Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Er det rimeligt at tage 500kr.part 2dag?
Forfatter: 
Dato:  03-01-2021 21:16

Jeg er blevet tilbudt en part som jeg gerne vil have part på men synes at det er lidt dyrt 😅

 

Århus området

 

Lidt om ponyen:

Hun bliver 20 år i år men er stadig frisk

Hun har tidligere gået LA1/LB1 i dressur og LA**/LB* i spring

hun er ikke i så god form lige pt

Hun er en stor 2 pony

 

Jeg må lave det jeg vil med hende de 2 dage jeg har hende

 

På stedet er der udendørs bane og ridehus ved naboen (som vis koster 200 om måneden, men er ikke sikker)

Der er okay tur muligheder

 

Jeg har hende 2 gange om ugen for 500 kr

Jeg skal ikke muge eller fodre, men skal selv hente hende fra folden når jeg skal ride hende

Ejer og ejers datter rider hende meget sjældent, så det er som hjælpe så hun kommer ud og lave noget

Så er 500 kr om måneden rimelig + 105 til undervisning per gang + 200 om måneden til ridehus det er mindst 805 om måneden for 8

gange ridning og 1 gang undervisning er det rimeligt? Både for mig og ejer??🤔

 

På forhånd tak

Spør gerne ind😊

0
0
Svar på denne tråd
 
 udregning
Forfatter: 
Dato:  04-01-2021 12:24

For at finde ud af, om det er rimeligt, skal du se på udgifterne til hesten.

 

Opstaldning + beskæring/sko + vacc. + evt. foder (hvis det ikke er med i opstaldningen) = de reelle udgifter til hesten hver måned.

 

Disse udgifter kan du jo så dividere med antal dage i måneden og så ser du hvad de daglige udgifter er på hesten.

Hvis du har hesten 2 dage om ugen, så skal du jo max. betale 2 gange daglige udgifter. Betaler du mindre end det, så er det vel rimeligt :)

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

0
1
Svar på denne tråd
 
 Jeg har ...
Forfatter: 
Dato:  04-01-2021 14:04

... Lige lavet en hurtig søgning på rideskoler i Åarhus-området. Priserne for en ridetime på en rideskolehest ligger fra 350 kr. om måneden og opefter. På Skaarupgaard kosteer det endda 700 kr om måneden for en halv times undervisning om ugen.

Så sammenlignet med, hvad det koster at gå på en rideskole, synes jeg det lyder endda meget rimeligt.

 


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

2
1
Svar på denne tråd
 
 Nem måde..
Forfatter: 
Dato:  15-01-2021 08:35
Der er flere måder, at finde ud af det på.

Man kan regne.
Hvor mange dage pr uge?
Den brøkdel af de faste udgifter.
Fx 3 dage pr uge = 3/7 = 40%.

Den anden metode:
Hvad giver andre i området for en part? Hvad koster en rideskole?
Desværre skal man tage højde for, at parten ofte ikke er "all inclusive" i modsætning til rideskolen.
Rideskole = hal, underviser (mere eller mindre kompetent) og alt er rimeligt brugervenligt.
Part =betale for parten + diverse.

- Da jeg havde min første part, betalte jeg for hestens hø. Lyder yderst fair, ikke? Men rideskolen var hos naboen, da det var rideskole havde de jo gerne hold samme tidspunkt som passede mig at ride efter arbejde - ellers skulle jeg komme sent. Generelt, jeg følte mig ikke 100% velkommen på rideskolen og de havde verdens sureste beriderelev, som man skulle bruge, man måtte ikke have andre undervisere med. Jeg tror, at jeg var kommet til at spørge nogen, om beridereleven altid var sådan et surt løg, eller om der var sket noget, der gjorde hende presset - til, hvad der vistnok viste sig at være et bestyrelsesmedlem?
Så, jeg brugte en anden lokal ridebane de dele af året, det var muligt, for at kunne få undervisning. Underviseren kostede også lidt.

Så, selve parten var kun halvdelen af min reelle udgift.
Derfor betaler folk mindre for en part end for en hest.

...
Den lette måde - lav et opslag.
Får du ingen henvendelser, har du sat prisen for højt eller opslaget det forkerte sted.
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider