Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Efterlysninger

 Pinto købt fra Eliasen i forår 2004
Forfatter: 
Dato:  15-03-2006 14:34

Jeg leder efter en hest, som jeg blev hovedkuls forelsket i hos Eliasen i Slangerup i foråret 2004. Jeg mindes det var omkring påske jeg prøvede den.


Det var en vallak på 5 eller 6 år, dvs den må være omkring de 7-9 år nu. Den var broget i farverne brun og hvid (igen jeg kan huske lidt forkert i den brune farve).

Den var en eminent springer, total kold på vejen og generelt bare en skøn hest med et blik i øjet, der fik en til at smelte.

Den var ca 158 i stang.

Eliasen oplyste mig om, at den havde svært ved at gå på fold med hopper, da den var ret dominerende overfor disse. Den havde været solgt til en familie, men var kommet retur pga dette problem.


Desværre fik jeg ikke mulighed for at købe denne dejlige hest pga sygdom, men både mig og min familie tænker tit på, hvor denne dejlige "plet-hest" er landet.


Jeg har et meget dårligt billed af hesten, som kan fremsendes ved interesse.

Håber der er nogen i dette land, som ved noget om den.

Forresten mener jeg den var til salg for omkring 24-28000 kroner.


Hestepasser søges til Schweiz sommer 06 til sommer 07. Kontakt mig for nærmere oplysninger.

0
0
Svar på denne tråd
 
 rebus88
Forfatter: 
Dato:  15-03-2006 18:49
Husker der var noget med en Pinto ved navn Pentagon... Kan det være ham?

Vi kan ikke ændre hesten

men vi kan tilpasse os dens instinkt.

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg fik desværre
Forfatter: 
Dato:  15-03-2006 19:54

aldrig navnet på den.

Den hed bare plet-hesten i mit hoved


Købte du en pintovallak hos Eliasen i Slangerup i '04? Se her heste-nettet.dk/forum/...984/90984/

0
0
Svar på denne tråd
 
 her er et
Forfatter: 
Dato:  16-03-2006 07:34

dårligt billed af hesten:


Købte du en pintovallak hos Eliasen i Slangerup i '04? Se her heste-nettet.dk/forum/...984/90984/

0
0
Svar på denne tråd
 
 rebus88
Forfatter: 
Dato:  16-03-2006 07:43

Det ligner en Pentagon =P

Hvis det er ham kendte jeg ikke så meget til ham. Var helt vild med den hest og tiggede og tiggede om at få lov til at bruge tid med den. Han var utrolig følsom for alt og meget blid i sindet. Kiggede altid roligt og meget direkte på en. Kunne bare stå der og stirrer ganske stille De havde ham på BNR hvor han skulle være rideksolehest, men han var alt for blød til det så han blev sendt tilbage en uge efter


Vi kan ikke ændre hesten

men vi kan tilpasse os dens instinkt.

0
0
Svar på denne tråd
 
 blød og blød..
Forfatter: 
Dato:  16-03-2006 09:26

nu så jeg ham kun 2 gange. Men jo, han var typen der gav alt. Men jeg syntes nu mere han var lidt fræk.


Så han har været forbi BNR. Kan du huske hvornår han var der?


Købte du en pintovallak hos Eliasen i Slangerup i '04? Se her heste-nettet.dk/forum/...984/90984/

0
0
Svar på denne tråd
 
 
 hvordan gik detq
Forfatter: 
Dato:  23-03-2006 10:16

så med at finde drømmehesten igen???


Gina & Douce

En krone for kongeriet,
en bølge for vandet omkring det lille land



Billig og pålidelig bil sælges. Før 12.000 kr.
Nu 9999 kr.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Gina...
Forfatter: 
Dato:  23-03-2006 10:21

han er endnu ikke fundet, men har hørt fra en masse steder, hvor han har været... Og ikke har været super.


Det viser sig, at flere nu har sagt, at han er klaphingst, og dermed har store problemer omkring hopper...ikke bare noget overskueligt.


Men jeg leder stadig. -Et eller andet siger mig dog, at han nok er aflivet...Men jeg håber endnu. Vil gerne vide hvor han er.


Købte du en pintovallak hos Eliasen i Slangerup i '04? Se her heste-nettet.dk/forum/...984/90984/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Cocktail
Forfatter: 
Dato:  23-03-2006 11:57

Cocktail ja! Han stod en kort overgang ude ved os, men blev sendt retur, men det er jeg sikker på, at Pia allerede har fortalt dig om :-)



Hilsen Hanne


I don't suffer from insanity...
..I enjoy every waking moment of it



www.connemarapony.dk :-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 rigtigt at han var klaphingst
Forfatter: 
Dato:  24-03-2006 23:23

Vi var ude og se på hest til en af pigerne i stalden, og fik dengang at vide han var klaphingst...han stod...så vidt jeg husker, lige på hjørnet t.højre af den gamle stald, inden man går over mod den nye stald.

forørrigt en lækker hest at se på...der var flere som viste inter.for ham den dag.


håber da ikke han er aflivet håber du finder ham i god behold.


Hilsen fra

Milse & Aetlun

www.123hjemmeside.dk/ishesten


0
0
Svar på denne tråd
 
 Da jeg kiggede på
Forfatter: 
Dato:  25-03-2006 16:13
ham stod han i den gamle stald på den gang der er lige ud fra døren. Ca i det miderste spiltov.

Købte du en pintovallak hos Eliasen i Slangerup i '04? Se her heste-nettet.dk/forum/...984/90984/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Indy Jones
Forfatter: 
Dato:  27-03-2006 12:18

Han har også stået på Bregnerødgaard - da hed han Indy Jones og ja, der var en stort problem med at have ham på fold så længe der var hopper i nærheden...


Det var min veninde der havde ham, kan evt. få hende til at ringe til dig... Hun havde ham for 1 år siden... og han røg da endnu engang tilbage til Eliasen...


Han var meget vågen og følsom lille hest...


Temmelig sikker på det er den samme...


For det var ikke første gang Eliasen fik den retur...


Den var meget frustreret, og håber at han har fundet en godt blivende hjem, for det trængte han til... Ellers ville aflivning nok være bedre for ham...




mvh. Heidi, Hekla, High-Line, High Hope & Marzarin

Stutteri High

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ciska...
Forfatter: 
Dato:  27-03-2006 12:21

så det vil sige, at hun købte ham i 2004 og sendte ham retur i 2005?

Ved du hvornår i 2005?

Mht hoppe problemet, var det også når der bare kom hopper forbi folden?

Som jeg forstod det på eliasen, var det nemlig mere når han stod på fold med hopper. -Men der havde den selvfølgelig også kun været ude en gang og han havde vist ikke haft den i mere end 7 dage samlet, da jeg var der. -Såvidt jeg husker.


Købte du en pintovallak hos Eliasen i Slangerup i '04? Se her heste-nettet.dk/forum/...984/90984/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Indy Jones
Forfatter: 
Dato:  27-03-2006 12:38

Hun købte ham i foråret 2005 og havde ham vist i 1-2 måneder - men hun sendte ham tilbage i juni eller juli 2005...


På det tidsounkt havde han vist været hos Eliasen et par gange, men det fortalte de ikke min veninde, ligesom de ikke fortalte om hoppe problemet...


Vi prøvede at lukke ham ud med 3 vallakker (fjorhest, oldenborg og frieser - altså tre fredelige solide herrer), og det gik egentlig ok, han nappede dem lidt meget, men det var til at leve med... Men da han opdagede at min hoppe gik på en fold på den anden side af en grussti, gik han helt i selvsving - han løb konstant frem og tilbage langs hegnet for at holde øje med hende, og hvis de andre kom i vejen fik de pænt besked på at det var hans dame...


Han virkede meget rå og forvirret, men hvis han har været 3-4 steder på ½ år, er der jo ikke noget at sige til det...


Jeg prøver lige at få fat i hende der havde ham, hun kan svare noget mere nøjagtig, med hvornår det var, og hvad der skete efterfølgende...


Har du stadig samme nr som da vi lavede hn-træf sidste år?




mvh. Heidi, Hekla, High-Line, High Hope & Marzarin

Stutteri High

0
0
Svar på denne tråd
 
 efterhånden
Forfatter: 
Dato:  27-03-2006 12:42

hvad jeg har hørt, har han været mange steder.

Kan man ikke operere for en klaphingst?

Jeg ved desværre ikke meget om dette.


Jeg har stadig samme nr.


Jeg er lidt i tvivl efterhånden om jeg er glad eller ked af, at jeg ikke kunne købe den. Der hvor den skulle have stået står der kun vallakker, så jeg havde nok ikke oplevet de vilde problemer, før senere hen, hvis man evt skulle flytte stald.


Jeg håber bare stadig at den har det godt, om det er her eller på de evige græsmarker.


Købte du en pintovallak hos Eliasen i Slangerup i '04? Se her heste-nettet.dk/forum/...984/90984/

0
0
Svar på denne tråd
 
 klaphingst
Forfatter: 
Dato:  27-03-2006 12:59

Min veninde talte med dyrlægen om der var noget hun kunne gøre for at beholde den, og han sagde at det ikke ville hjælpe at operere, men man kunne give den nogle sprøjter for at styre hormonerne, men det er jo en behandling den skal have resten af livet, og det er vist pænt dyrt...




mvh. Heidi, Hekla, High-Line, High Hope & Marzarin

Stutteri High

0
0
Svar på denne tråd
 
 Indy...
Forfatter: 
Dato:  27-03-2006 14:09

Har nu talt med hende der havde Indy (Indian Jones).


Hun havde ham fra juni til august 2005.


Derudover havde hun ikke andet at sige end det jeg har skrevet ovenfor...


Han var en sød hest, men noget besværlig, og det er nok ikke blevet bedre med alle de ejere han har haft, så Tine tror ikke du skal være ked af du ikke købte ham. Prøv evt at ringe til Eliassen om de ved hvor han er... Jeg håber for ham at han er kommet til de evige græsmarker...


Men lad endelig høre hvad du finder ud af...




mvh. Heidi, Hekla, High-Line, High Hope & Marzarin

Stutteri High

0
0
Svar på denne tråd
 
 KLaphingst...
Forfatter: 
Dato:  07-04-2006 13:58

Man kan kastrere en klaphingst, det foregår under fuld narkose. Oftest gøres dette på et dyrehospital.


Prisen er omkring 4.000 kr. mod de normalt kun 1.900 kr. for en alm. kastration, men egentlig ikke så dyrt endda.




Bedækning v. dunfarvet svensk vamblodshingst tilbydes.
Læs mere i min præsentation.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvis det passer ved jeg hvor han er nu!
Forfatter: 
Dato:  11-04-2006 11:55

hej!


Hvis overstående passer - at den har hedder/hedder Indy Jones


ved jeg hvor den er nu!


Den indy jeg kender:

R ca. 135 høj, er lidt sur når der kommer andre heste tæt på!

er rigtig hurtig og bliver brugt som springpony.

vallak.


Kan du beskrive lidt nermere højde osv. R det en hoppe eller vallak??



Det kunne være lidt sjovt hvis det var min "venindes" pony!


Held og lykke med at finde den!!


Hvis det jeg har at sige om Indy stemmer med din drømme pony, kan du skrive tilbage - Og få mere at vide...


Hilsen


Silje

elsker

sin

dejlige

pony

Frida Vinstrup! <3

4 ever! <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sille..
Forfatter: 
Dato:  11-04-2006 12:10

alle de oplysninger de søegr stor i det øverste indlæg.

Og det er ikke den pony du kender.


Købte du en pintovallak hos Eliasen i Slangerup i '04? Se her heste-nettet.dk/forum/...984/90984/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Indy...
Forfatter: 
Dato:  12-04-2006 11:14

Den Indy der omtales er ca 155 cm...


Er der noget nyt Tine?




mvh. Heidi, Hekla, High-Line, High Hope & Marzarin

Stutteri High

Afkom efter Blis DH 5040 efterlyses - send mig en besked, hvis du kender, ejer, har kendt/ejet....

0
0
Svar på denne tråd
 
 nej desværre
Forfatter: 
Dato:  12-04-2006 15:02
jeg er løbet ind i en mur.

Købte du en pintovallak hos Eliasen i Slangerup i '04? Se her heste-nettet.dk/forum/...984/90984/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Pinto vallak
Forfatter: 
Dato:  19-04-2006 06:55

Hej Vicky


Jeg ved godt hvor han er, han har det godt og hans ejer er meget glad for ham.


Kan godt formidle en kontakt, hvis du har brug for det..


Mvh

May


Toer du droemme ?

Kunne du taenke dig, at faa dine droemme opfyldt ?

Har du 2timer, saa kom og se hvordan... (o/18ar)

0
0
Svar på denne tråd
 
  må man-
Forfatter: 
Dato:  26-04-2006 17:39
Spørge om der er sket noget? Har du fundet ham, og har han det godt? Nu bliver jeg jo lidt nysgerrig ;)



-Janni-
(der ikke kender sin egen hests navn)
Nu med~*~Here To Stay~*~ :)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Cocktail...
Forfatter: 
Dato:  27-04-2006 11:04

Tja han var også en tur ude hos os i foråret 2005 - det var dog ikke mig selv der havde ham på prøve...

Han passede heller ikke ind her

Men det er da rart at høre at han endelig har fundet et godt og blivende hjem...


Her er da et lille billed af ham - han er jo smuk...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nu havde han
Forfatter: 
Dato:  27-04-2006 11:19

kort man da jeg prøvede ham..og det er utroligt hvad man kan gøre i forskel Min første reaktion var nemlig, at det kunne ikke være den samme hest...

Men efter at have fået tilsendt et andet billed, og vurderet aftegn op med videoen jeg har derhjemme...jo det er dælmer den samme hest.


Jeg ved nu hvor den er. Har ikke haft direkte kontakt til ny ejer, men jeg ved fra flere sider af, at den har det godt og har en god hverdag. -Så er jeg glad. Det var skam det eneste jeg ville vide.


Købte du en pintovallak hos Eliasen i Slangerup i '04? Se her heste-nettet.dk/forum/...984/90984/

0
0
Svar på denne tråd
 
 hej Tine
Forfatter: 
Dato:  27-04-2006 17:03

hej Tine.


den pinto du havde kigget på hos eliasen, den havde vi haft mig og min familie, vi var den familie der afleverede den tilbage netop pågrund af at den gik med hopper. vi kaldte ham Cocktail.


nu skal du høre historien. vi var ude efter en hest, som var vores aller største drøm, vi fik afvide at eliasen var super god, så vi tog der op og kiggede lidt, vi kiggede på rigtig mange, da jeg selv spurgte Bente: den der pinto vel jeg gerne prøve.

og det fik vi lov til, neeej, hvor var han dejlig, og det blik man så i øjet på ham(som du selv skriver) fik jeg også han var så rolig og perfekt, så ham skulle vi bare have. så kom han endelig hjem til os, og vi var SÅ glade, at vi bare måtte prøv en lille tur på ham med det samme, det gik rigtig godt.

et par dage efter skulle min mor ride i ridehuset på ham, med det hun satte sig op, gik han helt amok og sprang afsted og smed min mor ind i væggen. så blev vi nød til at aflevere ham tilbage, for vi kunne bare ikk takle ham. det var en sørgelig dag. men nu har vi en pony der minder om vores dejlige gamle hest i sindet.


knus stine


p.s se min præsentation, der er et billed af cocktail og min nye hest.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Indy...
Forfatter: 
Dato:  04-05-2006 21:00
Faldt lige over billeder af skolehestene på www.hirk.dk der var et billede af en pinto der hed Indy som måske kune ligne lidt??? Prøv selv at se om det kan være ham? Held og lykke med det


ja nemlig ja :-D

de plettede krikker har stor personlighed!!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dorte...
Forfatter: 
Dato:  05-05-2006 09:47

"mit" pletdyr er mere rødbrunt i det.


Desuden har han et hak ned i det brune på halsen, som er det jeg kigger efter.

Denne indy har det ikke.


Jeg har fundet ud af hvor den nuværeden ejer er, og har hørt fra flere sider, at den har det godt. -Så er jeg rolig igen


Købte du en pintovallak hos Eliasen i Slangerup i '04? Se her heste-nettet.dk/forum/...984/90984/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Heeej .
Forfatter: 
Dato:  16-05-2006 20:00
Godt du har fundet den
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg ved..
Forfatter: 
Dato:  02-11-2006 18:36

...hvor 'Cocktail' er...for det er mig der ejer ham.

Han hedder bare ikke Cocktail mere, men Mr. 'Crazy Horse' Geronimo. Han er sprællevende og har det godt. Da jeg prøvede ham første gang sad jeg der kun i 5 sek. for derefter at flyve med hovedet først ind i en barriere og jeg havde ik hjelm på. Men jeg kom op igen.

Når jeg gik hen foran hans boks blev han så bange at han ville være fløjet ud af vinduet hvis han havde kunnet det, hvorefter han stod og rystede af skræk. både inden og efter jeg købte ham kunne jeg bruge timer på at sidde inde i boksen ved ham, så han kunne vænne sig til mig. Han var ekstrem følsom omkring sin bagpart og jeg kunne ikke ligge benene til ham de første 2-3 måneder for ellers ville han rende af helved til, hvilket han gjorde i forvejen, mere end rigeligt. Men jeg fortsatte kampen, for han råbte på hjælp. Det var ikke udseendet jeg faldt for. Det var hans desperation for at få noget hjælp, omsorg og masser af kærlighed. Jo, han har lidt hingste manér, men han er ikke klaphingst, for han er blevet undersøgt i hoved og røv for det. Jeg har puttet en helveds masse timer i ham, hvilket gør at idag har jeg fået verdens bedste ven.

Med en hest som ham skal man være meget tålmodig. Til dem der er røget af ham: Jeg har selv taget turen to gange, men han gjorde det fordi han var meget bange. Havde han smidt mig af fordi han absolut ville smide mig af, var jeg ikke hoppet op anden gang.

Nu er det ikke for generelt at kritisere, men de af jer som har haft ham, I har ikke haft tålmodighed nok til at læse hans væsen, og generelt ikke haft den tålmodighed han behøvede på indeværende tidspunkt.

Jeg er da også en af de eneste idag der bare kan sætte sig op og ride ham. Desuden går han western idag, og jeg har lovet ham at han ALDRIG ALDRIG nogensinde skal tilbage til spring eller dressur, samt at han skal blive hos mig altid!

Han er min lille bamse, og han er god som dagen er lang.

Imorgen omkring kl.14.30 har jeg været den lykkelige ejer af ham i et år, på både godt og ondt.

Geronimo og undertegnede


Billedet er taget i januar eller februar...eller os var det december.


Taget samme tidspunkt.


Der er flere af ham på min profil.


Men alt i alt er han lykkelig og har et blivende hjem.


Mvh. Gidget


SAVE A HORSE.....RIDE A COWBOY!!!! OH YEAH! YEEEEEEEHAAAAAW!
0
0
Svar på denne tråd
 
 der er ingen tvivl.
Forfatter: 
Dato:  02-11-2006 23:13
KAn der da være nogen tvivl, min kæreste har lavet den her opstilling med de to første billeder og sat min hest i bunden, hvis ikke det er samme hest, Så må i kalde mig jyde (he he)

SAVE A HORSE.....RIDE A COWBOY!!!! OH YEAH! YEEEEEEEHAAAAAW!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Udover det...
Forfatter: 
Dato:  03-11-2006 09:06

...så vil jeg rigitig gerne vide noget mere om ham, hvis nogen skulle ligge inde med oplysninger...


SAVE A HORSE.....RIDE A COWBOY!!!! OH YEAH! YEEEEEEEHAAAAAW!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Gidget
Forfatter: 
Dato:  03-11-2006 22:34

Det er ikke faldet dig ind at hesten ikke altid har været sådan?


Jeg ville godt nok blive noget fornærmet hvis jeg fik smidt sådan en påstand i hovdet, uden du havde grundlag for den.


Læser du tråden rigtig vil du vide at han har været tilregnelig og nem at ride, så budet må ligge på at nogle ikke har opførst sig pænt over for ham i den tid der ikke kan spores.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sylvia..
Forfatter: 
Dato:  04-11-2006 00:03

Været hvordan? Og hvilken påstand snakker du om?

Nu har jeg ikke direkte sagt at nogen har mishandlet ham, men jeg gør da mine tanker om hvorfor hundni han var sådan da jeg købte ham. Jeg har sagt at han var bange, eller om du vil, meget meget nervøs. Du ville jo nok også selv være skide nervøs, hvis du blev sendt ud til hundred sytten mennesker, som passede godt på dig, men som af en eller anden grund ikke beholdte dig, men sendte dig tilbage hvor du kom fra. Det ville jeg være. Og det har jeg måtte rette op på og gjort det med største glæde, selvom det har kostet blod, sved og tårer i bogstaveligste forstand! Jeg har også brugt meget tid på det, og det er jo desværre ikke alle der har så meget tid til rette op sådan noget. Jeg beskylder ikke nogen for noget, for som du selv siger så har jeg ikke noget at bygge det på.

Og jeg har læst hele tråden, og dem der har haft ham har jo tydeligvis været glade for ham, og så er jeg ikke dummere end et menneske...for de er ikke mennesker der har gjort ham ondt. Men de har bare enten ikke haft tiden eller muligheden for at bygge ham op igen. Til gengæld er der også nogen ting i tråden som har rystet/overrasket mig lidt...men det har da også givet mig informationer om hans fortid. Jeg ved godt at noget af det er skrevet i en lidt hård tone, men jeg blev noget rystet over nogen af de ting jeg læste. Det er ikke ment så hårdt, som det er skrevet, men det ved Du eller andre jo ik.

Hovedsagen er at jeg ikke beskylder nogen for noget! Hvis jeg vil beskylde nogen for noget, så gør jeg det direkte til den pågældende! Derfor bør du heller ikke dømme mig...


SAVE A HORSE.....RIDE A COWBOY!!!! OH YEAH! YEEEEEEEHAAAAAW!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Cocktail
Forfatter: 
Dato:  31-07-2007 15:19

Orh ! Har i fundet Cocktail ? Jeg har også engang været ude og prøve ham hos Eliasen . Jeg blev VILDT forelsket i ham . Han var bare en drøm . Men da jeg havde fået overtalt mine forældre til at det bare skulle være ham, var han allerede blevet solgt . Jeg blev simpelthen så ked af det Nu har jeg en anden dejlig hest, men savner stadig Cocktail rigtig meget . Det er godt at vide at han er kommet til et godt og blivende hjem .

Men hvis jeg dog bare havde været lidt hurtigere

Håber at jeg engang ser ham igen !


.. Skøn hest !

0
0
Svar på denne tråd
 
 Har en ting ..
Forfatter: 
Dato:  05-08-2007 12:05

Jeg kan fortælle dig der savner ham, han har det fantastisk, da jeg selv bor i Haslev og har set ham et par gange, kan man virkelig se han nyder sine omgivelser og omsorg.

Min veninde red et sted en årgang paa sin westernpony, saa jeg ham, og jeg sys bar han var saa lækker !


Men han har det godt, og har nok oqs godt af et blivende hjem nu hvor jeg har læst alt det han har været igennem !



Knus


Mette Brandt
Er den stolte ejer af sin araber hoppe <333

Husk at man ik lever livet til evig tid, saa nyd det nu saa længe det varer !

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider