Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Brevet til min mor...
Forfatter: 
Dato:  23-12-2009 20:03

Hvis jeg kunne ville jeg sende det til hende.


Jeg ved ikke om det er tiden på året eller hvad, men jeg savner dig utroligt meget, kære mor. Måske har jeg bare brug for at græde, måske handler det slet ikke om dig, men er bare en 'dårlig' undskyldning. Jeg ved det virkelig ikke, men jeg ved at jeg savner. Det kan være fordi december er en mulighed for familier at være sammen på. Det er nok en af grundende til at det er ekstra svært. Det kan være fordi jeg har Mizu hos mig i øjeblikket. Han var jo din kat. Selv om det var mig der kunne lege med ham, så boede han hos dig. Jeg ved ikke hvor meget katte kan savne, en af dine veninder mener at det bedste ville være at aflive ham, fordi han savner dig, men jeg tror godt han kan mærke at du ikke er her mere.

Julen har aldrig rigtigt betydet noget for os, men det er alligevel en tid hvor mennesker rykker sammen, tænder lys, 'varmer' hinanden. Og nu er du her ikke mere.

Det er ikke retfærdigt. Ja ja, jeg ved hvad du vil sige, livet er ikke retfærdigt, men du var sådan et godt menneske. Du blev kun 50, og det er jo ingen alder. Jeg har arbejde på et plejehjem nu, det samme som Søster. Jeg har kunne holde på det i snart 1 år, og jeg er glad for det. Jeg ville så gerne fortælle dig om det, og jeg ved at jeg aldrig kommer til det. Derfor gør jeg det på denne måde. Jeg arbejder som fast vagt, jeg har kun arbejde hver anden uge, men jeg kan klarer mig selv nu. Jeg har frihed og en ganske almindelig månedsløn, gode kollegaer og de fleste dage er gode og har dejlige oplevelser. Men for at komme tilbage til det jeg ville med det, var at sige at der er mennesker der ude (på arbejdet) der er 97, 91 og en del i både 70'erne og 80'erne. Hvorfor skulle du så kun bliver 50? Ja du blev syg, og en eller anden læge eller sygeplejerske passede ikke sit job, derfor ved vi nu ikke om du kunne være blevet redet, for det blev ikke opdaget i tide.

Jeg har ikke undersøgt hvem det kunne være. Jeg har ikke gjort det, for hvis jeg fandt ud af det, ville jeg ikke kunne lade personen, eller personerne leve videre, når de tog dig fra mig. Og du skal ikke have en datter der er morder. Samtidig ville det jo ikke gøre mig til et bedre menneske end dem, og det er jo ikke engang sikkert at du ville have været her, selvom de havde opdaget det tidligere. Det er bare svært at acceptere at det var din tid til at tage herfra.

Men du går glip af så meget. Noget har selvfølgelig ikke været så godt. Jeg har været indlagt, fordi jeg ikke ønskede at leve mere. Jeg har fået livsglæden igen, så det hele skal nok gå - bare rolig. Søster og jeg har været rigtig uvenner, faktisk så meget at det var lige ved at vi ikke skulle snakke sammen mere. Det er heldigvis ovre nu. Du kender os jo, vi skal nok komme over det, vi har været uvenner før, selvom jeg dog må indrømme at denne gang var det meget svært. Jeg ved ikke om det er fair at sige, men meget af det ville ikke være sket hvis du stadig havde været her. Du har altid været god til at lytte, til at finde løsninger, få familien til at hænge sammen.

Men der er også det gode, som jeg sådan ville ønske at du kunne være med til at opleve. Søster har fundet sig en mand, hun er blevet gift og er nu gravid, så jeg skal være moster, du ville være blevet bedstemor/mormor, hvad du nu helst ville være, og bedstemor og bedstefar skal ændre navn til oldemor og oldefar, selvfølgelig ikke for alle, men for den baby Søster kommer til at få. Det er gået meget stærkt, og det tror jeg på at du også ville synes, men de elsker hinanden (det vælger jeg at tro på) og vil begge to gerne have børn. Så det er jo en lykke for dem, Det ville du også synes hvis du var her.

Det er snart 1½ år siden du holdt op med at være her. Måske skulle jeg være kommet over det nu, men det er jeg ikke. Jeg kan mærke at sorgen har ændret sig til savn, men det er stadig ikke nemt. Sorgen vender tilbage engang imellem, som lige nu, men ikke så tit mere som i starten. Nu er det mere savnet, når jeg ikke kan fortælle dig om mine glæder, søge støtte og vejledning, alt det man nu bruger sin mor til.

Håber at du har det godt hvor du er nu.


Perle


Min kære mor, jeg elsker dig, sov godt

Født: 5/6 1958 Død: 19/7 2008

Farvel Felix

Hvil i fred

Charmetrold og Hjerteknuser

D. 21/8 2007
En gang utro, altid utro

Livet er hvad du gør det til... Tænk positivt...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Årh ja....
Forfatter: 
Dato:  23-12-2009 20:12

Sidder helt og tuder..

- Har ikke rigtig så meget at sige, andet end at sende et kæmpe trøstekram til dig.

Og håber du, trods savnet, får en dejlig jul.


Også lige tillykke med at du skal være moster :)


Rigtig meget babytøj sælges billigt. - Kontakt mig for nærmere information.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak...
Forfatter: 
Dato:  23-12-2009 20:19

Det skal jo nok gå alt sammen... Det er jeg nødt til at tro på... Havde bare brug for at komme af med det... Og synes det hjælper at skrive det ned og dele med andre...



Perle


Min kære mor, jeg elsker dig, sov godt

Født: 5/6 1958 Død: 19/7 2008

Farvel Felix

Hvil i fred

Charmetrold og Hjerteknuser

D. 21/8 2007
En gang utro, altid utro

Livet er hvad du gør det til... Tænk positivt...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vi mindes i December :)
Forfatter: 
Dato:  23-12-2009 20:30

Hvor er det et godt brev.
Min mormor døde i Oktober 2009 - Det er lidt over 2 måneder siden nu, og jeg savner hende hver dag. Det er kommet lidt på afstand, men ikke en dag går der, uden jeg tænker på hende.


^Jeg skrev også et langt brev til hende, som hun fik med i kisten, og som hun altid vil have ved sig. Hun døde også i en alt for tidlig alder - 69 år.


.. Sagde LilleChelle ;)

^nogle folk burde lære at begå sig blandt andre!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dejligt brev
Forfatter: 
Dato:  23-12-2009 20:48

Som din mor ville have nydt at læse, det er jeg sikker på


Tillykke med at du snart skal være moster


Mine kære som har sagt farvel til dette liv, taler jeg med enten højt hvis jeg er alene eller i mine tanker, er sikker på at de "Lytter" med


Mangler reg.smed? Kig på min præsentation. Engelsk fuldblodshoppe: www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/243770/2/ Ædel all-round hoppe:www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/211790/1/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvor er det...
Forfatter: 
Dato:  23-12-2009 20:55

... fint og rørende skrevet.


Jeg er sikker på at din mor vidste hvor højt du elskede hende, og var stolt af og tryg ved at det var dig der passede hende til det sidste. Det synes jeg er en stor gave, at du har kunnet give hende med det - og noget du kan være stolt af!


Jeg kan godt forstå at savnet er enormt og smerten stikker dybt. Savnet vil altid være der, men sorgen ændrer ansigt med tiden.


Når du bliver moster kan du give din lille niece/nevø den gave at kunne fortælle om den mormor som han/hun aldrig vil kende. På den måde vil mindet om hende leve videre i den lille ny, også selv om de aldrig vil møde hinanden.


Det er så uretfærdigt at din mor har måttet herfra i så ung en alder - men jeg er også sikker på at hun ville ønske at du kunne komme videre i dit liv. Bære de gode minder med dig, men lægge den værste sorg - og vreden over eventuelle fejl på sygehusene - bag dig. At bære på den vrede er ikke hverken sundt eller rart - og hun ville helt sikkert ønske dig sund og glad.


£isbeth & Baloo
Prejudice is a great timesaver.
You can form opinions without having to get the facts.
0
0
Svar på denne tråd
 
 det at miste
Forfatter: 
Dato:  23-12-2009 21:08

Du beskriver det rigtig godt det hele...


Jeg mistede min far for 2½ år siden, og jeg tænker stadig på ham hver dag, dog sjældnere blir jeg ked af det nu...


... tror netop det er det med sorgen der blir til savn.


Sorg kommer man aldrig over, men igennem.


Håber du får en rigtig dejlig jul trods alt.


Mor til Mads 20. maj 2006 og Lasse 10. juli 2009

Opsøg gerne dem der leder efter sandheden, men sørg for, at undgå dem der har fundet den....



Don´t let a fool kiss you
....or a kiss fool you



: ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 når navlestrengen
Forfatter: 
Dato:  23-12-2009 21:16

endelig kappes....for evigt.....


Puha....det gør så ondt....men skærper også sanserne for hvordan man fremadrettet "skal gøre"....


Jeg er sikker på at du og din søster finder sammen igen - på godt og ondt, ihukommende din mors sjæl. Brug din energi på det.


Det er livet der tæller.


KH:)


Annette


* dejlig islændervallak, 8 år søger kærligt og blivende hjem * yderst fornuftig pris *




rigtige piger rider hver dag
0
0
Svar på denne tråd
 
 Smukt brev
Forfatter: 
Dato:  23-12-2009 22:31

og mange af de ting du skriver sidder jeg her og nikker genkende til, mens mine tåre stille triller ned af mine kinder, for jeg kender alt for godt din sorg, og dit savn. Mistede selv min mor for snart 5 år siden. Hun blev syg d 1 januar, og døde den 25 januar 05, i kun en alder af 49 år. Og jeg tænker stadig på hende hver eneste dag, vi var meget tæt knyttet, hun var ikke kun min mor, men også min bedste ven! Et ½ år efter hendes død blev jeg gravid med vores første datter, og det var en hård tid, da hun hendes største ønske var at få et barnebarn fra mig, og det nåede jeg ikke at give hende. Men idag har jeg 2 dejlige piger, som begge ligner deres mormor, og jeg ved hun kigger ned på dem, og er meget stolt både af dem og af mig. Akurat som din mor også gør på dig.

Jeg vil ønske dig en rigtig glædelig jul, også synes jeg du skal gøre som mig, imorgen tager jeg ud på kirkegården, ønsker min mor en glædelig jul og tænder et lys for hende derude.

Det er hårdt mens du er der ude, men bagefter vil du have en dejlig følelse i hjertet.


Mange knus herfra.



Elsk dem der betyder noget for dig,

hver dag kan være den sidste,

så nyd livet, den er på lånt tid

0
0
Svar på denne tråd
 
 At miste
Forfatter: 
Dato:  23-12-2009 22:57

Det er aldrig fair at miste en der er så tæt som ens mor. Min egen mor valgte at sige farvel på sin 30 års fødselsdag. Dengang var jeg 7 år gammel, så jeg har aldrig haft en mor men savner hende forfærdeligt meget alligevel, specielt nu hvor jeg har fået børn.

Den dag jeg skal giftes vil hun være savnet.

Mine børn skal lære det om hende jeg ved og kan huske. Indtil de er gamle nok til at forstå det, holder jeg mig til det gode. De har ingen gavn af at få at vide at deres mormor ikke havde lyst til at leve mere.


Jeg taler til hende og tænder lys for hende. Hun vil altid være en del af mig og jeg vil altid huske hende som den kærlige mor og ikke den kvinde der efterlod sig en lille pige.


Perle: Jeg synes det er rigtig godt skrevet! Det er en god måde at "komme af" med tanker og følelser på :0)

Jeg håber alt godt for dig og stort tillykke med din nye titel ;0)



Ældre tæve (4+) tilbydes godt hjem på landet. Skal kunne med andre hunde, være børnevenlig og ikke for jagtminded på kat og kanin.


www.123hjemmeside.dk/stald- soemosegaard

0
0
Svar på denne tråd
 
 puha puha
Forfatter: 
Dato:  24-12-2009 00:13

Tårene triller ned af kinderne, jeg ved nøjagtigt hvad du går igennem, jeg mistet min far 28 febuar, 2009 det gør så ondt, det er første jul uden ham, det er svært og lade være med og savne og glemme ham, selvom det bliver nemmere med tiden, men det gør bare for ondt nogen gange og så skal man bare have luft..


Min far døde i en alder af 45 år, det er jo ingen alder, han noget ikke og se vores nye gård vi købte, han noget ikke og opleve hans sølvbryllup han snakket så meget om, min lillebros svendegilde til sommer, som han osse altid snaket om..


Det hele er så svært ved sådan nogen begivenheder, for der kommer savnet bare op i en, hold kæft det gør så ondt..




Uanset hvad der sker, står solen altid op i morgen...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har ikke
Forfatter: 
Dato:  24-12-2009 01:01

så meget at sige, for dit brev udtrykker jo så fint hvad det hele handler om.


Det er dejligt at læse at du har fundet et ståsted i livet trods hård modgang.


Tillykke med den kommende familie forøgelse - det er altid spændende med et lille nyt liv


Du ønskes en glædelig jul herfra.




MVH Janni


Nu med hest både her og der

og allevegne :-)



0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak...
Forfatter: 
Dato:  24-12-2009 10:27

Ønsker alle en god Jul...


Tak for Jeres ord... Selvom jeg ikke er glad for at andre har oplevet det samme som jeg, så er det alligevel en trøst, at jeg ikke er alene... Nogen gange kan man komme til at føle sig så alene...


Men nu vil jeg tage til min morbror, hygge mig med mine små fætre (2 styks), glæde mig over at der er en 3. på vej, snakke og hygge med mine bedsteforældre...


Igår ringede min søster og spurgte om jeg ville være med ved fødslen, så selvom der er længe til, glæder jeg mig over at få lov til at være med... Det er jo noget stort, når et lille nyt menneske kommer til verden...


Og godt nytår til alle...



Perle


Min kære mor, jeg elsker dig, sov godt

Født: 5/6 1958 Død: 19/7 2008

Farvel Felix

Hvil i fred

Charmetrold og Hjerteknuser

D. 21/8 2007
En gang utro, altid utro

Livet er hvad du gør det til... Tænk positivt...

0
0
Svar på denne tråd
 
 at savne.....
Forfatter: 
Dato:  25-12-2009 11:23

God ide at skrive et brev til din mor, jeg vælger tro at vores elskede som ikke længere er i blandt os kan følge med i vores gøren og laden - men det ændrer ikke ved, at vi går glip af deres tilstedeværelse og at dele vores sorger og glæder med dem.Bliver inspireret til at skrive til mine elskede som ikke længere er i blandt os.


Jeg kan huske mit afsavn ifm mit bryllup, hvor min mormor kun nåede at opleve vores forlovelse.


2 år og 3 måneder er gået siden jeg mistede min far, og mine børn deres elskede morfar - jeg vil her ganske kort beskrive den 24 dec for min far :


Den 24 dec 2009, det er anden jul uden dig dvs din fysiske tilstedeværelse for du er med i vores hjerter. Jeg holdt julen i år sammen med Jacob og alle børnene. Vi havde inviteret Karsten ( som har det godt med sin psykiske sygdom )og mor og hendes kæreste Bent som du jo så udemærket kender, da han igennem en lang årrække har været en del af din og mors vennekreds. Han er god ved mor, og hjælper med mange praktiske ting i huset, de har fået sat nye tagrender på huset, en af de ting du ikke nåede før du måtte overgive dig til kræften. Der er ingen tvivl om at Bent også tænker meget på dig og nogle af dine ønsker og ideer for fremtiden vil han føre ud i livet.


I de sene aftentimer faldt Nanna dit barnebarn i søvn op af Bent, hun er glad for ham og glad for at mormor er glad igen. Mor fortalte at en af dine bedste venner som hjalp dig lige til din sidste dag, er faldet ned fra et træ og har brækket ryggen, da han blev opereret opdagede lægerne en meget fremskredet kræft - hele højre lunge, brysthulen og lymferne - prognosen for ham er nok at han inden længe bliver genforenet med dig, så du må tage godt imod ham.


Til sidst skal du vide, at ingen andre kan erstatte dig, men jeg har opdaget at livet går videre - livet går op og ned og vi kan kun følge med. Jeg kommer og besøger dig på kirkegården en af dagene. Skal også ned og besøge din far på plejehjemmet, farfar har det godt, han holdt sin 87 års fødslesdag i sidste måned.


Julen var i øvrigt hvid i år


Glædelig jul og godt nytår far


Din datter


God jul til jer alle


Mvh Birgitte

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider