Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

 beregning af løn, skat m.v.
Forfatter: 
Dato:  15-10-2004 17:04
Nogen der kender et sted på nettet, hvor man kan få hjælp til beregning af løn, skat, feriepenge m.v.

Min gode husbond mener jeg sagtens kan klare vores ansattes lønninger (pt. 2 mand). Men jeg er rimelig grøn på området, men forestiller mig ikke det er voldsomt vanskeligt når først jeg har fået sat mig ind i principperne.

Til orientering så er de ansatte timelønnet.

m.v.h.

Jette
0
0
Svar på denne tråd
 
 Letløn
Forfatter: 
Dato:  15-10-2004 17:43
Told & skat har et tilbud, der hedder letløn - det kan vist det meste - atp, a-skat, sp og am bidrag osv. - men selve lønnen må du beregne selv.

På toldskat.dk kan du se nærmere, hvad letløn kan.

Jeg skal tilføje, at jeg bruger det ikke selv, så jeg ved ikke om det er godt eller ej.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Lettøn..tja
Forfatter: 
Dato:  18-10-2004 18:46
Letløn drejer sig kun om en samlet og lettere indberetning til ToldSkat, ATP, FP, AER så det vil ikke løse dit problem.

Jeg vil bestemt ikke anbefale dig at ordne dine lønninger selv. Du kan hurtigt komme på tværs af diverse forskellige love.

Prøv eventuel www.danlon.dk
Det koster 15 kr pr lønseddel og vil formentlig kunne løse dit problem.
Hvis du synes at det er for dyrt, så prøv at tjekke www.cldata.dk som har et rigtig godt og velfungerende lønsystem, som du selv installerer på din pc
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ikke kun indberetning
Forfatter: 
Dato:  19-10-2004 20:41

Letløn er nu ikke kun en samlet indberetning, men også beregning af atp, a-skat, feriepenge osv..

Se om beregningsmodulet her

Letløn - beregning

Men, Lise, du har da ret - det er ikke et rigtigt lønsystem - men stadig det jeg ville overveje i den størrelsesorden - løn til to medarbejdere.
0
0
Svar på denne tråd
 
 så i .....
Forfatter: 
Dato:  19-10-2004 21:26
dit pengeinstitut og få en aftale med dataløn / multidata eller hvad folk efterhånden kalder dem.

måske en lidt dyrer løsning med det kan klares hjemme fra og meget hurtigt...

En GOD hest har ingen bestemt farve eller race, men er et resultat af seriøs dokumenteret avl.
Succes får du ikke af at stjæle andres ting og sager på nettet
Sunde heste bruger en reg. beslagsmed med en RIGTIG uddannelse.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Letløn...
Forfatter: 
Dato:  21-10-2004 21:56
Jamen Kære Lene - du har da ret i at der sker beregning af atp, a-skat mm, men som der også står på det link du så venligt anføre, så er der lige den finte at: "LetLøn danner ikke lønsedler" som der står på ToldSkat's hjemmeside.... og hvad kan man så lige bruge det beregningsmodul til??? ;-)

Og MultiData - det er godt nok ikke let at forstå og der er ikke meget hjælp at hente i banken omkring forståelsen af MultiData

Jeg ville afgjort holde mig til at fornuftigt lønsystem.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Multidata
Forfatter: 
Dato:  22-10-2004 12:30
er nu ikke så svær, der er jo også en hotline og ringe til, så hvorfor spørge i banken de er jo ikek llige ansat til at skulle være eksperter i det program.

Jeg har prøvet flere eforskellilge systemer og der hvor man bliver mest betjent, d.v.s. de klarer alle indberetninger betaling m.v. er stadig multidata / dataløn.

når du en gang har oprettet det rigtigt så kører det bare du husker at taste det inde sidste kørsel.
og for 14 dagslønnede medarbejder kan du taste helt til kl. 15 tirsdag og så får de løn torsdag.

En GOD hest har ingen bestemt farve eller race, men er et resultat af seriøs dokumenteret avl.
Succes får du ikke af at stjæle andres ting og sager på nettet
Sunde heste bruger en reg. beslagsmed med en RIGTIG uddannelse.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dataløn
Forfatter: 
Dato:  22-10-2004 21:31
Kan varmt anbefale Dataløn.

Bruger det selv til at lave løn for flere af mine kunder, og det er simpelthen så nemt at gå til. Når først medarbejderne er oprettet i systemet skal der kun indtastes antal arbejdstimer for hver lønperiode.

Du kan læse om det på www.dataloen.dk

Her kan du også lave en beregning af, hvor meget det vil koste dig.



/Mette



Når to elefanter slås, går det ud over græsset
0
0
Svar på denne tråd
 
 jeps pbs-dataløn
Forfatter: 
Dato:  24-10-2004 07:54
det kunne selv jeg finde ud af ;-)


Karina
.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Dataløn
Forfatter: 
Dato:  25-10-2004 08:47
Er også tilhænger af Dataløn - nemt system og god hjælp/vejledning...


Hilsen
Lillemyr
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider