tråd
 
 Dette er
Forfatter: 
Dato:  10-08-2013 22:44

Desværre kun, hvad man kan forvente for den mands side. Det kommer ikke bag på mig, men jeg har også arbejdet for manden, for mange år siden, nok derfor det ikke undre mig, og skriv alt det i vil, tror ikke Kineserne, som nu ejer Viegaarden, efter de reddet stedet fra den endelige konkurs, gider bruge sine resurser på det, tror faktisk slet ikke de ved hvordan det står til.

 

Den gang jeg arbejdes for John, kunne han ikke engang huske hvor mange heste han havde, og avlede da også på 25 års gamle hopper, for den lavede jo gode føl. At hoppen så tilmed var meget underernæret, det rørte ham da heller ikke. Og den gang den, den gang, nye løstdrift, i forbindelse med den store stald blev bygget, var årsag til flere plage der hængte sig selv, det betød da heller ikke noget for ham.

 

Den mand har jeg ingen pæne ord at sige om, ikke et eneste.

 


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Keep five yards from a carriage, ten yards from a horse and a hundred yards from an elephant. But the distance one should keep from a wicked man cannot be measured

.

4
0
Svar på denne tråd
 
 flere billeder
Forfatter: 
Dato:  10-08-2013 23:03
0
0
Svar på denne tråd
 
 Frygteligt
Forfatter: 
Dato:  11-08-2013 02:05

at se heste gå under sådanne forhold.

 

Kender ikke manden, men uanset om man vil avle til husbehov eller eliten, så er det her IKKE iorden.

 

Janni

3
0
Svar på denne tråd
 
 Sladder.....eller
Forfatter: 
Dato:  11-08-2013 08:59

Ibh: Intet kunne røre mig mindre, end at du syntes mindre godt om "stævnesladder"

 

At manden er rablende gal og skulle forbydes at have med dyr at gøre, kan vi vel trods alt ikke (håber jeg) blive ueninge om.

 

Grunden til at jeg spurgte ind til hvilke land han er bosat i, var såmænd den, at hvis det ikke er Danmark, så eksistere den hjemmeside vel ikke mere (stald viegården) og så er en mail med skriftlig kritik af manden og måden han holder dyr på, vel spildte kræfter!!!!

 


Et godt hestemenneske hører når hans hest taler til ham,


- et stort hestemenneske kan høre hesten hviske,


men dårlige hestemennesker kan end ikke høre når hesten skriger!

8
0
Svar på denne tråd
 
 Marianne
Forfatter: 
Dato:  11-08-2013 09:04

Om du så sendte 1000 mails, personlige breve med posten eller stillede dig op i mandens indkørsel med bannere og blinkene lygter, så ville John Byrialsen være nok så ligeglad, det ville ikke røre ham det mindste:-/

 

Søs

3
0
Svar på denne tråd
 
 Desværre
Forfatter: 
Dato:  11-08-2013 10:31

Næ det har du såmænd nok ret i Søs, det er nok spildte kræfter desværre.


Et godt hestemenneske hører når hans hest taler til ham,


- et stort hestemenneske kan høre hesten hviske,


men dårlige hestemennesker kan end ikke høre når hesten skriger!

0
0
Svar på denne tråd
 
 artikel i Gazeta Wyborcza
Forfatter: 
Dato:  11-08-2013 11:43

Artikel i den stoerste polske avis Gazeta Wyborcza

 

wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/ 1,114871,14420602.html

0
0
Svar på denne tråd
 
 nej nej nej og atter nej!
Forfatter: 
Dato:  11-08-2013 11:53

AD! Hvor er han syg i potten

Jeg kan da slet ikke forstå den mand stadig går rundt, det er jo helt galt, og så mange af jer ved hvordan han er og han stadig ikke stoppet!

Jeg er rystet i min grundvold, stakkels dyr


Den bedste dag i mit liv var da jeg fik grønt lys til at ride igen :-)

 

pandora er væk, men vinda er kommet til, det er dælme hyggeligt med sådan en lille isfis :D

 

Blev mor den 28/08-12 til den smukke ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Har billeder
Forfatter: 
Dato:  11-08-2013 11:58

derfra fra 2003, hvor jeg jobbede der (var ansat i 3 mdr).

DOG (!!!) skal det siges, at disse billeder ikke var det generelle billed fra dengang....

Den usle stald jeg har billeder af, der blev hestene fjernet fra og ellers blev ALLE hest fodret 3x daglig, samt de fik wrap 2x dagligt.

 

Herudover, så var det bestemt ikke forhold jeg kunne arbejde under og opsagde derfor min stilling som springrytter ret hurtigt. Også pga. Johns måde at opføre sig på, overfor personalet...

Har fx. laagt øre til, at blive kaldt en elendig amatør, @!#$ møgluder + div. foran et hold kunder

 

 

Billede

Billede


Billede

Billede


Billede

Billede


Billede



Det overrasker mig desværre ikke, at denne mand kan køre sit fortagene vidre TRODS konkurser!







www.dphorses.com



D.S.P

Dansk Sports Pony Avl


***Ridning/salg/kommison***

OPSTALDNING TILBYDES

4
0
Svar på denne tråd
 
 DP Horses
Forfatter: 
Dato:  11-08-2013 15:29

DP Horses

 

Samme da jeg var der i 1991, der var også et pænt repotoire af div. skældsord og er også blevet kaldt div. kreative indslag og fået kommenteret min ridning med du sidder som en sæk kartofler, eller du rider som om du har fået p.. hele natten og´sv., osv., men det var alle, selv hans daværende kone Birgitte. Han har også gjort det over for kunder med mig og presset mig til at springe pænt højt på hest der for det første lige var blevet tilredet, kun havde lidt grundridning på plads og iøvrigt havde været lidt en udfordring OG blev sprunget for allerførste gang. Hans kone fik også en ordentlig svada og blev kaldt møgluder og andre grimme ting, en dag hun skulle vise dressurheste frem for Kyra K., og hun forstår altså godt dansk!

Det var SÅ pinligt.

Det skal dog retfærdigvis siges, at jeg lærte utroligt meget ridning på de 4 md jeg var der af både John og Birgitte og når man endelig fik ros af John, så levede man højt på det længe, for så havde man virkelig-virkelig redet til UG. Dengang så hestene også ordentlige ud og der var ikke et halmstrå der vendte forkert, men der havde han heller ikke så mange, da var det en salgsstald og ikke en fabrik, som det blev til på Viegaarden.

 

Men helt frisk i hovedet, det er han bestemt ikke........

 

Søs

6
0
Svar på denne tråd
 
 for satan
Forfatter: 
Dato:  11-08-2013 15:59

Jeg synes det er fuldkommen absurd at det kan have stået på i SÅ mange år og at han så stadig står på benene den dag i dag! Føj der må sidde mange med grim smag i munden til trods for at herren selv nok ikke gør det.

 

Det burde jo slet ikke være muligt og slet ikke i så stor en forstand som dette. Det er mig så ubegribeligt!!

 

 

Når SÅ mange har været vidner til dette mareridt, forstår jeg slet slet ikke hvorfor det har fået lov til at nå herud...

 

 

Jeg væmmes.

11
1
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  11-08-2013 17:38

De billeder, der er vist her i tråden, ligner jo noget fra en KZ-lejr. Det er simpelthen uetisk af en helt anden verden at tilbyde levende væsner sådanne leveforhold.

 

Og så bliver jeg faktisk endnu mere trist over det sidste billede - tænk at den hest stadig kan udvise sådan en nysgerrighed og interesse over for et menneske, når det netop er mennesker (ikke DP Horses selvfølgelig, men hr. Byrialsen) der påtvinger den disse ækle forhold. Hvis bare vi kunne tilgive på samme måde.

 

Hvor er det sørgeligt...

 

7
0
Svar på denne tråd
 
 Hver gang
Forfatter: 
Dato:  11-08-2013 18:50

Hver gang at så noget som dette dukker op, tænker jeg på, hvad har den ansvarlige haft som plan. Jeg har et par venner som også har krydset Byrialsens vej, for en del år siden. De siger han har altid været sådan. Det er altså ikke et godt sted hvor tingene er kørt af sporet. Hvor er gevindsten, om jeg så må sige? Man sælger da ikke disse heste til nogen. Der kan da ikke komme køber og se på heste. Bliver de overlevende fodret og tilredet, når de er gamle nok, eller hvad? Jeg mener ingen tjener på at avle og sulte heste ihjel.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg undres?
Forfatter: 
Dato:  11-08-2013 18:55

Vil lige sige på forhånd jeg intet kender til Viegaarden eller ejer deraf (Laaang tid siden jeg har været decideret aktiv indenfor den verden), men når man læser ned af siden her kan man da se mange der enten har arbejdet der eller set dårlige forhold derfra, hvorfor er der så ikke sket noget før? :)

Det er på ingen måde for at starte en diskussion, jeg er bare nysgerrig og det kan jo ske der er helt specifikke grunde som jeg ikke kender til :)


M B S

Ars longa vita brevis ! Kunsten er lang - Livet er kort !

4
0
Svar på denne tråd
 
 det er jo netop det der er så vildt
Forfatter: 
Dato:  11-08-2013 18:59

"Jeg mener ingen tjener på at avle og sulte heste ihjel."

 

Det er jo præcis det der er så vildt for det gjorde John Byrialsen jo netop.

 

Spørgsmålet er; hvordan gjorde han det?????

0
0
Svar på denne tråd
 
 Heste heste
Forfatter: 
Dato:  11-08-2013 19:08

Det undre også mig hvad formålet med det er, hvorfor beholde og sulte en flok heste hvorfor ikke "bare" få dem slagtet, aflivet eller andet. Det er mig fuldstændig uforstående.

 

jeg mener hvor mange landmænd har en stald med "dårlige" dyr til at stå hvis de ved de ikke kan bruge dem, så gør de fleste da noget ved dem, de vælger da ikke at lade dem optage plads. Nej han må være en meget sær person at have valgt dette. Og man kan da håbe at det har store konsekvenser for sådan en mand.


Vi gør som vi plejer, og det fungere fint :)

1
0
Svar på denne tråd
 
 maerkelig
Forfatter: 
Dato:  11-08-2013 19:31

Ja, det er da yderst maerkeligt at han vaelger at forpagte et landejendom i Polen, koere 300 heste der, hyre folk, koebe foder - bare for at sulte hestene og lade omkring 100 heste doer (det var det antal som af denne kvindelige medarbejder anslaas doede i de sidste 4 aar).

 

Det er bare udgifter og tab - og hvor er saa fortjeneste?

 

Det maa siges at der var mange mennesker fra hele Polen der kom for at hente hestene - de mest udsultede og fulde af saar. De vil blive foderet op i deres medlertidige hjem. Det er kun midlertidige hjem fordi det er retten der kommer til at afgoere hvad saa med hestene.

 

De resterende heste i lidt bedre tilstand vil stadig blieve der i Posadowo.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 300 heste af hans eget arbejde
Forfatter: 
Dato:  11-08-2013 20:44

var måske alligevel for stort til bare at blive slagtet.. Måske er manden en anelse stolt af sine egne ideer..... Storhedsvanvid, altså. På den distræte og virkelighedsfjerne måde.

0
0
Svar på denne tråd
 
 er det ikke ofte sådan det går
Forfatter: 
Dato:  11-08-2013 20:45

den slags?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Byrialsen Viegaard
Forfatter: 
Dato:  11-08-2013 20:57

To film fra Posadowo da hestene var ved at blive tager vaek

 

www.youtube.com/ watch?v=69hIjv1a8gU&fe...e=youtu.be
www.youtube.com/watch?v=vbQ0j- QML5I&feature=youtu.be

 

Byrialsen var der ogsaaa, og han gik rundt i denne flok af skletter af heste og sagde stolt "mine heste"

 

Han var voldelig i starten og truede folk men saa advarede politi ham at han skulle slappe ef ellers vil hav havne i detentionen

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Posadowo heste
Forfatter: 
Dato:  11-08-2013 21:00

... og endnu en film

 

www.youtube.com/watch?v=svakWQOk2Go

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  11-08-2013 21:50

Jeg bliver lige nødt til at høre ad - Viegaarden, er det dem, der også sælger noget foder, tager billeder osv.? Jeg bliver lige i tvivl, da synes, jeg har lagt mærke til navnet en del steder. Dog tror jeg også, at det nogle steder kan have været med W, altså Wiegaarden, og det er vel nok noget helt andet. Kan nogle sprede lidt lys over dette for mig - jeg vil blot gerne vide, hvilke produkter, jeg skal holde mig fra at købe? ;)

 

Jeg synes, det er.. ja, det samme som alle I andre. Ord beskriver det ikke. Men jeg forstår slet ikke, hvorfor han ikke for længst har fået en kæmpebøde og er blevet frataget retten til at holde husdyr (eller hvad dommen nu lyder på). Det virker helt urealistisk for mig, at det her har kunnet stå til så længe, selvom mange har vidst, den var gal...


 

What a massive responsibility, being a moral creature.

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Byrialsen Viegaard
Forfatter: 
Dato:  11-08-2013 21:56

Viegaard v. John Byrialsen

 

http://www.viegaard.dk/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Wiegaarden
Forfatter: 
Dato:  11-08-2013 22:32

Sandra:

Du tænker på Mediehuset Wiegaarden, som jo ganske rigtigt er noget andet.

http://www.wiegaarden.dk/

 


Mvh Tina

 


"When a loved one becomes a memory,

memory becomes a treasure."

 

http://www.freec.dk/hermelinhaven

0
0
Svar på denne tråd
 
 Stakkels dyr
Forfatter: 
Dato:  11-08-2013 23:33

Som nogle skriver er det mærkeligt han samler så mange dyr sammen, hvor alle og enhver kan se, at det næppe kan handle om profit eller bæredygtighed.

Jeg tror han har samlermani på linje med dem, der bare samler ting/skrald, til deres hjem stortset brister.

Han er en Animal horder.

 

Der er en der skriver, at det er mærkeligt han ikke er kommet i søgelyset før via tidligere ansatte, såvel som nuværende ansatte?

De er ekstrem bange for manden!

 

Håber han bliver stoppet og behandlet.

 

Mvh

MonaK


5
0
Svar på denne tråd
 
 Nu kan jeg desværre
Forfatter: 
Dato:  12-08-2013 00:39

ikke forstå polsk, så der er sikkert detaljer der er gået min næse forbi, men jeg må sige udfra de videoer jeg har set af myndighedernes håndtering af sagen, så virker de meget dygtige og handlekraftige

 

Også imponerende at så mange private stiller op for at hente en vanrøgtet hest ( jeg håber de får lov at beholde dem - trods magerheden ved hestene kan man jo godt se det er fine dyr ).

 

Men det er da lidt den omvendte verden at "danske" heste skal reddes i Polen; et land som jeg jo egentlig vil mene er meget fattigere end Danmark.

 

Mvh Janni

 

8
0
Svar på denne tråd
 
 redning
Forfatter: 
Dato:  12-08-2013 10:02

Man kan aldrig vide hvad dommerens beslutning vil vaere - i vaerste tilfaelde kan dommen vaere at hestene skal tilbage til Byrialsen.

 

Der var en der har berettet at en af de mest afmagrede heste som er nu i hans stald spiste kun meget lidt hoe og havde slet ingen affoerning. Men han har set at grunden til det var at lige saa snart heste skidte, vendte han sig om og spiste oejeblikkelig det hele.

 

Denne here hest re-volta.pl/galeria/img/100331

0
0
Svar på denne tråd
 
 Op af sofaen!!!
Forfatter: 
Dato:  12-08-2013 12:34

Som alle jer andre var jeg dybt chokeret over at se videoen lagt ud på Epona TV - og sidenhed de mange fotos på FB, hvor begivenheden har fået sin helt egen side.

 

De Polske myndigheder har taget action - noget vi kunne lære herhjemme. Derudover er forgangsmanden en særdeles modig ung polsk kvinde, som ikke ville lade stå til.

 

Jeg har også bemærket, at nogle af jer tidligere har kendt og/eller arbejdet for John Byrialsen, og at I derfor har 1. håndsviden. Så tænker jeg - har I nogensinde meldt ham?

 

Han har da sikkert truet jer med alverdens ulykker, men det er DYBT absurd, at sådan noget her foregår i Danmark og af en dansker, som bare har valgt at flytte sin hestefabrik/følfabrik til Polen. Jeg tror, at det ikke kun var pga. færre omkosntninger - jeg tror i særdeleshed, at det også var for at "være i fred" for nysgerrige øjne. Men dér tog han vel nok fejl af polakkerne.

 

Men mest undrer jeg mig over, at der INTET af det har været i danske medier. Jeg søgte på samtlige aviser - INTET! Det er først i dag, at Ekstra Bladet er kommet med historien. Så sker der måske noget i forbindelse med Viegården?

www.bt.dk/krimi/kendt-dansk- hesteopdraetter-i-grov-vanroegtsag- i-polen

 

Alle jer, som har viden om dette skammelige væsen ved navn John Byrialsen - se at komme op af sofaen og øs ud af alt det, I ved. Han skal stoppes, og han skal idømmes til ALDRIG NOGENSINDE at ha' så meget som en flue i en flaske!

 

Af og til koster det nogle skrammer på snuden at være modig. Men tænk på hvor stor en forskel, det vil gøre for - i dette tilfælde - rigtigt mange heste. I vil blive bakket op af et utal af mennesker - jeg selv inkl. :-)


Yeguada La Colina del Sol

Avl af den rene spanske race

www.colinadelsol.dk

24
0
Svar på denne tråd
 
 vandrøgt
Forfatter: 
Dato:  12-08-2013 12:44

 

 

Husk, at for hvert minut du er vred,

mister du 60 sekunders lykke.

- Waldo Emerson

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 charme.....
Forfatter: 
Dato:  12-08-2013 12:50

charme: HØRT

Øs ud af jeres erfaringer med manden til pressen og hjælp med at få det ubeskriveligt store svin stoppet!!!


*** Hilsen Mette ***


* Trailerlæsning tilbydes i Nordjylland. Se profil for info *




3
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  12-08-2013 13:03

Charme - har også givet et , men vil også blot erklære mig enig på skrift. ;) :P


 

What a massive responsibility, being a moral creature.

 

3
0
Svar på denne tråd
 
 Fuldstændig enig!
Forfatter: 
Dato:  12-08-2013 13:25

Alle burde give en anmeldelse af denne mand til politiet således at der kan rejses en sag mod ham i DK. Dette her er jo fuldkommen grotesk.

Desværre nytter det ikke kun noget at sidde hjemme i sofaen og være forarget - der skal HANDLES ! I gang med skriveriet og få en anmeldelse afsted samt evt. informationer til relevante kilder.


- med Shulay Gold Fever og Richelieus Fiévre d'Or

 

Fantastisk hesteejendom med lækkert stuehus sælges:

home.dk/boligkatalog/holbaek/4440/ landejendomme/ bennebovej_21_bennebo_201- 00741.aspx

2
0
Svar på denne tråd
 
 whaaaat
Forfatter: 
Dato:  12-08-2013 13:47

Er det mig der læser det forkert eller ser det ud til at manden får en måned til at rette op på sit @!#$ og så går den nok oder?

 

 

 

 

 

Igen forstår jeg ikke hvorfor folk kan vende ryggen til og ikke vil stå frem med hvad de ved. Hvem fanden frygter de??

0
0
Svar på denne tråd
 
 Giver jer selvfølgelig alle ret
Forfatter: 
Dato:  12-08-2013 14:13

Det er bare SÅ forfærdeligt!!

 

Min næste tanke er så: Gad vide om de heste bliver fodret op og derefter sat til salg som en DV fra DANMARK ???

 

Hmm - det er jo så hele varmblodsavlen (DV) som kommer til at lide under den "herres" mishandling af sine heste, for hvem tør da fremover købe en DV uden at de ned til mindste detalje kender stedet/menneskene, som har avlet og haft den under opvæksten.

 

Hu-ha det er uhyggeligt!

 

Frederven

1
0
Svar på denne tråd
 
 Frederven
Forfatter: 
Dato:  12-08-2013 14:24

Burde man som køber i forvejen ikke sikre sig disse ting inden man køber fra stedet eller er det bare mig?

6
0
Svar på denne tråd
 
 TVN24 nyheder
Forfatter: 
Dato:  12-08-2013 15:10
1
0
Svar på denne tråd
 
 Frygteligt
Forfatter: 
Dato:  12-08-2013 16:02

Det er jo absolut horribelt!! Fy for pokker.

Jeg forstår ikke, at det har kunnet komme så vidt. Jeg mener, det må jo have stået på i længre tid. Hvorfor er der ikke blevet handlet noget før? Altså hvorfor har personalet ikke gjort noget?

 

Jeg håber, der venter ejeren en længere fængselsstraf.


Venlig hilsen

 

M

 

 

Jeg troede ikke, at moderskab var noget særligt. Jeg tog fuldstændig fejl! :)

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Dengang
Forfatter: 
Dato:  12-08-2013 16:12

gjore jeg ikke noget ved det, da der udad til ikke var noget at komme efter. Alle heste fik jo foder osv....

Ved at Hestens Værn har været på en sag derfra, men der blev vist ikke gjort noget?

 

Nu lurer jeg mere på, om han har heste i DK i tilsvarende stand?







www.dphorses.com



D.S.P

Dansk Sports Pony Avl


***Ridning/salg/kommison***

OPSTALDNING TILBYDES

0
0
Svar på denne tråd
 
 mafioso-tilstande
Forfatter: 
Dato:  12-08-2013 16:41

I min verden viser sagen, at DK har et kæmpeproblem med mafioso-lignende tilstande i heste-verdenen, hvor tavshedens lov hersker. INGEN anmelder noget af det svineri de ser rundt omkring, det er MEGET tit at jeg hører folk der fortæller hvad de har oplevet af vold, dyremishandling og andre former for modbydeligheder på stutterier og i trænings- og konkurrencestalde her i DK og i udlandet hos de store kendte OL-ryttere m.m..

 

Men det er tit helt unge piger og på sin vis forstår jeg godt, at man ikek ønsker ens ry i den forholdsvis lille men veletableret heste-verden ødelagt for livstid. For man vil blive frosset ude, truet m.m., hvis man står frem med kritik af trænignsmetoder, forhold for hestene m.m. Der burde være en anonym whisleblower ordning (og nogle offentlige instanser der tog dyrevelfærd seriøst), hvor man kunne henvende sig uden at risikoer liv og lemmer.

 

jeg er sikker på at det kan betale sig at holde så mange heste - kan du bare sælge ti stk til gode priser (han har masser af samhandle med kineserne) så får de en god fortjeneste ud af det. Hvis man læser Eponas leder står der netop at JB har været en af dem, der var kendt for at kunne få tingene til at hænge sammen økonomisk. Men dette er altså prisen


Dressurkursus med Kirsten Hansen i Aars, Nordjylland den 17. og 18. august.

 

www.heste-nettet.dk/forum/9/223412/ 223412/

9
0
Svar på denne tråd
 
 hvorfor
Forfatter: 
Dato:  12-08-2013 17:38

hvorfor bliver det her naevnt i BT og EkstraBladet, men hverken i Ridehesten, Hestemagasinet eller nyheder paa Heste-Nettet for den sags skyld? Vidner det ikke i den grad om et sammenspist "faellesskab", hvor man beskytter sine egne uanset deres gerninger?

 

Jeg skammer mig over at ridesporten og DV avlen bliver udstillet paa den maade pga af een mand, der bare slet ikke kan finde ud af behandle dyr endsige mennesker ordentligt!! Og jeg skammer mig over at blive sammenlignet med et saa inkompetent individ blot fordi jeg interesserer mig for heste generelt (hvilket jeg dybest set mistanker JB for IKKE at goere).

13
0
Svar på denne tråd
 
 Milhovic
Forfatter: 
Dato:  12-08-2013 19:39

Milhovic, det er svært som køber der ikke kender John Byrialsen, at kende noget til de forhold her.

 

For det første så et stedet i Polen et stutteri, ikke en salgsstald, altså ikke et sted John tager kunder med hen til. For det andet, så har han hjemme på Viegaarden også flere stalde og åbenbart også lader, hvor der står heste, som absolut ikke er åbne for offentligheden og du kan være helt sikker på, at den salgsstald der er åben for offentligheden, der er ikke et halmstrå der vender forkert og ikke en plet på en hest, alt skinner og der er nærmest bladguld på bokslågerne og nyvaskede gulve. De heste der står i den stald er også kun de få heste der har klaret sig igennem hans pres og træningsmetoder og står med uddannelse og fine papirer = værdi = mange penge, indtil da er han bedøvende ligeglad med hestene:-(

 

Og ja Spez, hvor helvede er Ridehesten, Hestemagasinet, HN, Dv osv., de burde være de første til at tage afstand til JB, især da det har været "almindelig kendt" i kredsene i flere år, men ingen har turdet gøre noget eller skaffe beviser. Så tager fandeme hatten af for den polske staldpige, som jeg kender JB, så risikerer hun et tæskehold på sin adresse i aften for det her....

 

Søs

5
0
Svar på denne tråd
 
 Søs...
Forfatter: 
Dato:  12-08-2013 19:52

Du har fuldkommen ret!

Jeg har stadig så meget respekt for den mand, at jeg heller ikke ønsker mit navn offentliggjort på BT og EB osv.

Skræmmende, men ved sq ikke hvad han kan finde på!







www.dphorses.com



D.S.P

Dansk Sports Pony Avl


***Ridning/salg/kommison***

OPSTALDNING TILBYDES

1
1
Svar på denne tråd
 
 forstår det fuldt ud
Forfatter: 
Dato:  12-08-2013 19:57

Det kan jeg sagtens forstå, DP horses :-)


Dressurkursus med Kirsten Hansen i Aars, Nordjylland den 17. og 18. august.

 

www.heste-nettet.dk/forum/9/223412/ 223412/

0
1
Svar på denne tråd
 
 DP Horses
Forfatter: 
Dato:  12-08-2013 19:58

Dp Horses kan sagtens forstå dig og véd der er mange der har det som dig, personligt er jeg dog ret så ligeglad, han har haft tusinder af ansatte siden jeg var dér, så chancen for at han overhovedet husker mig er ret lille, vi regner nok nærmest i promiller her. Jeg er heller ingen "stor fisk" i hesteverdenen, bare helt almindelig amatørrytter på hobbyplan med en enkelt hest, så der er heller ikke noget der han kan ødelægge for mig;-)

 

Søs

2
0
Svar på denne tråd
 
 Lidt mere info
Forfatter: 
Dato:  12-08-2013 20:03

Lidt mere uddybende om hvordan JB taklede de tynde heste - før de blev solgt:

 

- Nej, John ville ikke have køberne ned til stutteriet. I stedet kom han selv og udvalgte de heste, der skulle til Kina. Så sagde han, at de skulle fedes op, og derefter blev de sendt til Kina, fortæller hestepasseren. Hun forsøgte flere gange forgæves at råbe op om, at hestene skulle have mere mad.

 

www.bt.dk/krimi/hestepasser- udsultede-heste-var-et-hverdagssyn


Dressurkursus med Kirsten Hansen i Aars, Nordjylland den 17. og 18. august.

 

www.heste-nettet.dk/forum/9/223412/ 223412/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lidt fra DV
Forfatter: 
Dato:  12-08-2013 20:06

hehehe - her lidt udtalelser fra DV:

 

- Jeg undrer mig over, hvad der er gået galt. Det overrasker mig, for John Byrialsen er kendt som en professionel opdrætter, og jeg har ikke kendskab til, at der skulle være tilsvarende forhold tidligere eller noget, der bare ligner.

 

ekstrabladet.dk/112/ article2064529.ece


Dressurkursus med Kirsten Hansen i Aars, Nordjylland den 17. og 18. august.

 

www.heste-nettet.dk/forum/9/223412/ 223412/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Søs-Meggi
Forfatter: 
Dato:  12-08-2013 20:14

Søs-Meggi, det har også stået på herhjemme, der er bare ingen der har råbt op af frygt for John. Kender en pige der var på Viegaarden ca. 10 år senere end jeg arbejdede for ham på Tjele og der havde han så meget gang i hestefabrikken at han havde flere hundrede ungheste gående i løsdriften. Hun fortalte bl.a. om en død plag, der lå død flere dage i løsdriften inden John fjernede og når hun konfronterede ham med det, fik hun bare besked på at klappe i og passe sit eget.

 

Disse løsdriftstalde har dog kun været set af ansatte og sikkert derfor ingen har turdet gøre noget noget, men mange i ridesporten har helt sikkert kendt til rygterne i årevis.

 

Søs

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  12-08-2013 20:18

Ang. navne offentliggjort...

 

...hvorfor mener I, at jeres navn absolut skal offentliggøres, bare fordi, I indgiver en anmeldelse? Indrømmet ved jeg ikke, hvordan den slags foregår, men jeg læser da nyhederne igennem engang imellem, og jeg ser sjældent vidner/kilder skrevet ved navn, men blot anført som "en anonym kilde" eller "vidne der vælger at være anonym". Jeg kan altså ikke se, at hvis man anmelder noget til politiet (eller hvem end, det bør anmeldes ved), at ens navn så absolut skal offentliggøres?

 

Tror da nok at de fleste er klar over, at folk i nogle sammenhænge risikerer ballade, hvis deres navne ender over det hele - så derfor bruges det (ifølge hvad jeg ser rundt omkring) ikke så meget, at navne skrives. Hvis jeg ringer til poli-poli over min underbo, der larmer aller H til (har snakke med dem, men ikke haft dem ude, synes sådan en idiot er spild af deres tid :P) så går de jo heller ikke ned og siger til ham, at det er mig, der har ringet til dem.. :)


 

What a massive responsibility, being a moral creature.

 

3
0
Svar på denne tråd
 
 tænk over den
Forfatter: 
Dato:  12-08-2013 20:24

Den der tier samtykker

10
0
Svar på denne tråd
 
 Sandra
Forfatter: 
Dato:  12-08-2013 20:25

Sandra helt enig, men hvis der var enkeltstående personer der havde sladret tidligere så havde John helt sikkert fundet frem til vedkommendes navn, i denne sammenhæng, hvor der nu nok er temmelig mange der beretter deres oplevelser med John Byrialsen, drukner det hele nok lid ti navne og er nok lidt ligegyldigt.

 

Søs

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ridehesten
Forfatter: 
Dato:  12-08-2013 20:28

Nå så kom Ridehesten endelig på banen med en udtalelse.....

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ridehesten II
Forfatter: 
Dato:  12-08-2013 20:46

Ja, men jo ikke med en ret markant en af slagsen. Det er ligeved at DV's formand gør det bedre selv i sine udtalelser til EB.

 

De burde give den fuld gas på afstandtagen-knappen og så håbe at historien er død inden hestepressen indtager Herning.

 

MH Nana

4
0
Svar på denne tråd
 
 hestefabrik
Forfatter: 
Dato:  12-08-2013 21:16

Nu har jeg ikke været inde at købe regnskaberne - men de tre APS'er, der er registreret for John Byrialsen betegnes som 'normale' inde i CVR-registret. Dvs. at han jo i hvertfald ikke er konkurs med dem.

 

Men, hvis man skal tro på oversættelserne af de polske medier (ikke at medierne er utroværdige, men google translate er jo ikke helt flydende), så er JB uenig i, at det er en forkert måde at holde heste på - så det er heller næppe ondt i økonomien, der gør at hestene ser ud som de gør. Det er simpelthen et spørgsmål om at maksimere indtjeningen.

 

MH Nana

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  13-08-2013 02:39

Jeg kender et medlem af DRF og DVs indercirkel samt tidligere formand for Hestens Vaern, saa jeg kan bekraefte, at det der med at tie visse sager ihjel er noget der bliver gjort helt og aldeles bevidst.

 

Han har kendskab til Byrialsens modbydelige vaesen igennem godt 20 aar, men heste-velfaerd rangerer bare ikke naer saa hoejt som et forbunds renomme - desvaerre.


luxmondy.daportfolio.com/

 

Cetereum auteum censeo Hyperflexionen esse delendam.

(nogenlunde efter Cato)

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 123466
Forfatter: 
Dato:  13-08-2013 04:08

luxmondy.daportfolio.com/

 

Cetereum auteum censeo Hyperflexionen esse delendam.

(nogenlunde efter Cato)

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Samme her Lux
Forfatter: 
Dato:  13-08-2013 08:03

Samme her Lux, kender også én fra Hestens værn med samme viden...

 

Og John Byrialsens væsens og døde heste i læsdriften på Viegaarden, har altså været "almindelig" kendt blandt mange i hesteverdenen i mange år. Derfor giver jeg heller ikke en skid for DV's udtalelse, det er ren vasken hænder ikke andet:-/

 

Søs

3
0
Svar på denne tråd
 
 Hn nyheder
Forfatter: 
Dato:  13-08-2013 10:36

Små fødder sætter dybe fodspor.......


1
0
Svar på denne tråd
 
 Viegaard I Skals
Forfatter: 
Dato:  13-08-2013 11:37

 

 

Billede

Billede


Billede


Billederne er taget d.4.7 2013 Har billederne fra meget pålidelig kilde.


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Keep five yards from a carriage, ten yards from a horse and a hundred yards from an elephant. But the distance one should keep from a wicked man cannot be measured

.

5
0
Svar på denne tråd
 
 Mit hjerte bløder!
Forfatter: 
Dato:  13-08-2013 11:44

Åh, mit hjerte bløder! Bare jeg kunne hoppe ind til dem, give dem et kys, og pleje dem til de kommer til kræfter.

 

 

 

DP Horses: Sikke dog nogle skrækkelige billeder! Det gør helt ondt i hjertet

 

Butterfly Lollipop: Stakkels heste. De er helt udmarvede! Hvor forfærdeligt!

 


If you live to be 100, I hope i live to be 100 minus 1 day, so i never have to live without you

 

 

-Winnie the Pooh

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fuldstændig forrykt!!!!
Forfatter: 
Dato:  13-08-2013 11:51

Ja, jeg har så valgt at sende dem denne mail til dem på deres hjemmeside.

Jeg er virkelig ekstremt forarget, ked af det og sur. Får lyst til at bruge resten af mit liv på at hjælpe de her heste. Det er jo bare så utrolig synd for dem.

 

Håber der er andre der vil benytte sig af muligheden for at skrive til dem og udtrykke deres mening. Det er forfærdeligt at sådan noget kan lade sig gøre, om det er i udlandet eller herhjemme, og for at få det stoppet bliver vi nødt til at gøre de mennesker der gør sådan noget opmærksom på, at det i DEN grad ikke er ok.

 

Her kommer den mail jeg har sendt dem:

 

Ja, jeg forestiller mig, at I nok allerede har fået en del henvendelser omkring videoen og jeg kender ikke historien bag. Men hold da kæft det er en forfærdelig video og jeg fatter absolut ikke, at I kan lade det ske. Har man så mange heste stående til sin rådighed, at man ikke kan sikre sig, at de alle her det godt, ja, så har man for mange heste. Der er absolut ingen undskyldning for, at man lader det ske. Ligesom der ikke var nogen undskyldning for, at der ikke var nogen der "vidste" at der var så mange jøder der blev puttet i koncentrationslejre og forpint og dræbt under 2. verdenskrig, er der absolut heller ingen undskyldning for dette svineri. Når man har valgt at have med dyr at gøre, har man et personligt og moralsk ansvar over for det bestemte dyr (i dette tilfælde hesten), og dette ansvar er tydeligvis ikke blevet fulgt. Føj I burde skamme jer noget så grusomt. Jeg håber at der er nogen der er i stand til at melde jer for vanrøgt i massiv grad og at I får den straf i fortjener. Det er så grusomt ud over alle grænser. Ja, jeg er i hvert fald fuldstændig rystet. Aldrig har jeg set noget så grusomt. Hvor føler jeg for alle de stakkels dyr i den stald. :(


Oldenborg FOREVER!" Elsker dig Flexness!" Nu med ny underviser både i spring og dressur, de bedste 2 undervisere der findes! Nu tror jeg på, at det kan lade sig gøre!

2
2
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  13-08-2013 12:14

Det fede svin skulle selv sultes og efterlades hjælpeløs.

 

Det er så grusomt det han har gjort.

 

 

Stakkels muler.

 

 

Thums up til den polske staldpige som blev ved med at forsøge at få hjælp til hestene, trods modstand. Hun burde belønnes med en pris eller noget.

 

 

 

Charlotte


Heste lyver aldrig

8
0
Svar på denne tråd
 
 Butterfly
Forfatter: 
Dato:  13-08-2013 12:19

Vil du ikke sende de billeder til alle de medier, der nu har haft gang i sagen - det ser jo ud til at det er lige så galt på hans danske gårde. Og formanden for DV har jo selv udtalt, at han ville politianmelde lige på stedet....

 

MH Nana

5
0
Svar på denne tråd
 
 Ved du noget?
Forfatter: 
Dato:  13-08-2013 12:46

Kære alle,

Jeg arbejder som journalist på BT, hvor jeg i øjeblikket dækker sagen om John Byrialsens stutteri i Polen.

Ud fra tråden her kan jeg se, der er debat om, hvordan forholdene er på Byrialsens stutteri i Skals.

Jeg hører meget gerne fra folk, der har førstehåndskendskab til forholdene i Skals. For at kunne tage sagen videre har jeg brug for konkret viden og ikke blot "løs snak".

Vi kan tale om evt. anonymitet.

Kontakt mig venligst på jeng@berlingskemedia.dk. Tak :)

26
0
Svar på denne tråd
 
 Billeder
Forfatter: 
Dato:  13-08-2013 12:47

Ja hvis de billeder er fra Danmark af, så syntes jeg du skulle sende dem til DV's formand Jan Pedersen, og se om han står ved sine ord, nemlig at politianmelde manden, eller det kun var en kommentar for at lukke munden på journalisten.


Et godt hestemenneske hører når hans hest taler til ham,


- et stort hestemenneske kan høre hesten hviske,


men dårlige hestemennesker kan end ikke høre når hesten skriger!

5
0
Svar på denne tråd
 
 Sandra (tess)
Forfatter: 
Dato:  13-08-2013 12:50

 

Dvs, at hvis de har kendskab til hvem der indgiver anmeldelsen, så har de PLIGT til at notere det i rapporten.
 
Den person som anmeldelsen omhandler har stort set altid ret til aktindsigt i sin sag og deraf vil navnet på anmelderen jo fremgå. Der er kun meget få undtagelser, hvor retten til aktindsigt fraviges. Og tvivler på, at en sag om vanrøgt kan komme herunder.
 
Hvis man vil være sikker på, at være 100 % anonym, så er man nødt til at indgive anmeldelsen anonymt, f.eks. Ved at indsende brev uden afsender på. Eller ringe ind uden at fortælle, hvem man er. En anmeldelse fra en konkret kilde bliver bare ofte taget mere alvorligt end en anonym anmeldelse.
 
hvordan det forholder sig i medieverdenen har jeg intet kendskab til.
2
0
Svar på denne tråd
 
 Hov.....
Forfatter: 
Dato:  13-08-2013 12:52

Starten på indlægget manglede. Der skulle stå, at politiet ALTID har notatpligt.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Medierne
Forfatter: 
Dato:  13-08-2013 13:10

Her BT, Samt DV, DB og EPONA er kontaktet. Billederne er Sendt til Epona og DB.

 

DV ville få enten Casper eller Jan til at ringe tilbage, om de gør det vil tiden vise.

 

DB går videre med billederne, til myndighederne, i håbet om de så skrider ind.

 

BT er der talt med. Hvad det bliver til med dem, kommer der svar på.

 

Jeg opfordre alle, som har arbejdet for JB, samt tidligere og nuværende samarbejds partnere, står frem med deres viden.

 

Jeg kan sætte navne på flere af dem, men håber at de selv står frem, for her er tale om folk, som er godt etableret i rideverdenen, både nationalt og internationalt.


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Keep five yards from a carriage, ten yards from a horse and a hundred yards from an elephant. But the distance one should keep from a wicked man cannot be measured

.

11
0
Svar på denne tråd
 
 I guder....
Forfatter: 
Dato:  13-08-2013 13:13

for nogle billeder fra 4.7.13 - måske det forklarer hvorfor han ikke ville lukke nogen ind i går !!!
Jeg håber godt nok, at du sørger for at få de billeder videre til politi, DV's formand og andre relevante. Den mand skal stoppes !!!!

 

Venligst,

Juliette


- med Shulay Gold Fever og Richelieus Fiévre d'Or

 

Fantastisk hesteejendom med lækkert stuehus sælges:

home.dk/boligkatalog/holbaek/4440/ landejendomme/ bennebovej_21_bennebo_201- 00741.aspx

3
0
Svar på denne tråd
 
 BT journalist er OK
Forfatter: 
Dato:  13-08-2013 13:22

Jeg har talt med journalisten, der kalder sig Jeng, i går. I kan roligt kontakte ham og øse ud af jeres viden.

 

:-)


Yeguada La Colina del Sol

Avl af den rene spanske race

www.colinadelsol.dk

7
0
Svar på denne tråd
 
 Billederne
Forfatter: 
Dato:  13-08-2013 13:50

Er nu sendt til BT og DVs Formand, så nu kan de vist ikke komme ret mange andre steder hen.

 

Håber selv han bliver stoppet, og alle med kjendskab til manden og hans hestehold, står frem.


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Keep five yards from a carriage, ten yards from a horse and a hundred yards from an elephant. But the distance one should keep from a wicked man cannot be measured

.

3
0
Svar på denne tråd
 
 FB gruppe
Forfatter: 
Dato:  13-08-2013 13:57

Her er FB gruppe for heste fra Posadowo i deres midlertidige hjem

 

www.facebook.com/groups/ 543317909049909/

1
0
Svar på denne tråd
 
 HURRAAAAAAAAAAAA
Forfatter: 
Dato:  13-08-2013 13:58

Viegaarden bliver NETOP NU, som dette skrives, rangsaget af politiet og myndighederne!!!!


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Keep five yards from a carriage, ten yards from a horse and a hundred yards from an elephant. But the distance one should keep from a wicked man cannot be measured

.

33
0
Svar på denne tråd
 
 Hvor er det dog
Forfatter: 
Dato:  13-08-2013 14:01

Dejligt at høre at der tages affære så hurtigt!!! Hurra :-) :-) Jeg er meget spændt på udfaldet af det!

 

Venligst,

Juliette


- med Shulay Gold Fever og Richelieus Fiévre d'Or

 

Fantastisk hesteejendom med lækkert stuehus sælges:

home.dk/boligkatalog/holbaek/4440/ landejendomme/ bennebovej_21_bennebo_201- 00741.aspx

0
0
Svar på denne tråd
 
 Puha....
Forfatter: 
Dato:  13-08-2013 14:09

For en masse barske billeder på den polske fb side, men sikke vidunderligt at se nogen af dem løbe og rulle sig på græsfolde. De stakkels dyr som ligeså vel kunne have mistet livet som mange af deres kammerater.

Den staldpige som anmeldte og turde gå imod JB har min dybeste respekt, godt gået!! Det kommer forhåbentlig til at redde rigtig, rigtig mange heste fra at sulte og lide med døden til følge!!

 

venligst,

Juliette


- med Shulay Gold Fever og Richelieus Fiévre d'Or

 

Fantastisk hesteejendom med lækkert stuehus sælges:

home.dk/boligkatalog/holbaek/4440/ landejendomme/ bennebovej_21_bennebo_201- 00741.aspx

9
0
Svar på denne tråd
 
 Flere heste fjernet
Forfatter: 
Dato:  13-08-2013 14:22

- med Shulay Gold Fever og Richelieus Fiévre d'Or

 

Fantastisk hesteejendom med lækkert stuehus sælges:

home.dk/boligkatalog/holbaek/4440/ landejendomme/ bennebovej_21_bennebo_201- 00741.aspx

0
0
Svar på denne tråd
 
 Spændende
Forfatter: 
Dato:  13-08-2013 14:41

at se, hvad de finder. Og om formanden for DV har ret i, at det ikke kan foregå i Danmark.


Men der har jo desværre været tid til at flytte heste, som måske ikke kunne tåle inspektion, fra stedet siden det eksploderede i weekenden/mandag.

 

MH Nana

1
0
Svar på denne tråd
 
 opdatering
Forfatter: 
Dato:  13-08-2013 14:48

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Keep five yards from a carriage, ten yards from a horse and a hundred yards from an elephant. But the distance one should keep from a wicked man cannot be measured

.

1
0
Svar på denne tråd
 
 mærkeligt..
Forfatter: 
Dato:  13-08-2013 15:04

Hvordan kan Come back II være på DV´s hingsteliste, hvis Byrialsen ikke er medlem af DV?

varmblod.dk/hingste/liste/hingst/ default.aspx?horseid=34

 

Ullan

2
0
Svar på denne tråd
 
 Formoder
Forfatter: 
Dato:  13-08-2013 15:10

Det er grundet hans status, som elite hingst.


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Keep five yards from a carriage, ten yards from a horse and a hundred yards from an elephant. But the distance one should keep from a wicked man cannot be measured

.

1
0
Svar på denne tråd
 
 om muligt
Forfatter: 
Dato:  13-08-2013 15:11

fordi Come Back II er avlsgodkendt i DV. Tror ikke at det er et krav at ejeren, eller udbyderen af saeden er medlem af avlsorganisationen. Men det kan DV vel svare paa...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Er blevet
Forfatter: 
Dato:  13-08-2013 15:47

kontaktet af TV Midtjylland i dag, som ville komme hos mig privat og lave et tv interview.

Hvordan ville i reagerer? Hoppe på og fortælle hvordan forholdene var for 10 år siden eller lade sagen rulle videre, som den gør allerede?

Jeg må tilstå, at jeg ikke personligt har lyst til, at fremstå for åben skærm. Ikke fordi jeg har noget at skjule, men fordi mit forhold til Viegaarden ligger 10 år tilbage...

 

Ang. de billeder, der er tilføjet. Så er jeg 99,9% sikker på, at de er taget i løsdriftstalden :(

Er virkelig spændt på, hvad politiet finder derude i dag!







www.dphorses.com



D.S.P

Dansk Sports Pony Avl


***Ridning/salg/kommison***

OPSTALDNING TILBYDES

4
1
Svar på denne tråd
 
 Maria....
Forfatter: 
Dato:  13-08-2013 16:02

Jeg tror personligt, at jeg ville stå frem og håbe på at andre så ville gøre det samme. Uanset om det ligger 10 år tilbage - det gør det absolut ikke bedre, tværtimod vidner det om, at dette har stået på meget, meget længe.

 

Det er på tide der kommer denne fokus på det og at dyrene får den hjælp de behøver. Jeg frygter også at mange dyr allerede er flyttet derfra - og så har jeg hørt rygter om mange flere gårde med heste på i DK som er lukket af for kunder. Er der nogen som kender til det?

k

Hvad hælder du selv til Maria? Og hvorfor?


- med Shulay Gold Fever og Richelieus Fiévre d'Or

 

Fantastisk hesteejendom med lækkert stuehus sælges:

home.dk/boligkatalog/holbaek/4440/ landejendomme/ bennebovej_21_bennebo_201- 00741.aspx

5
0
Svar på denne tråd
 
 Lukket land
Forfatter: 
Dato:  13-08-2013 16:07

At John har heste på omkringliggende gårde, og ja faktisk over hele landet, er ikke en hemmelighed. Da jeg arbejde for ham, havde han løse heste i Mariager, og var faktisk ikke selv helt klar over, hvor mange heste han havde, men spurgt ad, var svaret omkring 700 og det var over alt i DK (dog primært jylland) Så den er god nok, for flere steder var det kun personalet der måtte komme.


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Keep five yards from a carriage, ten yards from a horse and a hundred yards from an elephant. But the distance one should keep from a wicked man cannot be measured

.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Juliette...
Forfatter: 
Dato:  13-08-2013 16:23

Er mest til at være "anonym"... Medier må gerne brige mine udtalelser og bruge mine billeder.

Men det der med, at stå frem på TV, det bryder jeg mig ikke om!







www.dphorses.com



D.S.P

Dansk Sports Pony Avl


***Ridning/salg/kommison***

OPSTALDNING TILBYDES

1
0
Svar på denne tråd
 
 DP-horses
Forfatter: 
Dato:  13-08-2013 16:54

Jeg kan sagtens følge dig i dine betænkeligheder. Medierne bør være aktuelle i deres dækning af sagen.

 

Jeg ville nok spørge ind til hvordan de vil bruge dit vidneudsagn. Vil de fortælle at det ER 10 år gammelt - så er det jo helt OK. Men vil de præsentere det som noget aktuelt er det jo forvrængning af sandheden og manipulation af læserne.

 

Men jo - idioten må hellere end gerne tæskes gul og blå af medierne - bare de gør det med sandheden :-)


Venligst - Marianne


Haflinger NM, EM og DM i 2012... Det og meget mere haflinger på...


www.haflingersport.dk

6
0
Svar på denne tråd
 
 JB................
Forfatter: 
Dato:  13-08-2013 17:21

Nu kom jeg aldrig så langt som ansættelse, da jeg bakkede ud inden, efter råd fra min daværende arbejdsgiver, men var oppe et par gange at kikke og ride i 2005.
Jeg fik at vide, at han kun havde heste på Viegaard, de omkringliggende gårde, samt nogle få stykker ude. Tallet af heste var det samme, som det Butterfly Lollipop oplyser, og Byrialsen var meget stolt af, at fortælle han havde fået over 100 føl den sommer.
Hovedstalden var enormt flot, men man skulle ikke længere end ud til løsdriften for, at finde magre føl og plage med store plamager af størknet bæ og jord.

Jeg var godt nok i tvivl, om Epona ville finde frem til nogen, der kunne bidrage med noget ud over de par stykker her på HN, da han på daværende tidspunkt var begyndt at finde sine staldfolk og ryttere uden for DK. Der var vist kun 2 danske piger og så et par piger fra Sverige og Finland, samt en fyr fra Polen, som jeg især husker, da han skulle springe 130 cm på en unghest med glidetøjle.
Byrialsen fortalte, at glidetøjlen blev brugt på hingstene, da at deres hals var for stor til, at den kunne bukkes ellers

Jeg så både hovedstalden og de omkringliggende gårde. En af tingene som jeg absolut ikke brød mig om, var forholdene for de ansatte, der jo boede på de omkringliggende gårde. Der var ikke lås på dørene, hvilket der åbenbart var en grund til, fik jeg at vide da jeg kom hjem.

Må nok tilstå, at jeg tænkte ikke over, at melde noget af det jeg have set. Viegaard havde på det tidspunkt en fastansat dyrlæge, så troede egentlig, at der blev taget hånd om tingene.

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmhhhmm
Forfatter: 
Dato:  13-08-2013 18:10

Jamen Patricia, så har du da fri mulighed for at komme frem med det i dag i medierne

3
0
Svar på denne tråd
 
 Interessant
Forfatter: 
Dato:  13-08-2013 18:48

Hold da op, så rykker der forhåbentligt noget. Det kan vel heller ikke vare længe, inden medierne kommer i tanke om at tjekke straffeattest og/eller domsafgørelser på hovedpersonen i sådan en sag


Mvh Katharina

Si vis pacem, para bellum



0
0
Svar på denne tråd
 
 milhovich
Forfatter: 
Dato:  13-08-2013 18:52

Jeg tror ikke, jeg kan bidrage med så meget nyt, kun bekræfte noget af det, som allerede er kommet frem.

KatharinaV - Lige præcis det jeg hentyder til



/Patricia

Søger dressurpart til min oldenborg på 172 cm, i det sydlige Århus. Se under Adrian af Egense på min præsentation.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sidste nyt
Forfatter: 
Dato:  13-08-2013 21:13

 

http://www.tvmidtvest.dk/nettv

 

Se begge udsendelser ( de to første)

 


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Keep five yards from a carriage, ten yards from a horse and a hundred yards from an elephant. But the distance one should keep from a wicked man cannot be measured

.

0
0
Svar på denne tråd
 
 ET par links af interesse
Forfatter: 
Dato:  13-08-2013 21:43

Dressurkursus med Kirsten Hansen i Aars, Nordjylland den 17. og 18. august.

 

www.heste-nettet.dk/forum/9/223412/ 223412/

1
0
Svar på denne tråd
 
 Fy for filan
Forfatter: 
Dato:  13-08-2013 22:00

er målløs... Han er jo en hoarder af værste skuffe burde få fratget alle dyrene og aldrig mere ha lov at holde så meget som en edderkop.. Og så kan han sende Come Backen op til mig skal gerne gi ham en kærlig pensionist tilværelse ikke at jeg tror den lider nød den tjener trods alt penge for ham :/





Engelsk beslagsmed søger arb. i dk www.absolutehoofcare.com

(har kunder i uk som den engelske landshold i polo, Prins William og Kates heste.)

Ta kontakt på websiden el PB.

1
0
Svar på denne tråd
 
 nythed
Forfatter: 
Dato:  13-08-2013 22:06

 

Ve dikke om den her blevet postet før, men faldt lige over det her på BT:

 

www.bt.dk/krimi/vanroegtssag- politiet-fandt-ogsaa-kritisable- forhold-i-danmark

 

Så det er ikke kun i Polen den er gal lader det til ..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Så er der også
Forfatter: 
Dato:  13-08-2013 22:36

udtalelser fra bl.a. Ib Kirk og Per Skærbæk - fantastisk at nogle af vores helt store stutteri-ejere står frem

 

www.tvmidtvest.dk/nettv/?id=26727

 

Man må godt nok opfordre alle som har været på Viegaarden; kunder, tidl. og nuværende ansatte - og som har set kritisable forhold - om at melde det. Eller hvis man kender til andre adresser hvor JB har dyrene under kummerlige forhold.


- med Shulay Gold Fever og Richelieus Fiévre d'Or

 

Fantastisk hesteejendom med lækkert stuehus sælges:

home.dk/boligkatalog/holbaek/4440/ landejendomme/ bennebovej_21_bennebo_201- 00741.aspx

3
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  13-08-2013 23:07

hurraa for atde danske myndigheder er gået ind i sagen

 

- men har sku lidt svært ved at tro på at der kun var så "lidt" at komme efter i hans danske stalde -

 

kom nu ud af busken folkens - hvis i kender til nogle af hans opstaldninggssteder så er det sku NU i skal stå frem og fortælle om det. er sikker på de væreste tilfælde af syge og dårlige heste er gemt godt af vejen.

 

føj siger jeg bare


hingsteføl født den 30/5/2013 efter sir Donnerhall II/Damsey/michellino sælges

 

SAFEMATE FOLE ALARM MED GMS MODUL UDLEJES

4
0
Svar på denne tråd
 
 midlertidig hjem
Forfatter: 
Dato:  13-08-2013 23:36

Video fra en af de midlertidihe hjem der tog imode Posadowo heste - her i Szczecinek i nordvest Polen der tog imod 3 heste

 

www.gk24.pl/apps/pbcs.dll/ article?AID=%2F2013081...F130819864

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kongelig affære
Forfatter: 
Dato:  14-08-2013 09:03

 

Jeg væmmes ved det der bliver afdækket her i tråden.. .

 

til de HN'er som (endelig) reagere og sammen er med til at afdække denne sørgelige affære.

 

I det ene link Søs linker til bliver det lige pludselig til en kongelig affære... . En upassende sammenligning, at forsøge at gøre revl og krat, kriminelle fordi man ejer eller rider heste fra samme avlsorganisation. I er mange derude der ikke blev nævnt, hva'... .

 

At JB avler "billige" heste i Polen er KUN med til at underminere et i forvejen trængt og svært marked! Dét vidner bestemt om en alternativ form for logik! .

 

Der er flere som oplyser at Byrialsen opstalder heste på omkringliggende gårde = gårde helt til Mariager... . De heste har det forhåbentligt godt, men de personer der dækker over ham (og disse heste) bør gå til pressen med deres viden i stedet for at tie. Den der tier samtykker! .

 

Nu er det vist på tide at støtte op om DF's holdning til, at der skal oprettes et "dyrepoliti". Samtidig kunne der jo passende indføres kontrol i hestebranchen, svarende til de kontroller som kvæg og svin har været underlagt i årtier!

 


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

INGEN er rig nok til at miste en ven!

 

11
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  14-08-2013 09:35

Shagya skriver - "Nu er det vist på tide at støtte op om DF's holdning til, at der skal oprettes et "dyrepoliti". Samtidig kunne der jo passende indføres kontrol i hestebranchen, svarende til de kontroller som kvæg og svin har været underlagt i årtier!"

 

Og jeg skriver - YES sir!

 


 

What a massive responsibility, being a moral creature.

 

5
0
Svar på denne tråd
 
 frem i lyset
Forfatter: 
Dato:  14-08-2013 10:21

Ejer af den smukke hoppe Blue Hors Salvie.. <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 hvor er han
Forfatter: 
Dato:  14-08-2013 10:25

Ejer af den smukke hoppe Blue Hors Salvie.. <3

2
0
Svar på denne tråd
 
 Godt at der nu
Forfatter: 
Dato:  14-08-2013 10:26

bliver gjort noget ved sagerne, men hvis forholdene var så horrible, at man ikke kunne holde ud, at færedes i de stalde, hvorfor så ikke melde det dengang?

Der kunne have været reddet mange heste i den mellemliggende periode.


/Tina

 

»Mødre holder deres børn i hånden for en tid, men i deres hjerter for evigt«.

 

8
0
Svar på denne tråd
 
 14 dage
Forfatter: 
Dato:  14-08-2013 18:01

Jeg har også haft "fornøjelsen" af Viegården Stutteri, hvor jeg allerede efter 14 dage fik nok.

 

Jeg mener det var i ´98 eller ´99, i oktober/ november måned. Det var dengang de stadig var ved at bygge de nye stalde.

 

Ud over at omgangstonen til de ansatte var yderst modbydelige og alt andet end venlig, så blev min egen heste stuvet af vejen i en "boks" i foderrummet i den gamle stald under det lille ridehus. Her var hun gemt væk sammen med en varmblodshoppe, der nok heller ikke havde set dagens lys i længere tid.

 

En del føl og plage var stuvet sammen 2 og 2 i nogle af boksene.

 

Stalden bag den gamle pæne stald hvor Come Back II dengang stod opstaldet var under al kritik. Nogle af hestene stod på minimum 1 meter bund, hvor de skulle springe ned fra når de endelig skulle ud.

 

Et flok plage blev i løbet af den korte tid jeg var der hentet hjem fra en mark hvor det hed sig at den ene plag havde siddet fast i mudder/ mosehul og var stærkt afmagret. Den fik dog dækken på da den kom hjem i den nye løsdrift. Betændelse fra sprungne kværkebylder var ofte set tværet op og ned af tremmerne i løsdriften.

 

Som jeg lige husker det, var en del af følhopperne der gik i en større løsdrift et andet sted heller ikke specielt pæne, sådan til den noget magre side.

 

På en anden gård gik en del (vist nok 2 års) plage i en længe på en anden gård, uden adgang til fold. Her gik de i en stor fælles boks.

Jeg kommer over for at fodre en dag og kan høre at en hest virkelig hvæser og hiver efter vejret for at få luft. Dette kan jeg høre allerede da jeg træder ud af bilen.

Min konklusion at den havde meget slem lungebetændelse eller kværke, og at hesten skal have dyrlæge asap, hvilket jeg fortæller til Birgitte. Der efter måtte jeg ikke komme i den stald mere.

Om hesten fik dyrlæge ved jeg ikke, men dengang var der en dansk kvindelig dyrlæge tilknyttet stedet der foretog insiminationer mv.

 

Mit værelse var i en utæt træhytte, med frit udsyn til det fri gennem de manglende knaster i træværket, der lå ved siden af stuehuset. Jeg fik dog en gasovn, men den måtte kun være tændt når jeg var vågen, så der var t*ssekoldt.

 

Dengang havde de vist også en shetlænder hingst (en vistnok bryllupsgave til hr og fru Byrialsen) der i de 14 dage jeg var der, ikke så dagens lys. Den kom kun ud hvis nogen fra staldpersonalet forbarmede sig og lukkede den ud. Den fold der var til rådighed, var med knædybt mudder på de store heste, så shetlænderen ville højst sandsynligt have stået i mudder til maven hvis den blev lukket ud.

 

Jeg valgte at forlade Viegården efter blot 14 dage, og jeg fortalte til Birgitte at jeg ikke var enig i deres måde holde hest på og jeg ikke var interesseret i at deltage i en pasning af hestene som jeg ikke kunne stå inde for.

Jeg talte med en dyreværnsorganisation efterfølgende, der bad mig skrive et brev om mine oplevelser til dem. Og helst dokumentere med billeder. Jeg havde ikke et eneste billede. Jeg endte dog med aldrig at sende brevet da John og Birgitte allerede kort tid efter havde kontaktet min gamle arbejdsgiver og fortalt jeg var blevet fyret fordi jeg ikke turde ride de store heste. Så jeg var godt klar over at det ville blive påstand mod påstand uden nogen form for dokumentation fra min side.


MVH Trine


Un cruzado con genio y corazon

En krydsning med hjerte og karakter


www.bricksite.com/romero


3
0
Svar på denne tråd
 
 Sørgeligt.
Forfatter: 
Dato:  14-08-2013 18:25

Mariposa/ for at skrive om dine oplevelser.

Sikke nogle skiderikker. .

 

En skam du ikke havde billed dokumentation. Hele denne sag var nok aldrig kommet frem, uden trådens første link... .

 

Ufatteligt, at dyr skal lide så meget.

 

Ufatteligt at så mange er villige til at dække over det og grotesk, at det (generelt)er så svært at råbe myndighederne op når dyr mishandles!


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

INGEN er rig nok til at miste en ven!

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  14-08-2013 18:45

Det var dyrlæge Linda Gregersen der var ansat hos J.B., gad hvide hvad hun har at sige til sagen

 

Hun er her på dyrlægerne Nørhalds hjemmeside.

www.hestedoktor.dk/ index.php?sektion=hvem


Du er velkommen til at besøge min hjemmeside.:

http://www.aagaard-rasmussen.dk/

2
0
Svar på denne tråd
 
 Karen Z
Forfatter: 
Dato:  14-08-2013 18:55

Det er da vist en del år siden, hva ? Så hun kan vel ikke vide noget om hvad der er foregået i Polen.

 

Mvh Janni

 

0
1
Svar på denne tråd
 
 Politi søger vidner
Forfatter: 
Dato:  14-08-2013 19:04

Der kom lige denne rundt på FB fra Epona.tv:

 

Are you a witness to Viegård horrors? The police would like to hear from you on 0045 96 14 14 48.

 

Jeg håber RIGTIG mange med erfaringer derfra her i tråden vil ringe :-)


Dressurkursus med Kirsten Hansen i Aars, Nordjylland den 17. og 18. august.

 

www.heste-nettet.dk/forum/9/223412/ 223412/

1
0
Svar på denne tråd
 
 RIGTIG mange tør ikke :-(
Forfatter: 
Dato:  14-08-2013 19:07
Ever since the story of the neglected horses in Posadowo broke, people have been calling us at Epona.tv and admitting that they were aware of the situation in the Polish stud as well as the Danish one. However, they had not contacted the police or animal protection societies because they were worried about making themselves unpopular and ruining their careers. In some cases, people have told us that they were afraid for their safety, and feared that John Byrialsen would become violent towards them.
 
The lack of witnesses who have come forth to the police perplexes and concerns Chief Inspector Poul Østergaard who is in charge of the investigation. "If anybody has been threatened with violence, that is something we take extremely seriously, and the Police would like people to know that they need not be afraid to contact us" he said to Epona.tv.
 

Dressurkursus med Kirsten Hansen i Aars, Nordjylland den 17. og 18. august.

 

www.heste-nettet.dk/forum/9/223412/ 223412/

2
0
Svar på denne tråd
 
 Linda...
Forfatter: 
Dato:  14-08-2013 19:21

Det er korrekt at det var Linda der dengang var dyrlæge på stutteriet. Men det er så også tilbage i '98-'99.


MVH Trine


Un cruzado con genio y corazon

En krydsning med hjerte og karakter


www.bricksite.com/romero


1
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  14-08-2013 19:52

Wannamus

Det er da vist en del år siden, hva ? Så hun kan vel ikke vide noget om hvad der er foregået i Polen.

 

Mvh Janni

 

Jeg tror ikke du er helt med, Mariposa skriver det her :

 

 

Om hesten fik dyrlæge ved jeg ikke, men dengang var der en dansk kvindelig dyrlæge tilknyttet stedet der foretog insiminationer mv.


Du er velkommen til at besøge min hjemmeside.:

http://www.aagaard-rasmussen.dk/

2
0
Svar på denne tråd
 
 Karen Z
Forfatter: 
Dato:  14-08-2013 20:04

At en dyrlæge har sin gang på stedet og inseminerer hopper er en ting, men vedkommende kan da vel for fanden ikke holdes ansvarlig for at en hest i en anden bygning hvæser efter vejret ?

 

Mvh Janni

0
2
Svar på denne tråd
 
 12345678910
Forfatter: 
Dato:  14-08-2013 20:49

Janni

 

At en dyrlæge har sin gang på stedet og inseminerer hopper er en ting, men vedkommende kan da vel for fanden ikke holdes ansvarlig for at en hest i en anden bygning hvæser efter vejret ?

 

 

Øhhhh nej, er der nogen der har sagt det, men det kan da godt være at hun har en mening om Johns måde at holde heste på. Allerede dengang svirrede rygterne i hestekredse, om den ringe dyrevelfærd på stedet. For øvrigt mener jeg at hun i en periode var fastansat på stedet så mon ikke hun har lavet andet end at inseminere hopper. .


Du er velkommen til at besøge min hjemmeside.:

http://www.aagaard-rasmussen.dk/

4
0
Svar på denne tråd
 
 Viegaard 98-99
Forfatter: 
Dato:  14-08-2013 21:08

Jeg arbejdede på Viegaard i 98-99, og selvom jeg ikke erindrer navnet på dyrlægen, kan jeg garantere, at hun var fuldt ud bevidst om hvad der foregik.

Det ved jeg, fordi jeg til dels var ansat som dyrlæge-medhjælp, og dermed var med ved både tilsyn af de unge heste, inseminering, tapning og andre behandlinger.

 

Dengang var de dårligste heste samlet i den "gamle stald", i en længe tilhørende den gård, hvor John og Birgitte boede.

Og en af dyrlægens opgaver var at tilse og behandle disse heste, der blandt andet led af kværke.

 

Vi er mange, der har været vidner til det, der er foregået på Viegaard og vi har alle vores grunde til at vi ikke før har råbt op om det... og de, der har, er ikke blevet hørt i tilstrækkelig grad.

 

Hvor er jeg glad for, at det endelig er ude!

 

(og så håber jeg inderligt, at myndighederne tilså den gamle gård, og ikke blot den fine nye stald, da de var på besøg...)

 


- Samspil i balance
- Personlig udvikling
- Gensidig respekt mellem hest og rytter
- Leg og glæde
- Mindfullness og tilstedeværelse

 

 

 

3
0
Svar på denne tråd
 
 Karen Z
Forfatter: 
Dato:  14-08-2013 21:14

Jeg tror ikke vi læser samme tekst, men uanset hvad tror jeg ikke på bevisførelse på dette område mange år tilbage i tiden; heller ikke selv om Epona indsætter tlf nr - desværre.

 

Jeg går ind for at lade det Polske retsvæsen tale og dømme udfra det der er sket i nutiden.

 

Mvh Janni

 

1
3
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  14-08-2013 21:54

 

I en tråd om vanrøgt i Polen som sker lige nu, nævner i ved navn en dyrlæge som var ansat for 15 år siden hos den idiot til Byrialsen.

Hvad fand.. bilder i jer ind

 

Kom nu efter den rigtige mand.

 

MVH Hanne.

 

2
3
Svar på denne tråd
 
 beklager
Forfatter: 
Dato:  14-08-2013 22:14
Beklager jeg nævnte den kvindelige dyrlæge, som jeg dengang ihvertfald havde dyb respekt for. Det skulle forståes positivt at en dyrlæge var tilknyttet stedet, men jeg er ikke klar over hvor meget denne dyrlæge så bag i kulisserne af den pæne overflade.

Mange er jo blevet vildledt af Viegårdens pæne ydre, der i blandt også min tidligere arbejdsgiver der havde svært ved at forstå at i samme bygninger som Come Back II stod, bare i en anden længe, blev en del 'usle' heste gemt ad vejen.

MVH Trine


Un cruzado con genio y corazon

En krydsning med hjerte og karakter


www.bricksite.com/romero


0
0
Svar på denne tråd
 
 kernen
Forfatter: 
Dato:  14-08-2013 22:25

uanset at der har været svigtende tilsyn, manglende indgriben fra myndigheder, autoriteter (så som dyrlæger, smede mv.), staldfolks modvilje til anmeldelse (af flere årsager), så forklarer, forsvarer og undskylder det ikke JB's ansvar for den vanrøgt og mishandling der har fundet/finder sted.

 

Den eneste og ultimative ansvarlige for dette svineri er JB, og det er ham der skal straffes, så det her ikke fortsætter eller starter forfra når stormen har lagt sig - for det er der desværre stor sandsynlighed for.....

 

Vi kan kun håbe at alle dem, som på den ene eller anden måde har været vidne til eller blevet underrettet om omstændighederne uden at have held til at alarmere de relevante instanser, har lært af fejltagelserne og at de alle nu i kraft af fællesskabet kan gøre fælles front, så alle detaljer om de uhyggelige forhold kan bidrage til afdækning og afklaring af juridiske rammer for sigtelse og dom af JB.

 

Personligt synes jeg det er forkert at hetze imod andre end JB uanset deres rolle. De er ikke og kan aldrig blive de endegyldige ansvarlige, og vi kan aldrig få kendskab til bagvedliggende årsager for deres manglende indgriben. Og det er bare slet ikke sagens kerne!

4
0
Svar på denne tråd
 
 kunne være opdaget...
Forfatter: 
Dato:  14-08-2013 22:31

Jeg har i mange år hørt fra mange hestefolk om at JB har opført sig psykopatisk både overfor medarbejdere og heste, men jeg har aldrig selv set eller besøgt stedet.

 

Det tyder dog på at dette kunne være blevet opdaget og stoppet for over 11 år siden....se trådlink. Eller der kunne i det mindste være en chance for at det kom en debat om det....

 

Desværre vender nogle enormt "kloger åger" tråden til om det er iorden at en hest står med for mange dækner og at man ikke skal lægge sig ud med et stutteri.

 

Disse piger så rigtigt og det burde HN's brugere have bakket op om så de havde kontaktet politi eller dyrenes værn!

 

www.heste-nettet.dk/forum/1/180812/ 180812/

 


Every Opportunity has an Expiration Date!

6
3
Svar på denne tråd
 
 JHL Wannamus
Forfatter: 
Dato:  14-08-2013 22:38

"Jeg går ind for at lade det Polske retsvæsen tale og dømme udfra det der er sket i nutiden."

 

Dette foregår netop nu, i nutiden og ikke kun i Polen, men i DK, og der er BEVISER herfor.


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Keep five yards from a carriage, ten yards from a horse and a hundred yards from an elephant. But the distance one should keep from a wicked man cannot be measured

.

5
0
Svar på denne tråd
 
 12345678
Forfatter: 
Dato:  14-08-2013 22:39

HanneHolt - Jeg nævner bevidst ikke noget navn, dels af den årsag at jeg ikke husker det, dels fordi denne dyrlæge helt sikkert havde sine grunde til at handle som hun gjorde.

 

Vi gjorde alle vores bedste, og i det mindste forsøgte vi at behandle og hjælpe de heste, der havde brug for det.

 

Om vi handlede som vi burde have gjort... nej, det gjorde vi nok ikke.

Men vi gjorde, hvad vi var i stand til på det tidspunkt.

 

Mariposa - Jeg er enig!

 

Spez -

 


- Samspil i balance
- Personlig udvikling
- Gensidig respekt mellem hest og rytter
- Leg og glæde
- Mindfullness og tilstedeværelse

 

 

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Notabene
Forfatter: 
Dato:  14-08-2013 22:43

Og det der sker nu, skete også den gang, hvilket giver bevisførelses for systematisk vandrøgt, misrøgt og dyreplageri.


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Keep five yards from a carriage, ten yards from a horse and a hundred yards from an elephant. But the distance one should keep from a wicked man cannot be measured

.

5
0
Svar på denne tråd
 
 Er man så stærk
Forfatter: 
Dato:  14-08-2013 23:38

at man her på HN kan skrive om nutidig vanrøgt, så tror jeg også man kan handle på det....

 

Janni

2
3
Svar på denne tråd
 
 Em i Herning
Forfatter: 
Dato:  15-08-2013 00:19

Stutteri Viegården, har stået på udstillerlisten til EM i herning, det er dog forsvundet nu. Gud ved, om han er blacklistet eller bare ikke turde møde op!!

2
0
Svar på denne tråd
 
 ville du
Forfatter: 
Dato:  15-08-2013 00:49

finduscat: uanset om det er blacklisting eller ej, så må udeblivelse vel anses for at være det bedste for alle.

 

Blot en lille tanke - når JB overhovedet ikke har udtalt sig eller via tredjemand har kommenteret på den store bevågenhed og besøg fra myndighederne, så tager jeg det som udtryk for en trods alt intelligent person, der er fuldt ud bevidst om sit ansvar for de utilgivelige forhold og som udtryk for en person, der er fuldt klar over mishandlingen og den skade han forvolder, men som er så socialt uintelligent/utilpasset at han ikke fomår og forstår at håndtere omfanget af harme og kritik dette har skabt. Det vidner i mine øjne om en meget sort/hvid personlighed, der burde få hjælp på mere end et plan. Og som en person som for enhver pris i al fremtid skal fornægtes adgang, sammmenkvem eller ejerskab til/med individer der ikke er istand til selv at alarmere om uregelmæssigheder eller er istand til at forsvare sig eller dæmme op for manglende omsorg eller desideret mishandling, dvs. børn, svage mennesker (fysisk eller psykisk) og alle slags dyr!

11
1
Svar på denne tråd
 
 JHL Wannamus
Forfatter: 
Dato:  15-08-2013 07:40

Tro mig, jeg har handlet!!

 

Spez Du rammer hovedet på sømmet, i dit sidste indlæg.


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Keep five yards from a carriage, ten yards from a horse and a hundred yards from an elephant. But the distance one should keep from a wicked man cannot be measured

.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Spezz...
Forfatter: 
Dato:  15-08-2013 08:04

Spezz, jeg beklager, men her tager du desværre lidt fejl:-( Selvom jeg gir dig ret i mange ng:-)

 

At John er slettet fra udstillerlisten til EM og formodentlig ikke dukker op, handler ikke om at han godt véd han har gjort noget forkert, for det mener manden lige præcis ikke han har! Dette har han forklaret til de polske myndigheder og jeg har selv arbejdet for og oplevet John gennem 4 måneder og tro mig, i hans verden gør han intet forkert, John er gud i hans egen verden og alle andre er forkert på den. John er et meget afstumpet menneske og vil aldrig lære noget af dette, man kan bare håbe han aldrig kommer til at have med dyr at gøre igen, desværre tror jeg bare han smutter længere østpå og fortsætter sit "eventyr".

 

At John formodentlig ikke dukker op til EM handler kun om én ting, og det er, at hans metoder og forhold nu er ude i offentligheden og hvor hans konkurrenter/samarbejdspartnere, gammelt staldpersonale mm, i årevis har "ladet som ingenting" af frygt for John, begynder alle nu at åbnde munden og det kan han ikke håndtere, John har været vant til i mange-mange år at styre og kontrollere alt omkring sig og mainipulere sig ud af alt!

John er en mester i manipulation, tro mig, har selv set og oplevet det, selvom i syntes manden er nok så så stor en idiot, så kan han være yderst charmerende og hyggelig at være i selskab med,faktisk lige så hyggelig og charmerende som han kan være en stor idiot!

John er/har været et meget magtfuldt menneske, magt betyder meget for John og han er vant til at ku styre alt og alle omkring sig med de metoder der nu skal til, hvad enten det er charme, vold, trusler mm, ingen metoder er for fine til JB, han ville sku har gjort sig godt som mafioso;-) Faktisk et under at der ikke ikke er nogen der virkelig har pandet ham en ordentlig én, men har man mødt manden, véd man også at han kan finde på alt, han har har ingen grænser..

 

Søs

7
0
Svar på denne tråd
 
 Viegården
Forfatter: 
Dato:  15-08-2013 08:57

Husker jeg forkert, eller var John indblandet i nogle sager om "upassende opførsel" eller overgreb på unge piger?

Dette ligger vel tilbage omkring starten '00'erne.

Der var ihvertfald ikke god stemning at spore hos tidl staldansatte, når der blev slået et job op og man var rundt på stævnepladserne.

 

Jeg har aldrig selv så meget som været på stedet, men da jeg arbejdede i miljøet, stødte jeg på staldpiger derfra, og især da sagen på Egene rullede, blev der talt en del sammen.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Mille...
Forfatter: 
Dato:  15-08-2013 09:09

Mille

 

Du har helt ret, der har været sager om overgreb og voldtægt og så vidt jeg er informeret blev han også dømt for voldtægt af en staldpige. Og det er jo kun dem som har meldt det vel og mærke og det er ikke kun foregået noget i 00'erne.

 

Søs

1
0
Svar på denne tråd
 
 Stutteri viegård
Forfatter: 
Dato:  15-08-2013 09:13

Men har han stadig ansatte nu her? Altså jeg tænker på til at drive salgsstalden?

Der er vel næppe nogen, der ønsker at arbejde for sådan en mand.


Venlig hilsen

 

M

 

 

Jeg troede ikke, at moderskab var noget særligt. Jeg tog fuldstændig fejl! :)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  15-08-2013 09:17

Når jeg ser og læser alt dette svineri så kan ikke forstå hvordan hvordan der er nogen der har kunne tillade at lade det komme så vidt,hvorfor er der ingen der har meldt det langt tidligere?Hvad er det der gør at folk vender det blinde øje til?Hvordan kan mennesker sove godt om natten når man er vidner til så groft dyremishandling?? Jeg syntes det er dybtdybt bekymrende at mennesker er i stand til dette det er jo ikke kun en mand vi snakker om her selvom han er den hovedansvarlige så er der jo mange der har været vidner

7
0
Svar på denne tråd
 
 Frygt tror jeg
Forfatter: 
Dato:  15-08-2013 09:24

Jeg tror, at det er fryt, der får folk til at vende det blinde øje til. Frygt for at miste sit arbejde, fryt for JB, frygt for at blive set skævt til, hvad ved jeg.... Det er ikke nogen undskyldning, men frygt får folk til de mærkeligste ting. Bare se under anden verdenskrig. Der så folk blot til, mens andre blevet slået ihjel... Frygt for at miste livet....

 

I det her tilfælde, der forstår jeg dog ikke, at der ikke er nogen, der har meldt ham tidligere... Jeg mener tidligere ansatte osv.

 


Venlig hilsen

 

M

 

 

Jeg troede ikke, at moderskab var noget særligt. Jeg tog fuldstændig fejl! :)

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 paabud
Forfatter: 
Dato:  15-08-2013 10:31

 

Påbud på vej mod Viegård Stutteri

www.ridehesten.com/dk/Heste-nyheder/ SeNyhed/?ID=20293

 

Betyder det at sagen i Danmark er afsluttet?

0
0
Svar på denne tråd
 
 12345678910
Forfatter: 
Dato:  15-08-2013 10:39

Forleden havde John denne job annonce på Jobzonen, den er væk nu. Forhåbentlig er der ikke nogen der har taget jobbet.

 

 

Viegaard aps
Vievej , 8832
25.000 Kr. /Timen
37 Pr. uge
John Byrialdsen
viegaard@mail.com
30660266

Tilføjet: 01-08-2013

 

Vedr. Johns fremtidige virke, så vælger han nok bare at flytte sine "forbrydelser" til Kina, det er mit indtryk at man ser stort på dyrevelfærd der.

Se hans Kinesiske hjemmeside her.

http://www.johnbyrialsen.com/


Du er velkommen til at besøge min hjemmeside.:

http://www.aagaard-rasmussen.dk/

0
0
Svar på denne tråd
 
 meldt....
Forfatter: 
Dato:  15-08-2013 10:47
Så vidt jeg ved har JB været meldt en del gange. Men at melde JB har været som at slå i en dyne.

Ingen er taget virkelig alvorligt, med mindre vi kunne komme med nogle virkelig håndgribelige beviser. JB har da sikkert også kun vist det frem som har været værd at vise frem. Og ellers har han da sikkert kunne bortforklare.

Da JB kunne overbevise min tidligere arbejdsgiver, som jeg i øvrigt havde et godt forhold til og som mente jeg burde tage og uddanne mig som berider, om at jeg var blevet fyret pga jeg ikke turde ride de store heste, og jeg rent faktisk havde meget svært ved at overbevise ham om at det altså var fordi at jeg ikke kunne stå inde for JB's måde at holde hest på og det var mig der havde valgt at sige op, ja så er det faktisk rigtig svært at føle man bliver taget alvorligt, og da slet ikke når man ikke ligger inde med en stak billeder som støtter op omkring ens udtalelser.
Dengang skulle der også helst ligge et par døde heste rundt omkring før en anmeldelse blev taget alvorligt.
Den meget korte tid Jeg var på viegården florerede der også rygter blandt de ansatte om JB's seksuelle forhold til personalet, om det var andet end blot rygter ved jeg ikke. Jeg oplevede generelt også dårlig stemning blandt de ansatte og som heller ikke tog særlig godt i mod nye.

MVH Trine


Un cruzado con genio y corazon

En krydsning med hjerte og karakter


www.bricksite.com/romero


3
0
Svar på denne tråd
 
 Manipulation
Forfatter: 
Dato:  15-08-2013 10:59

Ja John er en mester i løgn og manipulation og John har været så stor og haft så meget magt og indflydelse i både avl og ridesport gennem rigitg mange år, at der ikke er nogen der har turdet sætte sig imod ham.

 

Så Mariposa, bare rolig, jeg tror på dig, jeg véd hvordan han er.

 

Til jer andre, i drømmer ikke om det personale der har været igennem hos John, både på Viegaarden, men også på Tjele da han var der.

 

Det har altid været en stående joke, at kan man klare bare 14 dage hos John Byrialsen, så kan man være alle steder og det er ikke forkert, jeg var der i 4 måneder og i har ikke fantasi til at forestille jer de mennesker der var igennem på de måneder. Vi få der var der lidt mere permanent kaldte John for Sadam Hussein, når han ikke var i stalden....

 

Søs

6
0
Svar på denne tråd
 
 Prøv at
Forfatter: 
Dato:  15-08-2013 12:28

Gå ind på den kinesiske side og trykke ind på nogen af hestene. Det er TYDELIGT at flere af dem har været afmagrede og er i gang med at blive opfedet. Hvor er det sørgeligt. Mit hjerte bløder for disse arme dyr :-(

 

venligst,

Juliette


- med Shulay Gold Fever og Richelieus Fiévre d'Or

 

Fantastisk hesteejendom med lækkert stuehus sælges:

home.dk/boligkatalog/holbaek/4440/ landejendomme/ bennebovej_21_bennebo_201- 00741.aspx

1
0
Svar på denne tråd
 
 Hjemmeside
Forfatter: 
Dato:  15-08-2013 13:35

Jeg kan sjovt nok ikke se den kinesiske hjemmeside......


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Keep five yards from a carriage, ten yards from a horse and a hundred yards from an elephant. But the distance one should keep from a wicked man cannot be measured

.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Helt ærligt
Forfatter: 
Dato:  15-08-2013 16:27

Så synes jeg det er sørgeligt at læse mellem linjerne, at vi tidligere ansatte har delvis skyld i, at denne sag er kommet så langt!

Der har sikkert været ABSOLUTTE og SÆRDELES gode grunde til, at man ikke har handlet og meldt svinet.

Men fakta er, at der HAR været anmeldelser på hans foretagende, men der er aldrig blevet bakket opkring det...

Da jeg var rytter der for 10 år siden, der var min kære mor SÅ forarget over forholdene, at hun kontaktede EB... Deres svar dengang var "Vi rører ikke ved den hvepserede"!

Jeg synes bare, at vi alle skal glæde os over, at der bliver taget hånd om sagen nu. Og vi så kan håbe på, at verden endelig ser JB's sande jeg og han nu modtager sin straf...

 

Bamse-line og Mariposa Man skal nemlig have været der, for at kunne forstå den afmagthed, som man følte i hans foretagende.

 







www.dphorses.com



D.S.P

Dansk Sports Pony Avl


***Ridning/salg/kommison***

OPSTALDNING TILBYDES

6
0
Svar på denne tråd
 
 Man skulle nok have været der...
Forfatter: 
Dato:  15-08-2013 16:39

Som skrevet er det nu mange år siden, jeg arbejdede på Viegaard Stutteri. Faktisk så mange år siden, at jeg ikke kan huske, hvor længe jeg var der. Kun at det var i 98-99 og at det var længe...

 

Der kan fortællles mange historier, både relevante og ikke relevante om stedet, dagligdagen, behandlingen af ansatte, manden bag og behandlingen af hestene.

De fleste af de historier jeg har, er ikke positive, desværre.

 

Vi er mange, der har oplevet lidt af hvert deroppe, og uden at ville negligere nogen eller noget, så tror jeg at det er svært at forstå hvordan det var/er, hvis man ikke selv har prøvet det.

 

Til jer andre, der har været der i tidens løb - jeg tror på jer. Jeg har selv været der.

 

Jeg er glad for, at der endelig er kommet opmærksomhed omkring hvad der foregår. Og det er mit store håb, at det må føre til at manden (endelig) bliver blacklistet i hesteverdenen. Og at han modtager den fortjente straf.

 

Om det vil hjælpe sagens gang, hvis vi, der for år tilbage var der, udtaler os om det, ved jeg ikke. Jeg har mere end en gang oplevet at det er ord mod ord.

Og påstår en staldpige ét og en "stor" hestemand noget andet, er det oftest ikke staldpigen, der lyttes til.

Flere gange har jeg oplevet at blive mødt med skepsis, når jeg fortalte om de forhold, jeg oplevede deroppe.

 

Oplever man skepsis, når man fortæller så voldsomme ting, som flere har oplevet på stedet, så lærer man på et tidspunkt at holde mund.

Desværre.

Det forsvarer bestemt ikke, at ingen tidligere har meldt ud, men det forklarer måske en af grundende til, at det først er kommet frem nu.

 

En anden årsag til, at vi ikke tidligere har taget bladet fra munden, er mandens store magt og evne til at manipulere og skræmme - når man er 16-17 år skal der altså ikke meget til at skræmme en fra at tale højt...

Netop dét skal man nok have oplevet for at forstå det, for John kan være meget charmerende og imødekommende, når det kræves af ham.

 

Der er altid en bagside, og den kommer frem nu.

 

Til alle jer, der fortæller jeres historier - jeg tager hatten af for at I kommer frem. Det kræver en del, det ved jeg.

 

Lad os håbe, at sagen vil føre til international afstandstagen og blacklisting af manden, så heste og mennesker i fremtiden kan undgå at "ende" hos ham.

 


- Samspil i balance
- Personlig udvikling
- Gensidig respekt mellem hest og rytter
- Leg og glæde
- Mindfullness og tilstedeværelse

 

 

 

10
0
Svar på denne tråd
 
 jeg beklager på forhånd
Forfatter: 
Dato:  15-08-2013 17:27

Jeg har aldrig været der, kender ikke til stutteriet eller andre i det omfang og nej, jeg ved ikke hvordan der er og er egentlig ret glad for det.

 

Men nu hvor der netop er kastet lys over sagen forstår jeg ikke at man stadig gemmer sig med åbenbart, rigtig megen viden. Jeg nægter at tro at folk i dag ville være skeptiske over for påtaler på manden, nu hvor de har set hvilken klovn han er.

 

 

 

Kom frem. Den der tier samtykker.

4
0
Svar på denne tråd
 
 Milhovic
Forfatter: 
Dato:  15-08-2013 17:49

Milhovic, manden er ret giftig, men tro mig der skal nok være flere der åbner munden og en del, som for deres egen og forretnings skyld holder sig ude af mediecirkuset.

4
0
Svar på denne tråd
 
 Hatten af for jer piger!!!
Forfatter: 
Dato:  15-08-2013 18:58

Der er INGEN, der skal begynde at mokke på de personer, som har arbejdet for JB tidligere og har været vidne til hans svineri. Jeg forstår udmærket jeres afmagt, fordi ingen ville lytte til jer dengang. Fortæller det ikke bare ALT om den professionelle hesteverden? Hvad med alle de professionelle, som har været vidne til det i over 20 år - og har tiet med det??? Det er mere dem, man skal gå efter.

 

Jb er en færdig mand på verdensplan. Ingen tvivl om det.

 

Endnu engang: STORT skulderklap til jer, der er stået frem i denne debat.

 


Yeguada La Colina del Sol

Avl af den rene spanske race

www.colinadelsol.dk

13
0
Svar på denne tråd
 
 For at forstå
Forfatter: 
Dato:  15-08-2013 21:45

Hvorfor folk ikke har turde sige noget, skal man have været der.

 

For at forstå hvorfor folk ikke tør sige noget, skal man have været der.

 

Og når ingen tror på en, når man åbner munden, men man bliver mødt med skepsis og mistro, hvorfor så risikere det, der er sket for tidligere ansatte.

 

Man skulle have været der, for at forstå hvor magtfuld JB var, og til stadighed er, for der er mange der stadig ikke tør åbne munden og fortælle om deres oplevelser. Både tidligere (og nuværende)ansatte, kunder og samarbejdspartnere, folk som har en virksomhed, et ry og rygte, som de ikke vil have sat i forbindelse med JB.

 

At dømme dem der ikke tør stå frem, dengang eller nu, er ganske enkelt ikke ok, for i har ikke selv været der.

 

Det er let nok at sige i havde gjort sådan og sådan, men havde i så det, når det kom til stykket?

 

(nedenstående er eksembler og gernelt set, ikke rettet på nogen bestemt)

 

Tør du anmelde, den store mands ryttere, til TD til et stort stævne, fordi hesten har huller i siden eller blod i munden?

 

Alt for mange, har det kun i munden, frem for i virkeligheden, for de er godt klar over konsekvenserne, for dem selv.

 

Tomme tønder buldre mest........

 

JBs Naboer, som er dem der har stået tættest på, i flere år, og har set hvad der er foregået, end ikke de har turde åbne munden, hvorfor mon?

 

Det store ryttere, som kom hos JB den gang, som også så det, både behandlingen af hestene og de ansatte, tror i de gjorde noget?

 

Ingen turde, INGEN.

 

Og kun dem der har været der, ved hvorfor.

 

Og jeg er stolte af dem alle hver og en, for jeg var der selv, og ved hvilket tanker, og hvilken frygt, der løber igennem dem, selv nu, så mange år efter.

 

Den mand skyer ingen midler!!!


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Keep five yards from a carriage, ten yards from a horse and a hundred yards from an elephant. But the distance one should keep from a wicked man cannot be measured

.

6
1
Svar på denne tråd
 
 amen altså
Forfatter: 
Dato:  15-08-2013 22:21

Jeg er også helt indforstået med at det har været svært. Men derfor er man jo stadig en "del" af det, sorry to say, men det er man.

Hvis jeg kunne vælge mellem mit eget ry eller et levende individs skæbne, så tror jeg da bestemt at jeg havde valgt at gøre hvad jeg kunne for dette stakkels væsen som aldrig har bedt om at komme til verden.

 

Og mon ikke at man i sidste ende stod med en medalje for at have haft nosser nok til at stå frem og få det stoppet - I think so :)

 

Al min credit går til staldpigen i Polen som har filmet(kunne andre måske have gjort?) og haft de fornødne heltegener til at komme denne stygge stygge verden til livs.

 

 

Men jo det fortæller nemlig ALT om den store hesteverden at mange ikke står frem fordi nogles ry er på spil. Ry bedre end sjæle - don't get it. Jeg er virkelig ked af at jeg ikke kan sætte mig ind i det, men jeg har måske også en nosse for meget i den forstand.

 

 

At man stadig forsøger at "skjule" ting, jovist ikke herinde, men for den rigtige verden, viser jo stadig bare at man ikke har i sinde at hjælpe de "rigtige".

8
1
Svar på denne tråd
 
 Hvordan får vi kineserne informeret ???
Forfatter: 
Dato:  15-08-2013 22:29

Håber MEGET at denne video og negative omtale når helt over til Kina.

Har lige hørt at kineserne står klar til at stoppe 20 millioner i JB.

3
1
Svar på denne tråd
 
 Milhowich
Forfatter: 
Dato:  16-08-2013 00:19

Det er skam ikke kun i hesteverden nogen holder munden lukket.

Det sker hver dag på det almene arbejdsmarked.

 

Jeg kender flere der har arbejdet under chefer, der var så psykopatiske i deres træk, at istedet for at gøre noget, valgte de at løbe deres vej.

 

-og jeg forstår dem godt.


Mvh. Tine


Klipning tilbydes i Køge området: www.hesteklip.dk

3
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  16-08-2013 00:23

pony-mor: Ja, jeg har hoert noget lignende...

 


luxmondy.daportfolio.com/

 

Cetereum auteum censeo Hyperflexionen esse delendam.

(nogenlunde efter Cato)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Milhovic
Forfatter: 
Dato:  16-08-2013 07:21

Milhovic, jeg ville ønske du havde haft den store fornøjelse af at arbejde for John bare 2 uger, så ville du ikke være helt så kæphøj.

 

Men fred være nu med det, jeg vil bære over med dig, da du ikke aner hvad du snakker om mht. John Byrialsen.

 

Og ja det var usædvanligt stærkt af hende staldpigen fra Polen, hatten af for hende. Men i virkeligheden tror jeg ikke helt hun har været klar over hvem hun har lagt sig ud med. Husk John kom jo sjældent dernede, og han har også forsøgt sig med både bestikkelse og trulser hos hende...

 

Mvh. Søs

6
1
Svar på denne tråd
 
 Det handler
Forfatter: 
Dato:  16-08-2013 07:49

Ikke om ens ry, men om rendyrket frygt for manden. Men igen, det forstår man kun hvis man har været der.

 


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Keep five yards from a carriage, ten yards from a horse and a hundred yards from an elephant. But the distance one should keep from a wicked man cannot be measured

.

3
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  16-08-2013 07:56

Se og læs hans Kinesiske hjemmeside.

 

Linket er oversat til "Dansk" > Kinesisk hjemmeside

 

 

 

MVH Poul

0
0
Svar på denne tråd
 
 tra la la
Forfatter: 
Dato:  16-08-2013 08:09

Er der nogen der ved hvor hestene er henne i dag? :-)

 

Jeg er så en af dem der personlig har skrevet en mail til Hr. Bryialsen og fortalt min mening. Ved godt den ikke hjælper men så har jeg fået fortalt min mening til ham og hvad jeg synes der skal ske med ham og hans stakkels heste.


**Nu med smukke Scarlett**

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mange små/unge
Forfatter: 
Dato:  16-08-2013 09:08

hestepiger bliver ikke taget alvorligt, hvis de fortæller den slags. Se bare på den tråd der blev linket til for nogle dage siden, der er 10 år gammel, hvor et par piger spørger ind til nogle forhold de mener at have set.

 

Jeg kan forestille mig, at holdningen ofte er; "Hestepiger er jo bare sådan nogen der har haft en enkelt Musse på et ridecenter - De aner intet om at drive virksomhed og tror at alle heste skal passes ligesom deres ene Musse"

Kommer det så fra en mand, der udadtil ser ud til virkelig at kunne drive en hestevirksomhed, og opnå resultater på mange plan.... Ja, hvad ved så den lille hestepige med Musse?

 

Den lille hestepige har måske en drøm om at arbejde og leve af (altså ikke spise dem) og med heste, og som JB beskrives, så ville man vel nærmest blive blacklistet i samtlige større stalde, hvis han fik smidt nogle tråde ud, hvor det hedder sig, at den lille hestepige er hysterisk og kommer med falske anklager om forholdene - Hun har jo kun Musse at sammenligne med.

Samtidig med at han da bare lyder til at være en uhyggelig fætter som man ikke kan vide om han vil kravle ind ad ens vindue om natten for at svine en til, hvis det kom dertil..... Nej, han kravler nok ikke ind af folks vinduer, men jeg kan da virkelig godt forestille mig en ung piges frygt for sådan en mand.

 

For 10-15-20 år siden var det altså ikke normalt at rende rundt med kameraer af forskellig art. I dag er det fast inventar i alle telefoner, så det er nemmere i dag at dokumentere end det var for år tilbage. Synes ikke at det er i orden at sige at de mennesker der nu melder ind, at de var der for mange år tilbage, skulle have haft dokumentation i form af billeder eller videoer. Det var altså noget mere åbenlyst at optage eller fotografere noget dengang, end det er i dag.
 
Jeg synes det er en forfærdelig sag, og jeg synes at han lyder til at være en uhyggelig mand, med magt på den uhyggelige måde :-(
Jeg er bevidst om, at han driver en virksomhed der er langt større end flertallet, men der er stadig love og regler der skal overholdes på samme måde som der er det med andre landbrugsdyr som svin og kvæg.... Og han har i den grad overtrådt dem.
 
Det er SÅ flot af den polske hestepasser, at hun har optaget og delt dokumentation for forholdene. Om det så er fordi hun ikke ved hvem hun lægger sig ud med, er jo bare heldigt. For jeg er ret sikker på, at hun nok skal finde et nyt job i hesteverdnen, hvis det er det hun ønsker. Hun vinder jo respekt hele verden rundt, når det er nået ud til alle.
 
Om det ændrer på noget, at man først står frem 10-20 år efter og fortæller om forholdene ved jeg ikke, men jeg tvivler. Han kan jo desværre nok ikke dømmes for noget der ikke længere kan ses eller bevises - Men måske kan det påvirke i forhold til dommen. Om ikke andet, så får folk mulighed for at lette deres hjerte og dele ud af de grusomme erfaringer de har gjort sig.


Zamangah

 

 

 

10
0
Svar på denne tråd
 
 Forstår godt
Forfatter: 
Dato:  16-08-2013 09:50

Jeg forstår godt at de unge piger, ikke har haft mod og gennemslagskraft nok, til at gøre en forskel. Men der må være andre voksne, som støtter JB ellers kan det vel ikke lade sig gøre. Jeg mener han har da været (er?) gift, der må da være nogle smede og dyrlæger som ser hestene i dårlig forfatning.

Hvem er f.eks den dansker som var i polen og som satte foderrationerne. Jeg kan ikke huske hvor jeg læste det henne, at der var en dansker som satte foderrationerne ned.

De smede og dyrlæger jeg ser er da absolut ikke bange for at sige når noget ikke er ok. Hvis man kommer og køber en hest så ser man nok ikke alt. Men der må være nogen, som har haft et større samarbejde, med JB igennem årene, syntes de er det var ok?

4
0
Svar på denne tråd
 
 foderrationer
Forfatter: 
Dato:  16-08-2013 09:59

Det var nok Byrialsen selv der har beordret den polske leder i hans stald i Posadowo hvordan hestene skal fodres - en gang om dagen. Der var i alt 3-4 ansaette i Posadowo. De skulle som sagt tage vare om omkring 300 heste der var der.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg kender
Forfatter: 
Dato:  16-08-2013 10:42

dyrlæger, der ikke selv forstår at holde hest på en forsvarlig måde - ja, jeg har set det med egne øjne, det var ikke kønt. Så hvis JB har fundet de helt rigtige samarbejdspartnere ...

 

Grusom sag, og godt, at der bliver rusket op i det nu. Jeg håber virkelig ikke, at nogen kan finde på at støtte op om ham i DK efter dette, selvom jeg tvivler på, at han bliver straffet særligt hårdt rent retsmæssigt i DK. En enkelt hest, der bør efterses af en dyrlæge, giver næppe en fængselsdom eller en bøde af betydning.

 

Lad os blive ved med at snakke om dette i flere år fremover - så også nye hestemennesker ved, at de ikke skal støtte hans forretning!

 

Jeg kan heller ikke lade være med at tænke på alle dem, der har købt hest af ham, som måske står med stjerneheste, der har været udsultede og manglet helt grundlæggende pleje som føl og ungheste. De er da dømt til at gå i stykker efter kort tids brug uanset deres genetiske kvaliteter Hvis man ikke vil straffe ham på baggrund af dyremishandling, så burde han i det mindste kunne straffes for at sælge dyr til høje summer, der har levet under forhold, der ikke giver dem de bedste fremtidsudsigter. Det er da svindel..!

 


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

3
0
Svar på denne tråd
 
 Ej......
Forfatter: 
Dato:  16-08-2013 12:19

Come on... Må man ikke have en holdning til sagen, hvis ikke man kender eller har arbejdet for JB?

 

der har jævnligt været andre tråde om vanrøgt på heste-nettet. Der ville man være blevet høvlet ned, hvis man havde skrevet som nogle gør i denne tråd. Facts er, at selvfølgelig skulle folk have trådt frem tidligere. Det kan man da ikke på nogen måde benægte. Jeg forstår så godt, at der kan være forskellige forklaringer på, hvorfor man handlede anderledes. Men man kan da ikke benægte at det skulle have været gjort.

 

jeg tror ikke der er nogen der vil skælde dem ud, som ikke har reageret. Men man har da lov til at udtrykke en undren. Der vil da altid blive stillet undrende spørgsmål i en sag som denne. Hvad enten det er JB eller lille Lise det havde handlet om. Jeg ville da blive mere harm, hvis ikke der var nogen der undrede sig. Så ville der da først være noget galt. Og hvis ikke der bliver stillet spørgsmålstegn ved, at der ikke blev gjort noget, så vil vi jo aldrig blive klogere til næste gang, vel????

5
1
Svar på denne tråd
 
 Hvad med hestene?
Forfatter: 
Dato:  16-08-2013 13:02

Mon ikke vi efterhånden har tærsket nok langhalm på denne diskussion om hvad der kunne/skulle/burde være gjort for 10-12 år siden?

 

Det jeg er mest interesseret i at vide lige nu er, hvad der sker med de heste som fortsat står på stutterierne i Polen og Danmark?

 

Så vidt jeg har forstået, fik JB en måned til at forbedre forholdene for hestene i Polen. Det var i søndags eller mandags, og der er altså allerede gået 5 dage af den måned. Er der nogle der véd om der er sket noget siden? Evt nogle som kan polsk, og forstår hvad der skrives på de polske forums?

Så vidt jeg forstår havde mange af hestene det meget dårligt, og der kan jo ske meget (både til det bedre og det værre) på en måned...

 

 

Og er der nogen der har nogen form for information om hvad der sker med alle hestene i DK? Hvis manden er fallit, skal de så sælges på tvang eller hvad sker der? Og er der noget nyt om han får en bøde eller et påbud om hold af dyr eller noget?

 


Mvh Britt


The more you practice, the luckier you get....

3
0
Svar på denne tråd
 
 Hesteverdens grimme ansigt
Forfatter: 
Dato:  16-08-2013 13:37

mere end nogle småpiger bebrejder jeg resten af hesteverdenen. De store som har haft styrken og positionerne til at gøre noget ved sagen. Det har vist været en offentlig hemmelighed de sidste 20 år at manden misrøgter sine heste - men INGEN gør noget og DV vasker hænder. Det er VIRKELIG den grimme siden af hesteverdenens holden hånden over hinanden, der oprulles her


Dressurkursus med Kirsten Hansen i Aars, Nordjylland den 17. og 18. august.

 

www.heste-nettet.dk/forum/9/223412/ 223412/

7
1
Svar på denne tråd
 
 Søs Meggi
Forfatter: 
Dato:  16-08-2013 13:54

"Det har vist været en offentlig hemmelighed de sidste 20 år at manden misrøgter sine heste - men INGEN gør noget og DV vasker hænder"

 

Den offentlige hemmelighed har jeg da aldrig kendt og jeg har en del kontakter indenfor hesteverdenen.

Jeg har nok oplevet JB som en noget spøjs fyr, men at han misrygtede hestene har jeg godt nok aldrig hørt.

Men Søs Meggi, DU må jo åbenbart have vidst det de sidste 20 år.....

6
3
Svar på denne tråd
 
 Apropos offentlige hemmeligheder
Forfatter: 
Dato:  16-08-2013 14:24

Med risiko for at blive lynchet så vil jeg gerne fortælle, at jeg kendte til manden for mange år siden, da han underviste mig et par gange. Jeg var dengang 11 år og havde lige fået en stor hest.

 

Jeg gik grædende fra undervisningen begge gange, og efter anden gang nægtede jeg at få undervisning mere af ham.

 

Allerede dengang - og vi taler nogle flere år end 20 - agerede han hidsigt, dominerende og afstumpet - både overfor os børn og i særdeleshed overfor hestene.

 

Det er så nemt at udleve sin trang til magt overfor dyrene - føj for en opførsel.

 

Og nej... det er INGEN hemmelighed, at i hesteverdenen dækker "nogle af de fine" over hinanden, for der er mange penge i skidtet.

 

Denne sag er særdeles slem, men der er mange andre brådne kar i denne branche. Det ville være dejligt at få ryddet op i dem også ved samme lejlighed.

 

Men, men, men... hvis alle vi ryttere nægtede at købe heste, der kom fra sådan et sted, så kunne vi jo komme det til livs i løbet af ganske få år.

 

Køb hest hos de mennesker, der avler heste med hjertet og ikke med tegnebogen. Det betyder ikke noget, at stalden er gammel, og indkørslen groet til i ukrudt - hvis boksene er fine og rene, og hestene får den omsorg, røgt og pleje, de har brug for.

16
0
Svar på denne tråd
 
 Marianne (Tornado)
Forfatter: 
Dato:  16-08-2013 14:54

"Og nej... det er INGEN hemmelighed, at i hesteverdenen dækker "nogle af de fine" over hinanden, for der er mange penge i skidtet.

 

Denne sag er særdeles slem, men der er mange andre brådne kar i denne branche. Det ville være dejligt at få ryddet op i dem også ved samme lejlighed."

 

Ingen skal være i tvivl om at jeg selvfølgelig vil at alle dyr skal have det godt og sørger efter bedste evne for dem jeg har ansvaret for.

 

Men jeg kan altså ikke lide når NOGEN har hørt at EN ELLER ANDEN vistnok ikke behandler deres dyr godt og når folk pludselig kommer i tanke om hvilke uhørligheder de har oplevet eller hørt om de sidste 20 år - og så læner sig tilbage i stolen og siger at NOGEN skulle have gjort noget - bare ikke mig fordi osv.

 

Marianne (Tornado) du kender åbenbart nogle brådne kar ....

 

1
4
Svar på denne tråd
 
 Nyheden skal til asien - hvordan?
Forfatter: 
Dato:  16-08-2013 15:18

Jeg synes tråden her har udviklet sig til en HN-intern 'hvem-vidste-hvad' og 'der-er-også-andre-der...' Ærgerligt.

 

Jeg kan se, at historien er nået til USA - godt hjulpet af Tina Konyot på FB. Tilgengæld er der ikke meget at finde hverken i Tyskland eller UK?! Men.. det afgørende er jo at den når til Asien.

 

Er der ikke nogen der har kontakter, der kan få historien sendt i dén retning?

 

MH Nana

8
0
Svar på denne tråd
 
 Skulle være i Kina
Forfatter: 
Dato:  16-08-2013 15:26

Nana - den skulle være kommet til Kina, så vidt jeg kan se længere oppe i tråden hvor en linker til et kinesisk debatform.


Dressurkursus med Kirsten Hansen i Aars, Nordjylland den 17. og 18. august.

 

www.heste-nettet.dk/forum/9/223412/ 223412/

1
0
Svar på denne tråd
 
 okay okay
Forfatter: 
Dato:  16-08-2013 15:52

Jeg gør mig absolut ikke klog på hvad man skulle have gjort. Jeg udviser blot en vis undren fordi jeg ikke kan forstå mentaliteten i det. Men lad nu være med det, jeg håber inderligt at folk får modet til sig på et tidspunkt og fortæller historierne til de mennesker som fortjener dem :)

 

 

 

 

 

Jeg har faktisk sendt 3 mails ud i dag til random mailadresser jeg har kunne finde på forskellige kinesiske hestesider. Man kan håbe på at de vil give budskabet videre.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Også i UK
Forfatter: 
Dato:  16-08-2013 17:10

Nyheden er også kommet ud i UK

www.horseandhound.co.uk/news/john- byrialsen-negelected-horses-viral- video/

 

Desværre tvivler jeg meget på, at kineserne tager sig af det. I hvert tilfælde når man tænker på, hvordan dyrevelfærd normalt negligeres i Kina, og at både elfenben og næsehornshorn rask væk handles i Kina.

 


Alt er gedeben.

0
0
Svar på denne tråd
 
 jajajaja
Forfatter: 
Dato:  16-08-2013 17:21

Hvis ikke man forsøger kommer man ingen vejne. Den røde tråd her i tråden er vist at man lader sig slå ud på forhånd.

1
1
Svar på denne tråd
 
 Så lagde han sig fladt ned
Forfatter: 
Dato:  16-08-2013 17:55

www.tvmidtvest.dk/indhold/ hesteopdraetter-misroegt-er-mit- ansvar

 

...men det var vel også det eneste, han kunne gøre alt taget i betragtning.

 

Jeg har ikke fundet linket til Kina - men læste på en kommentar til Tina Konyot at den er ude derovre.

 

MH Nana

1
0
Svar på denne tråd
 
 Landsdækkende TV
Forfatter: 
Dato:  16-08-2013 18:07

Jeg har lige skrevet til DR1 og TV2 om det ikke var på tide de kom lidt ind i sagen.

 

Vi med landbrug oplever gentagende uanmeldte kontrol.

Har vi en enkel gris med fx. halebid, får vi en KÆMPE bøde og bliver trukket i hektar støtte. Vi snakker om en samlet bøde på 50000,- til 100000,- for noget der svarer til at dit barn er faldet og har slået sit knæ...

 

Tænk at man nu til dags i Danmark kan have heste som i en anden KZ lejer uden nogle gør en skid...

 

ekstrabladet.dk/112/ article2068932.ece

 

Han er jo blevet anmeldt igen og igen...

 

Føler virkelig at man må gøre et eller andet...

6
0
Svar på denne tråd
 
 Hårde straffe .....
Forfatter: 
Dato:  16-08-2013 18:29

Har også fundet denne sige:

 

www.skrivunder.net/reddyrene

 

Om det hjælper ved jeg ikke, men så har man da gjort noget.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ansvar....
Forfatter: 
Dato:  16-08-2013 18:58

 

JB udtaler i tv indslaget, at havde han selv været i Polen var det aldrig sket.

Så han siger altså indirekte, at skylden ligger hos de ansatte i Polen.

 

Det må være rart for alle de 'store' navne indenfor hesteverdenen, at han er trådt frem nu, med en forklaring; Pyyyyh, så behøver de ikke længere forholde sig til det svineri JB har begået. For nu har han jo forklaret hvordan det er sket. Så kan de fortsætte som hidtil. Best friends - rygklappekammerater, og deltagere ved hinandens bryllupper. [ironi off]

 

Jeg håber inderligt, at han får sin straf som han har fortjent. Og så kan ALLE - høj såvel som lav - i hesteverdenen se, at man ikke slipper ustraffet for den slags, uanset alle, der måtte dække over een. For dække over hinanden, ja dét gør de altså!

 

8
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  16-08-2013 19:04

pony-mor 1 ganske enig i hvad du har skrevet angående at der burde være hårde straf bøder ovs på ligefod med landbruget

1
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  16-08-2013 20:02

Kender ikke manden personligt - kun af omtale, og veninder der har været ansat hos ham. Men jeg kunne ærligt talt godt tænke mig og høre, fra dem, der kender ham, om hans angren i indslaget fra TV midt vest er reelt? For jeg umiddelbart ser jeg en knækket mand, som (med rette) ligger fladt ned.

 

Der findes ingen undskyldninger i denne verden, der er store nok til at "forklare" det som er sket, jeg fordømmer det, og mit hjerte bløder for de heste.

Alligevel kan jeg ikke lade være med at tænke på, hvorfor hans kollegaer i branchen, og folk der kender ham rigtig godt, ikke har taget hånd om ham, inden det er kommet så vidt. Det kan godt være han er for stolt, men når flere "kanoner" står frem (det være sig formanden for DV, Kirk, Skærbæk mfl.) som alle siger, at der har været økonomiske problemer, og man ved, at manden står med 700 heste, hvorfor har man ikke hjulpet ham? Det kan også være at man har forsøgt, men synes alligevel det minder lidt om trængsel ved håndvasken.

 

Vi er alle enige om, at det er noget forbannet svineri, det som er foregået, og jeg håber inderligt at han får en passende straf for hvad der er sket, men jeg håber også at han får hjælp, således at det aldrig vil ske igen.

 

Med hensyn til strafudmåling, så er mit indtryk at loven som sådan er god nok - problemet er, at den aldrig bliver udnyttet til fulde, således at man ofte "nøjes" med bøde. Er enig i ovenstående observationer, mht straf til f.eks. landmænd burde sidestilles med dette...

 

Puh ha, den er sgu svær den her...

2
0
Svar på denne tråd
 
 økonomien
Forfatter: 
Dato:  16-08-2013 20:30

Så vidt jeg har læst mig frem til, så er det kun de seneste år økonomien har været som den er, men de her historier ligger jo mere end 10 år tilbage - så jeg tvivler på han er reel, uden at kende ham selvfølgelig.

 

Der er bare mange ting der ikke passer sammen. Han siger at han skulle have været mere i Polen, men hvad er så hans undskyldning for de dårlige forhold i Danmark?

5
0
Svar på denne tråd
 
 Personligt
Forfatter: 
Dato:  16-08-2013 20:42

 

Nu har jeg ikke passet heste. Dét var ellers min store drøm i en del år, (men ikke om jeg ville gå for den løn, sammenlignet med en fodermester løn).

 

Anyway, det jeg vil frem til er, at personer som JB skyr ingen midler for at så deres mål. Uanset branche. Jeg kender ikke hestebranchen på denne måde, og jeg kender ikke JB (har dog fået undervisning af hans tidligere kone...). men jeg kender den omtalte type. De er alle steder og de er lige ubehagelige uanset branche. Jeg forstår udemærket godt de ansattes frygt for JB. Desværre.

Et kæmpe til dem der tør stå frem. . Selvom straffen nok desværre bliver symbolsk eller udebliver helt... .

 

Det er desværre sådan, at mange gang på gang oplever, at anmelde forskellige former for dyremishandling uden der sker en skid.. Ofte bliver der bare kastet lys på anmelderen selv.. Det er tit ord imod ord og "rig" imod "fattig" som det lyder i sagen her.

 

Dem i hesteverden der har 'ball's' er de officials som diskvalificere en ekvipage OGSÅ til et stort stævne! (dyreværnsorganisationer bestyret af frivillige "Wana'bee'er" giver jeg INTET for!)

 

 

Kirstine *Jenson*/ Det var også min tanke. Kinerserne er om nogen kendt for at mishandle dyr for ussel mammon. .

 

 

Min tanke var, at man bør kontakte den Olympiske kommite for at få ridesport taget af det Olympiske program. Heste hører ikke hjemme på et niveau, hvor det for enhver pris betragtes som et sportsredskab.

Af hensyn til 999.999 heste som "dosen't make the cut? så bør man efter min bedste overbevisning stoppe med ridesport på OL niveau.

Kineserne køber "dyre" heste for at markere sig bl.a. til OL, så derfor mener jeg det er en effektiv måde at stoppe de "beskidte penge i ridesporten"!

 

 

For øvrigt så håber jeg at den heltmodige polske hestepige får en eller anden form for "beskyttelse" imod JB og hans håndlangere!

 


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

INGEN er rig nok til at miste en ven!

 

5
3
Svar på denne tråd
 
 DER SKAL SKE NOGET
Forfatter: 
Dato:  16-08-2013 20:48

Måske hele heste Danmark skulle møde op hos JB for at give udtryk for vores foragt over den måde han har heste på osv,så mån ikke TV1 og TV2

vil komme ???? ......ÅÅÅÅÅR har f... bare sådan en lyst til at gøre noget !!!!


Team Racer

2
2
Svar på denne tråd
 
 TV midtvest
Forfatter: 
Dato:  16-08-2013 21:27

:(

Tænk sig at nogle synes det er synd for ham og at man skal gi ham en fair chance:(

Prøv at læse kommentar under indslag.

 

www.tvmidtvest.dk/indhold/ hesteopdraetter-misroegt-er-mit- ansvar

0
1
Svar på denne tråd
 
 Shagya
Forfatter: 
Dato:  16-08-2013 21:48

Kort sagt - STORT !!!

 


- Samspil i balance
- Personlig udvikling
- Gensidig respekt mellem hest og rytter
- Leg og glæde
- Mindfullness og tilstedeværelse

 

 

 

2
1
Svar på denne tråd
 
 I klippet
Forfatter: 
Dato:  16-08-2013 21:59

ligner han en der er ked af det der er sket.

MEN, når nu han er så manipulerende kunne jeg meget nemt forestille mig det er et spil for galleriet. Han er jo nødt til at stå frem og sige sådan noget, hvis han skal have den mindste chance for at kunne gå udendøre.

Han siger han ikke har været på det polske stutteri i tre måneder og derfor er det gået så skidt. Men det har jo åbenbart altid været et problem at heste som ikke lige skulle vises frem blev stuvet af vejen til et kummerligt liv.

Han siger at dårlig økonomi har været medvirkende til at det er gået galt. Men så må man sælge nogle dyr fra. Og lade være med at lave nye føl. Men jeg kan godt se at det kan være svært at sælge hestene når de ser sådan ud. De kan jo ikke en gang slagtes.

Jeg tager hatten af for jer der får sendt links til kineserne og andre steder i verden. Måske har de ikke alle det samme syn på dyrs værdi, men man kunne håbe de så forstår at en stor del af verden er forarget og i chok over hvordan disse heste behandles.

 

Jeg håber han bliver frakendt retten til at holde dyr. Desværre kunne man dog frygte at han flytter et andet sted hen, hvor det ikke ville gælde og han så kunne fortsætte sit forehavende.

2
1
Svar på denne tråd
 
 Milenas video
Forfatter: 
Dato:  16-08-2013 22:20

stakkels stakkels John man faar naesten ondt af ham...altsammen gaar imod ham...og han bare elsker dyr.

 

Det der undskyldning at han ikke har vaeret i Posadowo i 3 mdr er bare saa dum

 

Han glemmer at Milenas video bestaar af flere kortfilm der blev optaget i perioden mellem 2012 og 2013 - og ikke kun paa en dag i maj 2013

 

Ligeledes glemte han at tilbage i 2011 blev Posadowo meldt til statsveterinaer af en forbipassende kvinde der saa udsultede heste der gik i knaehoej mudder, og der var en kontrol foretaget og han fik paabud om at forbedre forhold paa stutteri og da var han ogsaa ked af det og undskyldte sig med at han maate have koebt daarlig hoe. Og saa gaar der 2 aar til og situationen i Posadowo er ikke forbedret, snart tvaertimid - deb er endu vaerre.

 

Saa det er en gennemtaenkt strategi fra hans side at spille en stakkels stakels mig der har saa kaempe store og overvaeldende problemer og saa mange ting at tanke paa

 

12
1
Svar på denne tråd
 
 Pfuuuuuuuuu
Forfatter: 
Dato:  16-08-2013 22:58

Det er sgu da hårde tider for mange avlere, de lader da ikke stå til på den måde.

 

Så han har altså været stresset og økonomisk presset i 10 år uden at gøre andet ved forholdende end at udvide med flere heste og flere afdelinger.

 

Ja ja det er godt med ham.



Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
2
1
Svar på denne tråd
 
 John..
Forfatter: 
Dato:  17-08-2013 09:47

At John er ked af det og en knækket mand i det indslag, er jeg slet ikke i tvivl om, men det er ikke pga. hestene, læg mærke til hans ord: Jeg har altid syntes jeg har haft svarene angåene heste, men nu er der ingenting der fungerer?

 

At John er ked af det, er ikke på grund af hestene, men pga hans navn og penge og den fremtid han nu ikke kan hverken overskue eller gennemskue og det er da også pisse ærgeligt, og ikke mindst dybt frustrerende for en mand der er vant til at ha kontrol med alt og alle og alle situationer.

 

Mht. de andre i ridesporten som i mener skulle ha hjulpet John. For det første så er det jo ikke fordi John ikke har haft penge at han behandler de "værdiløse" heste som han gør, men for at spare og fordi at en hest i Johns øjne er værdiløs indtil den har præsteret og så kan den ha nok så fine papirer og været spået en nok så stor fremtid, men det er virkeligheden i Johns verden.

 

Det John burde ha gjort og som ville ha været langt mere humant (og måske enda billigere i længden!), var at tage en af de dyrlæger, han alligevel har ansat, og gå rundt og vælge de svageste og dårligste føl og plage fra og gi dem en sprøjte eller forære dem til Løveparken og Ree park. Og så tage sig ordentligt af de resterende føl og plage.

 

Mvh. Søs

7
1
Svar på denne tråd
 
 Midt vest
Forfatter: 
Dato:  17-08-2013 11:44

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Keep five yards from a carriage, ten yards from a horse and a hundred yards from an elephant. But the distance one should keep from a wicked man cannot be measured

.

0
0
Svar på denne tråd
 
 wooowwww
Forfatter: 
Dato:  17-08-2013 11:51

Det der virkelig falder mig ind i ovenstående video er hvor journalisten spørger JB om "han kan forstå at det klinger? lidt i huden når man ser den video" hvortil han svarer at "det kan han meget vel forstå" i mens han ryster på hovedet hvilket jeg ser som et tydeligt tegn på at han "lyver".

 

1
2
Svar på denne tråd
 
 wooowwww
Forfatter: 
Dato:  17-08-2013 11:52

Det der virkelig falder mig ind i ovenstående video er hvor journalisten spørger JB om "han kan forstå at det klinger? lidt i huden når man ser den video" hvortil han svarer at "det kan han meget vel forstå" i mens han ryster på hovedet hvilket jeg ser som et tydeligt tegn på at han "lyver".

 

0
1
Svar på denne tråd
 
 Der var engang
Forfatter: 
Dato:  17-08-2013 13:11

Efter at have læst indlæggene - alle sammen - og nøje gennemtænkt min holdning til situationen, får i her en lille historie fra dengang jeg var ansat hos John.

 

Vi taler helt tilbage til 1987. Dengang var John en ung mand med ambitioner om at sætte DK på verdenskortet som en af verdens største hestesportsnationer. På daværende tidspunkt residerede han på Tjele hvor der var plads til omkring 25 heste. Desuden havde han lidt få stykker hos sine forældre. Vi var 4 ansatte i stalden og boede i en arbejderlænge hvor også John boede. Forholdene var såmænd fine nok og vi blev bespist på den lille kro der hørte til godset.

 

Samtlige heste blev redet hver dag og de manglede bestemt ikke noget. Der blev tilkaldt dyrlæge og smed lige så tit det var påkrævet. John tog hånd om de heste han havde i sin varetægt, både egne og andres. Jeg har ALDRIG set ham bruge ufine metoder over for hestene - dengang var det kun mennesker han ikke kunne håndtere.

 

Kom der kunder og de ikke behandlede hestene ordentligt, blev de bedt om at sidde af og finde et andet sted at handle. Samtlige heste blev tilset inden vi gik i seng og var der en begrundet mistanke om et eller andet blev der ringet efter en dyrlæge.

 

At John er psykopat kommer vel ikke som en overraskelse for alle os der har kendt ham, og er da selv blevet jagtet gennem ridehuset med en skrigende John efter mig. Episoden stoppede dog brat da jeg fik øje på ham i spejlet og begyndte at storgrine. Det kunne han bare slet ikke håndtere. I det år jeg var der var vi stort set ærkefjender, men jeg lærte hurtigt at den eneste måde at få hans respekt på var ikke at vise frygt men derimod sætte ham på plads. Jeg har haft mange gode oplevelser sammen med John og møder jeg ham i morgen hilser jeg da gerne på ham.

 

Det gør mig så ufattelig ondt, at se de misrøgtede heste fra Polen og Viegaard. Det er slet ikke det jeg kan nikke genkendende til. Havde jeg muligheden hentede jeg gerne hele flokken. Tingene er jo kørt helt af sporet for ham. Man skal ikke være den store menneskekender for at kunne se i interwievet at manden er syg i hovedet. At de andre avlere nu vasker deres hænder (Kirk,Skærbæk og de mindre)har jeg kun foragt tilovers for, for tro mig - de har udmærket vidst hvad der er foregået. Nu hytter alle deres egen røv og inderst inde tror jeg - dog uden at vide det - at de godter sig. John har været deres største konkurrent længe.

 

Alt dette er ikke skrevet for på nogen måde at undskylde de uhyrligheder der er foregået. Det er utilgiveligt. Mit inderste ønske er at alle hestene får chancen for en bedre fremtid end den der var dem tilsigtet.

 

Dette har fået mange minder frem og jeg spørger mig selv om hvordan det kunne gå så galt. Hvorfor har ingen reageret før nu?

 

23
0
Svar på denne tråd
 
 Mahagio
Forfatter: 
Dato:  17-08-2013 15:51

Mahagio, meget samme oplevelse jeg havde på Tjele i 91, da jeg arbejdede dér. Og til dels enig mht. de andre proffesionelles vasken hænder, men tror også stadig at der er det faktum at mange har været bange for John.

 

Der er intet der er sort vidt, tror vist summa-summarum er at John sucess har steget ham til hovedet gennem årene, sammen med grådigheden om mere og mere og det hele har overhalet ham inden om og vokset ham over hovedet:-(

 

Mvh. Søs

3
0
Svar på denne tråd
 
 billeder fra Viegård
Forfatter: 
Dato:  18-08-2013 12:01

Til DP horses og andre, der har lagt billeder ind !

 

Hvorfor bringer i først de billedeer nu----hvis I havde vist disse billeder frem, da I arbejdede der, kunne der måske være gjort noget og hestene ville måske ikke have lidt, som man nu ser de gør!!

 

Hvor er jeres samvittighed- -- jeg kunne ikke have gemt disse billeder og ikke gjort noget.

Det er meget muligt, I har været bange for John Byrialdsen, men I kunne have reddet hestene for et forfærdelig liv.

 


Helle

4
6
Svar på denne tråd
 
 De billeder
Forfatter: 
Dato:  18-08-2013 12:03

Jeg har lagt ind, er fra Juli i år, og tro mig, han er tidligere blevet meldt, og det har ikke gjort en forskel, jo for dem der har meldt ham, men ikke for hestene.


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Keep five yards from a carriage, ten yards from a horse and a hundred yards from an elephant. But the distance one should keep from a wicked man cannot be measured

.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Helle!
Forfatter: 
Dato:  18-08-2013 19:15

Det var da en nederdrægtig kommentar at komme med!!!

DENGANG jeg tog de billeder for 10 år (!!!) siden, der var det gennerelle billede IKKE udsultede og vanrøgtede heste.

Jo, der var da de her utilgivelige tilfælde, men der var ikke stalde fyldte med udsultede og skadede heste....

Dengang BLEV der anmeldt - UDEN resultat. Og det er også tilfældet flere gange efterfølgende!

 

Ja undskyld mig, men vi der var ansat for mange år siden, har hverken kunnet gøre fra eller til. Og da slet slet ikke kunne forhindre denne situation med de polske heste!

 

Da jeg opsagde min stilling efter 3 mdr, der havde jeg INTET efterfølgende med JB at gøre. Og ja, jeg frygtede hvad han kunne og ville gøre ved min fremtidige karriere indenfor hestesporten, hvis jeg gjore et stort nummer ud af, hvad jeg havde oplevet. Hvilket jeg ikke var ene om!

 

Og havde da bestemt heller aldrig i min vildeste fantasi forestillet mig, at det nogensinde ville skredet sådan for ham...!







www.dphorses.com



D.S.P

Dansk Sports Pony Avl


***Ridning/salg/kommison***

OPSTALDNING TILBYDES

3
0
Svar på denne tråd
 
 S-brugernavn
Forfatter: 
Dato:  19-08-2013 13:28

Det er kommentarer som dine, der gør, at unge piger ikke tør komme med deres oplevelser til "voksne" i hesteverdenen.

 

Ja, jeg kender sandelig til en del brådne kar i branchen, og hvis jeg ikke blev anklaget for alt muligt, så kunne du få en liste med navne. Jeg har nemlig også været i branchen i mange år, og jeg har også kortvarigt - 9 måneder - arbejdet for en psykopat, der var meget højt på strå i varmblodsverdenen herhjemme.

 

Da jeg spurgte til arbejdsmetoder og hvorfor, det kun var de rige hesteejere, der fik en ordentlig behandling, så blev jeg fyret pga. samarbejdsvanskeligheder.

 

Lad være med at foregøgle, at hesteverdenen er åh så fin... så snart der er penge i det, så er hestenes velfærd det sidste, mange tænker på.

 

Jeg har gennem årene set mange "fine" ryttere gennembanke deres heste, men når jeg har råbt af dem eller anmeldt det til voksne, så har jeg fået at vide, at jeg skulle holde min kæft - det er også folk, der i dag er højt på strå i branchen.

 

Jeg har ikke givet udtryk for, at der ikke er ordentlige mennesker i branchen, jeg har blot skrevet, at der er en del brådne kar - hvilket så blev jordet af dig.

7
0
Svar på denne tråd
 
 Så kan man idag
Forfatter: 
Dato:  03-12-2013 17:29

læse på "Ridehesten" at det polske politi har valgt at sigte den danske avler for vanrøgt = brud på dyreværns loven, hvilket kan give op til 2 års fængsel i Polen.

 

Mvh Janni

7
0
Svar på denne tråd
 
 Latterligt
Forfatter: 
Dato:  06-12-2013 12:37

hvis manden imellemtiden når at flytte resten til sit nye domicil ved Ålborg. Håber han bliver frakendt retten til at holde dyr, hvilket burde være åbenlyst i sådan en sag. Gerne i sådan ca. 25 år!


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

INGEN er rig nok til at miste en ven!

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  03-08-2014 22:58

Nogle der ved om der er sket mere i sagen? Hvad fik han af dom, og hvad med hans konkurs?
Kan se at hans hjemmeside er oppe igen (mener den var nede i perioden med alt det her dårlige omtale). Og det ser da ud til at han har en del salgsheste. Ved selvfølgelig ikke om den er uptodate, eller om han bare har "glemt" at fjerne siden :-)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider